ΔΟΚΙΜΗ: Οδηγούμε το Dacia Duster 1.5 dCi 4×4

Η τοποθέτηση του 1500άρη diesel της Renault στο «θυγατρικό» Duster, έδωσε μια άλλη διάσταση στο «ρουμάνικο» SUV της Dacia, που μέχρι πρότινος φάνταζε μόνο σαν επιλογή αντί μεταχειρισμένου της ίδιας κατηγορίας.

Το τετρακίνητο Duster είναι πλέον ένας παίκτης πρώτης σειράς, καθώς διαθέτει ένα αμάξωμα με ισχυρή προσωπικότητα, δυνατότητες κίνησης και εκτός δρόμου, κινητήρα με αξιώσεις, μικρή κατανάλωση καυσίμου, πλούσιο εξοπλισμό και χαμηλή τιμή.

Εντυπωσιακό σχεδιαστικά, με φουσκωτά φτερά και φαρδύ αμάξωμα, το Duster τραβάει τα βλέμματα, ξαφνιάζοντας θετικά όσους συνειδητοποιούν στη συνέχεια ότι, έχουν να κάνουν με Dacia.

Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες της πλούσιας έκδοσης και το επιθετικό στιλ δίνουν την εικόνα ενός «σκληρού» SUV, στοιχείο που μετρά στους αγοραστές της κατηγορίας.

Ο πρώτος ενθουσιασμός υποχωρεί κάπως αφού, στο εσωτερικό εντοπίζει κανείς κάμποσα στοιχεία Renault, μια με δύο γενιές πίσω. Η λιτή σχεδίαση είναι στην κατεύθυνση της λειτουργικότητας, αν και η εργονομία χρειάζεται κάποιες παραδοχές. Πάντως στην πλούσια έκδοση, ο εξοπλισμός θα αντισταθμίσει τα ρετρό εσωτερικά χαρακτηριστικά, χωρίς όμως να εντυπωσιάσει ή να «βγάλει μάτια» με αισθητικές ακρότητες.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, σε ένα κάθισμα με μέτρια πλευρική στήριξη και βρίσκει τελικά την ιδανική θέση, με το τιμόνι να ρυθμίζεται μόνον ως προς το ύψος.

Σε επίπεδο χώρων το Duster δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό, διαθέτοντας φωτεινότητα που προκύπτει από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Μόλις μικρότερος (σε σχέση με τις 2WD εκδόσεις) ο χώρος αποσκευών, φτάνει τα 443 λίτρα, ενώ αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα φτάνει τα 1604 λίτρα.

Ψυχή του συνόλου ο diesel κινητήρας των 1.5 λίτρων, που αναβαθμίζει αισθητά το συνολικό πακέτο. Με 110 ίππους και 240 Nm ροπής από τις 1750 rpm, συνδυάζεται με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο διαθέτει πολύ κοντή πρώτη σχέση (5.8 km/h ανά 1000 rpm), ώστε να τα βγάζει πέρα σε δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις. Έτσι επί της ουσίας, στην καθημερινότητα ξεκινάς με δεύτερη σχέση, ενώ σε αντιστάθμισμα η μακριά 6η σχέση, μπορεί να σου προσφέρει ήσυχο και οικονομικό ταξίδι.

Όσον αφορά τις επιδόσεις, το Duster είναι αναμφίβολα σβέλτο, με 12.5’’ για τα 0-100 km/h, ενώ με σχετικά ελαφρύ πόδι και αλλαγές έως τις 4.000 rpm, η μέση κατανάλωση αγγίζει τα 7.0 lt/100km.  

Κομβικό σημείο για το Duster της δοκιμής μας, είναι ο συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου. Το 6άρι σαφές κιβώτιο, είναι εύχρηστο και η κλιμάκωσή του να εκμεταλλεύεται ιδανικά κάθε ρανίδα ροπής του κινητήρα. Στην επιλογή 2WD λειτουργία αντιλαμβάνεσαι το σπινάρισμα των εμπρός τροχών, γεγονός που διορθώνεται επιλέγοντας τη θέση Auto, οπότε και θωρακίζεσαι σε πάσης φύσης γλιστερά οδοστρώματα.

Στο δρόμο το ρουμάνικο SUV αποδεικνύεται ευκολοδήγητο, ασφαλές και φιλικό, ενώ ο θόρυβος του κινητήρα παραπέμπει σαφώς σε πετρελαιοκινητήρα, αλλά δεν κρίνεται ενοχλητικός.

Το τιμόνι εύχρηστο στην πόλη, παρουσιάζει συμπτώματα «αδιαφορίας» όταν ανέβουν τα χιλιόμετρα.

Στην προσπάθεια να κινηθείς γρήγορα, οι κλίσεις της ανάρτησης, το ελαφρύ τιμόνι και το ύψος από το έδαφος, σε επιστρέφουν γρήγορα στο να συνειδητοποιήσεις τον χαρακτήρα της κατασκευής. Όμως τα επίπεδα άνεσης κρίνονται υψηλά, αφού η ανάρτηση και το 65άρι προφίλ των ελαστικών αποσβένουν πλήρως τις όποιες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ενώ τα φρένα δεν προβληματίζουν σε μέση χρήση, αλλά και δεν …ενθουσιάζονται σε οριακές καταστάσεις..

Όσον αφορά την off-road διάσταση του Duster, δεν διαφέρει από τα πλαίσια κάθε μοντέρνου SUV. Ο περιστροφικός διακόπτης της τετρακίνησης έχει τρεις θέσεις λειτουργίας: 2WD, Auto και Lock (κλείδωμα για κατανομή 50:50- μέχρι και τα 60 km/h).  Σε δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις, το Duster αρνηθεί, καθώς η τετρακίνηση, η κοντή 1η και η διαδρομή της ανάρτησης θα βοηθήσουν. Όλα αυτά μέχρι να μυρίσει συμπλέκτης, σημάδι ότι ο οδηγός δεν πρέπει να πιέσει άλλο ενθυμούμενος και την έλλειψη πίσω «μπλοκέ» διαφορικού

Στο δια ταύτα να επαναλάβουμε ότι, η παρουσία του πετρελαιοκίνητου Duster επαναφέρει σε ένα –έστω και μικρό μέρος- του αγοραστικού κοινού, την επιλογή τετρακίνητου SUV. Με τιμή λίγο πάνω από τις 20.000 ευρώ, χαμηλή κατανάλωση και σχεδόν εκτός φορομπηχτικής πολιτικής, έχει τις προδιαγραφές να ικανοποιήσει όποιον τελικά το επιλέξει.

ΥΠΕΡ                                                   ΚΑΤΑ

Κινητήρας                                            Θόρυβος

Οικονομία καυσίμου                              Παλιομοδίτικο εσωτερικό

Πρακτικότητα – Χώροι Εργονομία

Τιμή

Προσωπικότητα