Το news.gr οδηγεί το Toyota CH-R 1.8 Hybrid

Το news.gr οδηγεί το Toyota CH-R 1.8 Hybrid

Το εκτιμάς στη... χρήση!

Το CH-R είναι η σύγχρονη πρόταση της εταιρίας που δημιούργησε την κατηγορία των SUV, πριν περίπου 35 χρόνια με το Rav4. Εκ πρώτης όψεως ξαφνιάζει, καθώς το επαναστατικό του σχήμα ξεφεύγει πολύ από τα συντηρητικά και απρόσωπα σχέδια που μας έχει συνηθίσει η Toyota τα τελευταία πολλά χρόνια. Οι φουτουριστικές γραμμές του δίνουν έντονη προσωπικότητα, υψηλό δείκτη «κεφαλογυρίσματος» και –εύκολα- τον χαρακτηρισμό «κουπέ SUV».

Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης

Το C-HR που βασίζεται στην πλατφόρμα GA-C (όπως και το νέο Prius, σε έκδοση  με μικρότερο μεταξόνιο), στην υβριδική έκδοση διαθέτει μόνο μπροστινή κίνηση, ενώ στην βενζινοκίνητη υπάρχει και με τετρακίνηση.

Το όχημα

Με μήκος 4,36 μ. και μεταξόνιο 2.640 χλστ το μικρομεσαίο C-HR διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους για 4 άτομα, με τους πίσω να αδικούνται καθώς η σχεδίαση του αυτοκινήτου δίνει την αίσθηση πως κάθονται σε …ημιυπόγειο.

Ο χώρος αποσκευών με 377 λίτρα δεν διεκδικεί πρωτεία, αλλά δεν είναι και λίγος για την κατηγορία, ενώ η θήκη του κιτ επισκευής ελαστικού, καταλαμβάνει χώρο που –μάλλον- χωρά μια ρεζέρβα ασφαλείας (απαραίτητη για τα ελληνικά δεδομένα).

Το εσωτερικό ξαφνιάζει ευχάριστα τόσο με την σύγχρονη σχεδίαση, όσο και με την ποιότητα των υλικών (ιδιαίτερα τα μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό) και το υποδειγματικό φινίρισμα/συναρμολόγηση.

Στο ταμπλό δεσπόζει η ευανάγνωστη οθόνη πληροφόρησης και ελέγχου πολλών λειτουργιών, ενώ η εργονομία και οι πολλοί χώροι για μικροπράγματα κάνουν ευκολότερη την καθημερινότητα του οδηγού. Αλλά…

Το αλλά εδώ έχει να κάνει με την προς τα πίσω ορατότητα όπου οι αυξημένες «νεκρές γωνίες» δυσκολεύουν την ζωή του οδηγού, ο οποίος πολλές φορές στρέφοντας τα μάτια του πίσω δεξιά αντιλαμβάνεται την φαρδιά πίσω κολώνα της οροφής, σαν αυτοκίνητο που βρίσκεται πολύ κοντά του.

Ιδιάιτερα πλούσιο είναι και το επίπεδο εξοπλισμού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει, ESP με hill holder, 7 αερόσακους, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρες USB και Aux, οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, κ.ά.

Αυτό που δεν βρήκαμε (και μας χάλασε) είναι το αυτόματο κλείδωμα με την εκκίνηση, ενώ θα θέλαμε και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, καθώς αυτοί εξέχουν αισθητά από την περίμετρο του αυτοκινήτου.

Το CH-R έρχεται στην χώρα μας σε δυο εκδόσεις, αυτήν με βενζινοκινητήρα 1,2 turbo (116 ίππων) και την έκδοση Hybrid της δοκιμής μας, με ένα κινητήριο σύνολο που συνδυάζει θερμικό κινητήρα (με θερμοδυναμική απόδοση 40%!) βενζίνης 1.8 λίτρων απόδοσης 90 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 53 ίππων.

Η μόλις 122 ίππων συνδυαστική έχει να κάνει με το concept  του Toyota Hybrid Powertrain που δεν έχει σχεδιαστεί για την καλύτερη απόδοση αλλά για καλύτερη δυνατή κατανάλωση.  Πρόκειται για το γνωστό και από το Prius σύστημα που λειτουργεί σε κύκλο «Άτκινσον» και βρίσκεται στην 4η γενιά εξέλιξής του. Η μετάδοση (στους εμπρός τροχούς) γίνεται μέσω ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που αποτελεί μέρος του συνολικού υβριδικού συστήματος και ίσως και αχίλλειο πτέρνα της όλης κατασκευής, καθώς παράγει θόρυβο και αίσθηση που «τσακίζει» την ψυχολογία του βιαστικού οδηγού.

Πάντως, παρά και το σχεδόν 1400 κιλών βάρος του, δεν είναι αργό, τουλάχιστον ως προς την επιτάχυνση, καθώς φτάνει από στάση στα 100 χλμ. μέσα σε 11 δεύτερα. Αυτό που υστερεί όμως είναι η τελική, που ναι μεν αγγίζει τα 170 χλμ/ώρα, στην πράξη όμως «ιδρώνεις» για να περάσεις τα 140.

Η συμβίωση

Στην πράξη τώρα, όπου σε πρώτο χρόνο, αν οδηγήσεις περιστασιακά και για λίγο το υβριδικό CH-R, λες: «καλά ευχαριστώ, φέρτε μου μια άλλη έκδοση για να μην αποκτήσω ψυχολογικά προβλήματα». Το ίδιο θα πει και η οικογένεια, ή οι φίλοι που θα συνταξιδέψουν στο πίσω κάθισμα έχοντας αποτύχει να χωρέσουν όλοι μαζί στη θέση του συνοδηγού…

Κάτι ανάλογο συνέβη και στον γράφοντα, που παρά το ότι είχε ενθουσιαστεί στην θέα του CH-R, όταν κάθισε για κάποια λίγα χιλιόμετρα στη θέση του οδηγού, περίμενε πως και πώς να έρθει ή ώρα που θα τελείωνε η διαδρομή.

Αυτή την αίσθηση είχαμε και τις πρώτες ημέρες της συμβίωσής μας με το υβριδικό (και μαύρο, χρώμα που αδικεί το επαναστατικό σχήμα του) CH-R. Ο θόρυβος από το κιβώτιο, η αίσθηση του συνεχούς πατιναρίσματος από το σύστημα των τροχαλιών (κάτι σαν αεροπλάνο που φουλάρει τουρμπίνες αλλά δεν απογειώνεται) και η φευγαλέα ματιά στην πίσω δεξιά γωνία ματιά όπου –στιγμιαία-  νομίζεις πως στην «έχει πέσει» κάποιο μεγάλο φορτηγό, δημιουργούν αντιδράσεις άμεσης αποστασιοποίησης από την κατασκευή.

Όσο όμως περνούσαν οι μέρες και τα χιλιόμετρα, τόσο εκτιμούσες την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, που ειδικά μέσα στην πόλη είναι ευλογία, όσον αφορά την άνεση, αλλά και την οικονομία καυσίμου.

Το υβριδικό CH-R είναι ένα όχημα προσαρμοσμένο στην ήρεμη και άνετη οδήγηση, με σεβασμό στο περιβάλλον και την τσέπη του οδηγού του (τόσο όσο κανένα άλλο κινητήριο σύστημα εκτός των αμιγώς ηλεκτρικών).

Χωρίς να το λυπηθούμε είχαμε μια μέση τιμή κατανάλωσης κάπου στα 5 λίτρα, αριθμός που μειώνεται ακόμα περισσότερο στον αστικό κύκλο, αλλά βέβαια μπορεί να αυξηθεί και κάθετα, αν οδηγώντας σε ανοικτό δρόμο αγνοείς την φύση και τον προσανατολισμό του συγκεκριμένου οχήματος.

Με άλλα λόγια, το CH-R θέλει (και τελικά σου επιβάλλει) τον δικό του, ράθυμο ρυθμό, που για τις εντός πόλης μετακινήσεις είναι ιδανικός, για δε το ταξίδι θέλει άλλη φιλοσοφία και λίγο περισσότερο χρόνο. Θα λέγαμε πως είναι κάτι σαν ιστιοφόρο υψηλών επιδόσεων, που όμως αν επιμένεις να το χρησιμοποιείς σαν ταχύπλοο, τότε θα ψάχνεις «μάντρα» για να το ξεφορτωθείς.

Ταυτόχρονα, στην από στάση επιτάχυνση είναι σβέλτο και μέχρι τα 120-130 χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις άνετα προσπεράσεις, αλλά από εκεί και πέρα χρειάζεται πρόβλεψη, υπομονή και σωστή χρήση της κεκτημένης ταχύτητας.

Ταξιδεύεις σβέλτα, οικονομικά και με άνεση, μόνο αν διατηρείς την κεκτημένη ταχύτητα, αλλιώς το υβριδικό κινητήριο σύστημα μπορεί να σε «βγάλει από τα ρούχα» σου. Στα ταξίδια πάντως μερικές φορές το σύστημα αναγνώρισης σήμανσης δίνει λάθος ενδείξεις ή μπλοκάρει, ενώ το σύστημα πλοήγησης μάλλον χρειάζεται επικαιροποίηση των δεδομένων.

Κατά τα λοιπά η ποιότητα κύλισης και η ακαμψία της κατασκευής, «φωνάζει» σε κάθε στιγμή, Toyota. Περνάει από παντού χωρίς «κιχ», δεν χάνει την επαφή του με τον δρόμο, παρά το ότι η ανάρτηση δεν είναι τόσο άνετη (ειδικά για τους πίσω επιβάτες) και κάνει τα πάντα, δίνοντας σου την βεβαιότητα πως, δεν θα σε εγκαταλείψει ποτέ. Με το γρήγορο και σαφές τιμόνι γράφεις πιστά την όποια τροχιά επιλέξεις, ενώ αν κάτι πάει στραβά, τόσο τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης, όσο και τα πολύ δυνατά φρένα, είναι εκεί για να διορθώσουν το όποιο λάθος.

Επιπλέον, το αυξημένο ύψος (14,8 εκ.) από το έδαφος επιτρέπει κάποιες «περιπετειούλες» εκτός ασφαλτόδρομου, αρκεί να μην είναι στο «μαύρο σκοτάδι», γιατί τα φώτα του δεν είναι όσο δυνατά έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Το ύψος αυτό ευθύνεται και για τις μικρές σχετικά κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα στις γρήγορες στροφές, που όμως δεν «τρομάζουν» τον οδηγό, καθώς οι (Μακ Φέρσον εμπρός & -μάλλον- σύστημα πολλάπλών συνδέσμων πίσω) αναρτήσεις κάνουν πολύ καλή δουλειά.

Συνοψίζοντας, θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι τελικά το υβριδικό CH-R μας κέρδισε, όταν είδαμε τις μετακινήσεις μαζί του από την «δική του» οτπική γωνία. Αν τώρα σε αυτό προσθέσουμε και την τιμή που ξεκινάει από περίπου 25.000 ευρώ με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, την εγγύηση 6 ετών (ή 180.000 χιλιομέτρων), την επέκταση εγγύησης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος μέχρι και τα 10 χρόνια, την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και την εξαιρετική οικονομία καυσίμου, τότε το σκέφτεσαι διπλά και τρίδιπλα σαν ενδεχόμενη αγορά.

Πάντως, για όσους το θέλουν σώνει και καλά, αλλά δεν μπορούν να ανεχτούν την ραθυμία, υπάρχει η έκδοση με κινητήρα 1,2 turbo 116 ίππων και 6 άρι μηχανικό κιβώτιο, που ίσως τους ταιριάζει καλύτερα (αν και όταν το οδηγήσουμε, θα σας πούμε περισσότερα).

Υπέρ

- Σχεδίαση/Ποιότητα κατασκευής

- Οικονομία καυσίμου

- Ποιότητα κύλισης

- Ευκολία χρήσης

- Εξοπλισμός

- 6 χρόνια εγγύηση

- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

- Είναι Toyota

Κατά

- Έλλειψη «σπιρτάδας» κινητήρα

- Έλλειψη ρεζέρβας

- Κιβώτιο

- Θέση πίσω επιβατών

- Ορατότητα προς τα πίσω

- Τελική ταχύτητα

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

  • Κινητήρια μονάδα: Υβριδική
  • Κινητήρας: βενζίνης 1798 κ.εκ. – 90 ίππων/5200 σαλ
  • Ηλεκτροκινητήρας: 32 ίππων
  • Ροπή: 14.5χλγρμ/3600 σαλ, 16.6kgm ο ηλεκτροκινητήρας
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο: CVT
  • Τελική ταχύτητα: 170 χλμ/ώρα
  • Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,0΄΄
  • Μικτή κατανάλωση (δοκιμής): 5,0 λτ/100χλμ
  • Εκπομπές CO2: 82 γρ/χλμ
  • Βάρος: 1.380 κιλά
  • Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.360 Χ 1.795 Χ 1.555 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 377 λίτρα
  • Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: Από 24.870€