Οδηγούμε το Audi A3 Sportback

Η μακρύτερη σε μήκος έκδοση Sportback του Α3 αναδεικνύεται στην πιο πετυχημένη του μικρομεσαίου της Audi.
 
Δύο πόρτες περισσότερες και μερικά εκατοστά μήκους ακόμα αποδεικνύονται αρκετά για να αναδείξουν την πιο χρηστική πλευρά του μικρομεσαίου hatchback της γερμανικής φίρμας, που ανταγωνίζεται, 
μεγαλύτερα, πολυτελέστερα και σχετικά απρόσιτα μοντέλα. Αυτό έκανε και την παραδοσιακή Audi να ρίχνει το βάρος του Α3, στην «μακριά έκδοση». 
 
 
Η επιτυχία για το A3 Sportback ήρθε σχετικά γρήγορα βασισμένη και στην πληθώρα των  TSI κινητήρων βενζίνης, με περίσσεια ισχύ που έδιναν στο συνδυασμό προβάδισμα από άλλες –λίγες ομολογουμένως- ανταγωνιστικές προτάσεις της αγοράς. 
 
Αυτό βέβαια δε μεταφράστηκε από τους Γερμανούς τεχνικούς σε στασιμότητα, αλλά προσπάθησαν και προσπαθούν να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από τον όλο και πιο δύσκολο ανταγωνισμό της κατηγορίας, χωρίς όμως να επιλέξουν έντονες σχεδιαστικές αλλαγές (η αλλαγή εντοπίζεται στα φωτιστικά σώματα) στο αρχικό αμάξωμα, που στην τελευταία του έκδοση διατηρεί το συνολικό του μήκος, αλλά με μεγαλύτερο κατά 5,8 εκ. μεταξόνιο.  Η διαφορά από την 3θυρη έκδοση είναι το κατά 3,5 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο προς όφελος των πίσω επιβατών που στο Sportback θα βολέψουν καλύτερα τα πόδια τους.
 
 
Αντίθετα οι αλλαγές κάτω από το «ένδυμα» (αμάξωμα) είναι πολλές, ξεκινώντας από το περιορισμένο (κατά περίπου 90 κιλά ανάλογα την έκδοση) βάρος, έως τον πλήρη εξοπλισμό και τη βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής, στην κατεύθυνση της πρακτικότητας και της άνεσης. Σημεία που εντοπίζεται η διαφορά της προγενέστερης έκδοσης είναι οι κυκλικοί αεραγωγοί και η αναδυόμενη ψηφιακή οθόνη, ενώ την απουσία των παραδοσιακών διακοπτών  από την κεντρική κονσόλα υποκαθιστά το πολυχειριστήριο MMI, που όμως απαιτεί εξοικείωση έως ότου ο χρήστης καταφέρει να αξιοποιήσει το σύνολο των δυνατοτήτων του.
 
Τα αρχικά 380 λίτρα του χώρου αποσκευών,  φτάνουν τα 1.220 λίτρα με την πλήρη κατάργηση της πίσω σειράς καθισμάτων και σημαδεύουν την κορυφή της κατηγορίας υπογραμμίζοντας το οικογενειακό προφίλ του αυτοκινήτου.
 
Καρδιά του συνόλου ο κινητήρας TFSI των 1,4 λίτρων, με 140 ίππους στις 5000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 1500-3500 σ.α.λ., ο οποίος παρουσιάζεται βελτιωμένος, ως προς την απόδοση αλλά και την αξιοπιστία.
Η χρήση αλουμινίου -αντί χυτοσιδήρου- για το μπλοκ, έχει φέρει κέρδος 27 κιλών λιγότερων, με το συνολικό βάρος του κινητήρα να βρίσκεται τώρα τα 107 κιλά.
Η δυνατότητες του κινητήρα επιταχύνουν τα 1300 κιλά βάρους του Sportback από στάση στα 100 χλμ. μέσα σε 8.4΄΄, για να το φτάσουν στη συνέχεια σε τελική ταχύτητα 213 χλμ./ώρα. Όλα τα παραπάνω με μέση κατανάλωση (κατά δήλωση κατασκευαστή) 4,8 λίτρα/100χλμ. διαδρομής, αριθμός που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, αφού στη διάρκεια των πολλών χιλιομέτρων της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,3 λίτρα.
 
Από τη θέση του οδηγού το πρώτο πράγμα που εντοπίζεις είναι, η αλλαγή στη λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης, που είναι σαφώς καλύτερο από το παρελθόν. Όντας ηλεκτροϋδραυλικό δεν προβληματίζει σε καμιά των περιπτώσεων, ενώ ανταποκρίνεται πλήρως στις όποιες σπορτίφ ανησυχίες του οδηγού. Στα συν της κατασκευής και η υποδειγματική ακρίβεια του λεβιέ του 6τάχυτου κιβωτίου που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα, κάτι που στο επαρχιακό δίκτυο θα εκτιμηθεί ιδιαιτέρως. 
Η ανάρτηση με γόνατα McPherson στον μπροστινό άξονα, πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης να συμπληρώνει το εξαιρετικά ρυθμισμένο ESP, βάζει ψηλά τον πήχυ της οδικής συμπεριφοράς. Στην ίδια κατεύθυνση συνηγορούν οι δυναμικές ρυθμίσεις των ελατηρίων-αμορτισέρ (Abition), οι τροχοί των 17 ιντσών και το Audi Drive Select ένα σύστημα που αλλάζει χαρτογράφηση σε βασικές ρυθμίσεις, μεταβάλλοντας το οδηγικό στυλ.
Στους εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους η ανάρτηση εξομαλύνει τις πολλές ανωμαλίες και τα χαμηλού προφίλ λάστιχα, κρατούν πολύ περισσότερο από ότι αντέχει ο μέσος χρήστης αυτής της κατηγορίας.
 
Μέσα στην πόλη τώρα, ο πλήρης εξοπλισμός της έκδοσης Abition που δοκιμάσαμε και το υποδειγματικής λειτουργίας σύστημα start&stop, εξασφαλίζουν την άνεση της μετακίνησης, σε συνδυασμό με τον περιορισμό κατανάλωσης/ρύπανσης. 
 
Για όποιον επιθυμεί τη σπορ οδήγηση, η επιλογή Dynamic στο Audi Drive Select προσφέρει το κάτι παραπάνω βελτιώνοντας την απόκριση του κινητήρα και μειώνοντας την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης. Την ίδια στιγμή τίποτα δεν δείχνει ικανό να διαταράξει την απόλυτη ισορροπία στην κίνηση του Α3 Sportback, που ακολουθεί σαν τρένο την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός του. Σε αυτή τη διαδικασία παίζει ρόλο και η μείωση του συνολικού βάρους, που επιτρέπει -σε συνδυασμό με το άριστο ESP- να διατηρήσεις τον έλεγχο ακόμη και σε οριακές καταστάσεις.
 
Στο δια ταύτα, αν ξεπεράσει κανείς τη συντηρητική (έως βαρετή πλέον) σχεδίαση και το επιπλέον κόστος (προκύπτει τόσο από τον premium χαρακτήρα της φίρμας, όσο και από τον πλήρη εξοπλισμό), το A3 Sportback είναι στην κορυφή της κατηγορίας των προσθιοκίνητων hatchback, έχοντας τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο, τόσο μεμονωμένους χρήστες με αυξημένες «μεταφορικές» ανάγκες, όσο και οικογενειάρχες, αλλά και «ανήσυχους» χρήστες των δυο παραπάνω κατηγοριών.
 
Υπέρ
 
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Μειωμένη κατανάλωση/ρύποι
  • Λογικά κόστη χρήσης
 
Κατά
 

  • Συντηρητική σχεδίαση
  • Ελαστικά πολύ χαμηλού προφίλ
  • Τιμή αγοράς