Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 PS

Μα είναι δυνατόν; Χιλιαράκι στο αμάξωμα του Focus ; Θα σέρνεται !

Τρικύλινδρος κινητήρας ; Θα χρειάζεσαι ωτοασπίδες !

Οι πρώτοι λογικοί(;) συνειρμοί στο άκουσμα πως το Ford Focus (ναι, το Focus που όλοι γνωρίζουμε) θα εξοπλίζεται με κινητήρα 999 μόλις κ.εκ., παρέπεμπαν τους γνωρίζοντες στις σκοτεινές εποχές της... κυβικοαπαγόρευσης, τότε που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προσέθεταν στη γκάμα των μοντέλων τους κινητήρες χαμηλού κυβισμού, προορισμένους για αγορές πέραν κάθε λογικής, όπως η ελληνική και η πορτογαλική.

Μόνο, που σήμερα η γενικότερη ευρωπαϊκή οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη ευαισθησία προς το περιβάλλον, καθιστούν τους μικρούς κινητήρες όχι λύση ανάγκης, αλλά φορείς τεχνολογίας. Το “downsizing” είναι ο νέος όρος της αυτοκινητοβιομηχανίας, που πρακτικά δε σημαίνει τίποτα λιγότερο από τη μείωση της χωρητικότητας, του αριθμού των κυλίνδρων, των τριβών, κάθε τι περιττού και ενεργοβόρου προς όφελος της οικονομίας καυσίμου και της μείωσης της εκπομπής ρύπων, αλλά όχι απαραίτητα και των επιδόσεων. Το τελευταίο εγγυάται, όμως, η σύγχρονη τεχνολογία που παντρεύει τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου με τούρμπο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Ιδού, λοιπόν, το Ford Focus: Ο ορισμός του downsizing με κινητήρα 999 κ.εκ. σε δύο εκδόσεις 100 και 125 ίππων.

Από την πρώτη κιόλας στιγμή, με το πάτημα του μπουτόν «Ford Power» στη δεξιά πλευρά της κολόνας τιμονιού, ο κινητήρας λειτουργεί ήσυχα, ενώ με την αύξηση των στροφών σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπει σε τρικύλινδρο σύνολο και τα «κουσούρια» του: Ούτε τραχύς θόρυβος, ούτε καν υπόνοια κραδασμών! Σα να μην έφτανε αυτό, στις χαμηλομεσαίες στροφές επιταχύνει με ιδιαίτερη ευχέρεια το βάρους 1.484 κιλών αμάξωμα, αφού το μέγιστο της ροπής (200Nm με overboost στην έκδοση των 125 ίππων που οδηγήσαμε) είναι διαθέσιμο από τις 1.400 κιόλας σ.α.λ. έως και τις 4.000 σ.α.λ. Από εκεί και πέρα και μέχρι την επέμβαση του κόφτη φροντίζει η -διόλου αμελητέα- ισχύς των 125 ίππων/6.000 σ.α.λ. ώστε ο κινητήρας να μην «ξεθυμάνει», διατηρώντας τη γραμμικότητα και την απόκριση στο γκάζι που τον χαρακτηρίζει. Δεν υπάρχει όμως και ιδιαίτερος λόγος πίεσης έως τα κόκκινα του στροφόμετρου.

Η ροπή του είναι τέτοια ώστε το Focus να κινηθεί γρήγορα και οικονομικά στις χαμηλές στροφές λειτουργίας. Σ΄ αυτό βοηθά και η, σωστά επιλεγμένη, κλιμάκωση των 6 σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων, καθιστώντας τη συγκεκριμένη έκδοση ιδιαίτερα ευχάριστη στην οδήγηση και απροβλημάτιστη σε προσπεράσεις και σε μεταφορά πολλών επιβατών και αποσκευών. Οι επιδόσεις των 11,3 δλ. για τα 0-100 χλμ. και η τελική ταχύτητα των 193 χλμ./ώρα μιλούν από μόνες τους. Το Ford Focus 1.0 μπορεί να κινηθεί με την ίδια ευχέρεια στην πόλη, όσο και στο ταξίδι. Το μόνο που ίσως ξενίσει είναι η διακοπή λειτουργίας του –κατά τα άλλα γρήγορου σε απόκριση- συστήματος start-stop (αυτόματο σβήσιμο και επανεκκίνηση του κινητήρα κατά την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, π.χ στα φανάρια) στην περίπτωση υψηλών εξωτερικών θερμοκρασιών.

Με λίγα λόγια ο 1.000αρης της Ford είναι απλά ένα μικρό τεχνολογικό θαύμα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως φέτος σάρωσε στα διεθνή βραβεία "Κινητήρας της Χρονιάς", όπου 76 δημοσιογράφοι του Ειδικού Τύπου από 35 χώρες του χάρισαν όχι μόνο την πρωτιά, αλλά και τη μεγαλύτερη βαθμολογία στην 14ετη ιστορία του θεσμού!

 

 

Σχετικά Tags
Ford