Η Seat και η Cupra στην έκθεση Γενεύης 2018

Η Seat και η Cupra στην έκθεση Γενεύης 2018

Παγκόσμια πρεμιέρα του πρώτου 100% ηλεκτρικού αγωνιστικού αυτοκινήτου τουρισμού στον κόσμο

Μετά την επίσημη παρουσίαση πριν από λίγες ημέρες στη Βαρκελώνη, το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης θα είναι το ιδανικό σκηνικό για την πρώτη εμφάνιση της νέας μάρκας Cupra στο κοινό, σε διεθνές επίπεδο. Η νέα σπορ μάρκα έχει το δικό της περίπτερο, δίπλα στο περίπτερο της Seat.

Η Cupra θα αναλάβει όλες τις δραστηριότητες που μέχρι τώρα είχε η Seat Sport και θα κληρονομήσει τη συμμετοχή της ισπανικής μάρκας στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού που είχε διάρκεια πάνω από 40 χρόνια, έχοντας παράλληλα την επίγνωση ότι το μέλλον των αγώνων θα κινηθεί πάνω σε εναλλακτικά συστήματα κίνησης.

Με αυτό το πνεύμα, το Cupra e-Racer θα έχει έναν ξεχωριστό ρόλο στο περίπτερο της μάρκας στην Γενεύη. Πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο, βασισμένο στο βενζινοκίνητο Cup Racer, πιο φιλικό προς το περιβάλλον και με εντυπωσιακή απόδοση. Και το καλύτερο είναι ότι έχει πολλά ακόμη πλεονεκτήματα. Ξεκινάμε από τον ηλεκτρικό κινητήρα που είναι πολύ πιο απλός, απαιτεί λιγότερη συντήρηση και πάνω από όλα είναι πιο αποδοτικός αφού χρησιμοποιεί όλη την παρεχόμενη ενέργεια ενώ ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης χρησιμοποιεί στην καλύτερη περίπτωση έως το 30% της ενέργειας. Επιπλέον, η κινητική ενέργεια αξιοποιείται για την ανάκτηση ισχύος υπό συνθήκες φρεναρίσματος και επιβράδυνσης. Η επιτάχυνση είναι πολύ καλύτερη καθώς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποδίδει τη μέγιστη ροπή από τη στιγμή που πιέζεται ο επιταχυντής. Δεν είναι πλέον απαραίτητο να επιτευχθεί ένα ορισμένο επίπεδο περιστροφών ανά λεπτό προκειμένου να επιτευχθεί και η μέγιστη απόδοση. Για τον ίδιο λόγο ένα κιβώτιο ταχυτήτων δεν είναι πλέον απαραίτητο.

Το Cupra e-Racer είναι ένα αυθεντικό αγωνιστικό αυτοκίνητο με απόδοση 300 kW η οποία σκαρφαλώνει ακόμα και στα 500 kW (680 PS) στο peak της απόδοσης και είναι εφοδιασμένο με ένα μονό κιβώτιο με διανυσματοποίηση ροπής. Είναι εξοπλισμένο με νέα τεχνολογία ορατότητας, η οποία απεικονίζει μέσω τριών καμερών στον πίνακα οργάνων τι συμβαίνει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Έτσι δεν χρειάζεται πλέον ο εσωτερικός κεντρικός καθρέπτης.

Το Cupra e-Racer μπορεί να φτάσει τελική ταχύτητα 270 χλμ, με επιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ σε μόλις 3.2 δευτερόλεπτα και 0 έως 200 χλμ σε μόλις 8.2 δευτερόλεπτα.

Πρεμιέρα του Cupra Ateca

Ένα από τα highlights του περιπτέρου Cupra θα είναι το Cupra Ateca, που κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του στη Γενεύη. Το Ateca είναι ένα SUV που σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας εποχής. Πρόκειται για ένα μοντέλο που συνδυάζει με ιδανικό τρόπο μία κομψή και δυναμική σχεδίαση με ένα ευρύχωρο και λειτουργικό εσωτερικό και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο.

Ο κινητήρας 2.0 TSI αποδίδει 300 ίππους. Είναι ένας από τους πιο προηγμένους τεχνολογικά κινητήρες που λειτουργεί με ένα εντελώς νέο σύστημα φιλτραρίσματος σωματιδίων (Otto Particulate Filter System). Ο κινητήρας αυτός έρχεται με βελτιωμένο και ισχυρό ήχο και συνδυάζεται με 7τάχυτο κιβώτιο DSG, το οποίο έχει ραφιναριστεί ώστε να προσφέρει πιο σπορ διαχείριση και ταχύτερες, ομαλότερες και ακριβέστερες αλλαγές. Η εξέλιξη του κιβωτίου ταχυτήτων φροντίζει για εξαιρετική απόδοση με χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Το Cupra Ateca έρχεται με σύστημα 4Drive, όπου η μετάδοση κίνησης αναλύει σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης την ταχύτητα του αυτοκινήτου, την ταχύτητα του κάθε τροχού, τη θέση του τιμονιού, το προφίλ οδήγησης, ώστε να τροφοδοτεί κάθε στιγμή, γρήγορα και προοδευτικά τους απαραίτητους κάθε φορά τροχούς. Το σύστημα 4Drive έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να συνεργάζεται με όλα τα προφίλ οδήγησης: Κανονικό, Σπορ, Ατομικό, σε Χιόνι, Off-Road και φυσικά Cupra. Όταν επιλέγεται αυτό το προφίλ οδήγησης, ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα με έναν σπορ ήχο και το σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου (Dynamic Chassis Control) ρυθμίζει την ανάρτηση για να δώσει μια πιο σπορ πινελιά στο αυτοκίνητο.

Στο εσωτερικό, τα πάνελ των θυρών είναι επικαλυμμένα με Alcantara και επίσης υπάρχει φωτιζόμενο λογότυπο Cupra στα μαρσπιέ των εμπρός θυρών. Τα καθίσματα είναι επίσης επικαλυμμένα με Alcantara, σε μαύρο χρώμα με γκρι ραφές και με επίστρωση από ανθρακονήματα που καλύπτει τα πλαϊνά. Το δερμάτινο τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων είναι διακοσμημένα επίσης με γκρι ραφές. Τα πεντάλ είναι από αλουμίνιο ενώ τα πλαίσια εξαερισμού του κλιματισμού και η κεντρική κονσόλα διακοσμούνται με μαύρα γυαλιστερά τελειώματα. Το λογότυπο υπάρχει επίσης στο τιμόνι, στα πατάκια, στο κλειδί και εμφανίζεται στην οθόνη αφής που καλωσορίζει τον οδηγό κατά την εκκίνηση του κινητήρα.

Ο βασικός εξοπλισμός του, είναι προσανατολισμένος προς τρεις βασικές αρχές: τεχνολογία, σχεδίαση και ασφάλεια. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο εξοπλισμός όπως το σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, ο ασύρματος φορτιστής, ο ενισχυτής σήματος GSM, η κάμερα 360ο, η οθόνη αφής 8΄΄ με σύστημα πλοήγησης, η ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το σύστημα παρκαρίσματος είναι standard.

Highlight του προαιρετικού εξοπλισμού είναι το Performance Pack το οποίο περιλαμβάνει φρένα Brembo σε μαύρο χρώμα, Carbon Fibre Exterior Pack (πίσω αεροτομή και καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών), Carbon Fibre Interior Pack (σχεδιαστικές λεπτομέρειες από ανθρακονήματα στο ταμπλώ) και δερμάτινα καθίσματα. Τα αποκλειστικά καθίσματα bucket θα είναι διαθέσιμα από τα μέσα του 2019.

Το Cupra Ateca μπορεί να φτάσει τελική ταχύτητα 245 χλμ και επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα.

Seat Leon Cupra R ST

Ένα ακόμη νέο μοντέλο ειδικής έκδοσης κάνει το ντεμπούτο του, το Leon Cupra R ST που ξεχωρίζει για τον κινητήρα 300 ίππων 2.0 TSI, το σύστημα κίνησης 4Drive και το κιβώτιο ταχυτήτων DSG.

Το Cupra R ST ξεχωρίζει για τα λογότυπα, τις διακοσμητικές λεπτομέρειες στις πλευρικές εισόδους αέρα του εμπρός προφυλακτήρα και τις ζάντες 19 ιντσών, στο χρώμα του χαλκού. Είναι εξοπλισμένο με σύστημα πέδησης Brembo και ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2.

Το εμπρός splitter του προφυλακτήρα, το περίβλημα του εσωτερικού καθρέπτη, ο σχεδιαστικά νέος πίσω προφυλακτήρας, οι πλαϊνές ποδιές και ο πίσω διαχύτης είναι από ανθρακονήματα. Ο πίσω διαχύτης πλαισιώνεται από αποκλειστική διπλή μπούκα εξάτμισης σε κάθε πλευρά.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχουν πλάκες αλουμινίου στα μαρσπιέ των εμπρός θυρών με το λογότυπο Cupra R ST. Η εσωτερική επένδυση των θυρών είναι από ύφασμα με ανθρακονήματα και όταν ο οδηγός πατήσει το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα εμφανίζεται στην έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών της κονσόλας αποκλειστικό μήνυμα καλωσορίσματος. Επίσης στο εσωτερικό, βλέπουμε χάλκινες διακοσμητικές λεπτομέρειες στους αεραγωγούς της κεντρικής κονσόλας, στο τιμόνι (Seat logo), στα πλαίσια της οθόνης και του λεβιέ ταχυτήτων, ενώ το τιμόνι είναι από Alcantara και οι ραφές είναι στο χρώμα του χαλκού. Τέλος, η διάταξη του πίνακα οργάνων βασίζεται στο Digital Cockpit και η παραγωγή του θα ξεκινήσει το Δεκέμβριο 2018.

Νέο Seat Leon 1.5 TSI EVO

Ένας ακόμη «βασικός παίκτης» στο περίπτερο της Seat είναι το Leon 1.5 150 PS TSI EVO, εξοπλισμένο με αυτόν τον κινητήρα τελευταίας γενιάς. O 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης είναι εφοδιασμένος με σύστημα απευθείας ψεκασμού 350 bar, υπερσυμπιεστή και το πρόσφατο Active Cylinder Management (ACT). O κινητήρας 1.5 TSI λειτουργεί με ένα εντελώς νέο σύστημα φιλτραρίσματος σωματιδίων (Otto Particulate Filter System) σύμφωνα με την τελευταία νομοθεσία εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων. Προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων ενώ παράλληλα εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις. Το νέο Leon 1.5 TSI EVO θα είναι διαθέσιμο από το καλοκαίρι.

Seat Ibiza TGI FR

Το πιο φιλικό προς το περιβάλλον Ibiza, το Ibiza TGI με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), θα παρουσιαστεί στο περίπτερο της μάρκας, στην έκδοση FR για πρώτη φορά.

Seat Digital Cockpit

Το νέο Digital Cockpit θα είναι επίσης από τις κύριες καινοτομίες της Έκθεσης Αυτοκινήτου Γενεύης 2018. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που θα παρουσιαστεί στο περίπτερο στα μοντέλα Cupra Ateca, Leon Cupra R ST, Leon FR και Arona είναι ένας πίνακας ελέγχου που έχει σχεδιαστεί με την λογική μίας διαδραστικής οθόνης. Διαθέτει σύγχρονη και ευέλικτη σχεδίαση, προσφέρει λειτουργικότητα και προσαρμόζεται ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Ειδικά για τα μοντέλα Cupra έχει σχεδιαστεί μια αποκλειστική σπορ απεικόνιση προκειμένου ο οδηγός θα έχει ξεκάθαρη εικόνα της ταχύτητας και των στροφών.

Νίκος Τσάδαρης