Το news.gr κάνει test drive στο νέο Seat Leon Cupra 300hp

Το news.gr κάνει test drive στο νέο Seat Leon Cupra 300hp

Εδώ έχουμε να κάνουμε με το πιο γρήγορο Seat που βγήκε ποτέ από τις γραμμές παραγωγής της ισπανικής μάρκας. Πρόκειται για το κορυφαίο Leon που ακούει στο υποκοριστικό Cupra και πρόσφατα ανανεώθηκε ελαφρώς με ταυτόχρονη μικρή αύξηση της απόδοσης του κινητήρα.

Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης

Η ανανέωσή σεβάστηκε την διακριτικότητα του μοντέλου και εντοπίζεται στον διαφορετικό προφυλακτήρα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, την νέα κυψελωτή μάσκα με το λογότυπο Cupra και τον νεος διαχύτη πίσω. Αλλαγές και στα φώτα που πλέον είναι Full LED εμπρός και LED πίσω, ενώ η «αποστολή» του μοντέλου αποκαλύπτεται από τους τροχούς των 19 ιντσών και τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων πίσω τους.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι προσεγμένες επενδύσεις από δέρμα και ύφασμα, τα τύπου μπάκετ καθίσματα ντυμένα με αλκαντάρα και η ποικιλία αποχρώσεων του εσωτερικού κρυφού φωτισμού.

Ο ευκρινής πίνακας οργάνων πληροφορεί τον οδηγό, με αναλογικό και ψηφιακό τρόπο, ενώ ψηλά στην κονσόλα βρίσκεται η νέα οθόνη αφής 8’’ η οποία εκσυγχρονίζει τα δεδομένα του όσον αφορά συνδεσιμότητα, πληροφόρηση, ψυχαγωγία και πλοήγηση.

Από την οθόνη αυτή ο οδηγός επιλέγει ένα από τα προγράμματα του Seat Drive Profile (Comfort, Sport, Cupra, Individual), θα δει τις ενδείξεις σχετικά με τη θερμοκρασία λαδιού, την πίεση του turbo και το G-Force, αλλά και οτιδήποτε αφορά το αυτοκίνητο.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό το πακέτο είναι πλήρες και δεν χρειάζεται να ψάχνει κανείς σε προαιρετικές λίστες.

Μερικά από τα στοιχεία εξοπλισμού είναι  τα Front Assist και Traffic Jam Assist, Traffic Sing Recognition, Adaptive Cruise Control, σύστημα χωρίς κλειδί Kessy, πίσω αισθητήρες στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβοήθησης λωρίδας,  αναγνώριση κόπωσης οδηγού, προστασία πεζών, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και Multi Collision Brake.

Στα συν του μοντέλου συμπεριλαμβάνονται, η άψογη εργονομία, οι πολλές θέσεις μικροαντικειμένων και οι χώροι που επαρκούν ακόμα και για 5 επιβάτες, ενώ για τις αποσκευές υπάρχει χώρος 380 λίτρων, μάλλον ικανοποιητικός για τον χαρακτήρα του μοντέλου, αν μάλιστα συνυπολογίσουμε ότι διατίθεται και ρεζέρβα ασφαλείας, για το ό μη γένοιτο.

Επιφυλακτικοί είμαστε στην τοποθέτηση ηλεκτρονικού χειροφρένου, κάτι που πιστεύουμε δεν ταιριάζει στις καθαρόαιμες σπορ εκδόσεις.

Η ανανέωση επηρέασε και τον 2λιτρο TSI κινητήρα, που με επαναπρογραμματισμό και επεμβάσεις σε ψεκασμό & turbo, ωφελήθηκε κατά 10 ίππους και 30 Nm ροπής. Έτσι τώρα η συνολική απόδοση φθάνει τους 300 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 380 Nm από τις μόλις 1500 στροφές.

Οι αριθμοί αυτοί συνδυάζονται με ένα σωστά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και εκτοξεύουν κυριολεκτικά τις επιδόσεις του βάρους σχεδόν 1400 κιλών αμαξώματος. Tα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 5.9’ και η τελική ταχύτητα εύκολα φθάνει στα 250 χλμ/ώρα, όπου και περιορίζεται ηλεκτρονικά.

Με αυτούς τους αριθμούς θα περίμενε κανείς υπερκατανάλωση καυσίμου, αλλά τελικά δεν. Στα πολλά χιλιόμετρα της δοκιμής μας, χρειάστηκαν κατά μέσο όρο 9,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αριθμός απόλυτα θεμιτός για τον προσανατολισμό του μοντέλου. Βέβαια σε αυτό βοήθησε τόσο το σύστημα start/stop του κινητήρα, όσο και η μετριοπάθεια που επιδείξαμε στο πεντάλ του γκαζιού.

Στον δρόμο

Στην εύκολα (ανεξαρτήτως σωματότυπου) ρυθμίσιμη θέση του οδηγού, νοιώθεις ένα με το αυτοκίνητο και έχεις εύκολη πρόσβαση σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα χειριστήρια. Τα τύπου μπάκετ καθίσματα, η ακριβή επένδυσή τους, τα μεταλλικά πεντάλ, το ταχύμετρο με τον αριθμό 300 σαν τελική ένδειξη και η πανοραμική οροφή, δίνουν μικτά συναισθήματα άνεσης, πολυτέλειας και πολεμικής μηχανής.

Πατώντας το Start button, ο κινητήρας έρχεται άμεσα στη ζωή και ο θόρυβος δεν προδίδει για το τι μπορεί να καταφέρει επί της ουσίας. Με αυτοσυγκράτηση στο πεντάλ της βενζίνης το Leon Cupra δείχνει σαν ένα ροπάτο αυτοκίνητο πόλης, με ελαστικό κινητήρα, περιορισμένο θόρυβο, ποιότητα κύλισης και λογική κατανάλωση.

Το μόνο που ενοχλεί είναι τα χαμηλού προφίλ (235/35/19) ελαστικά, που δεν αισθάνονται καθόλου άνετα στις ατέλειωτες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Η μεταμόρφωση βέβαια έρχεται στον ανοιχτό δρόμο, εκεί που θα κολλήσεις το γκάζι στο πάτωμα και η επιτάχυνση θα κολλήσει την πλάτη σου στο κάθισμα.

Παρά το κάποιο σπινάρισμα η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή και αν έχεις δρόμο μπροστά σου, εύκολα και χωρίς να το καταλάβεις, το ταχύμετρο φθάνει στον «κόφτη» των 250 χιλιομέτρων. Εκεί λοιπόν, στα πολλά χιλιόμετρα, το Leon Cupra δείχνει «τρένο» στην συμπεριφορά καθώς τα γόνατα McPherson εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω συνεργάζονται άριστα με τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ DCC και την προσεγμένη γεωμετρία της ανάρτησης.

Ειδικά στην ρύθμιση Comfort, είχαμε να κάνουμε με ένα άνετο, ασφαλές όχημα ταξιδίων, μέχρι την ώρα που επιλέγαμε την ρύθμιση Cupra, η οποία διαφοροποιεί πολλές παραμέτρους όπως το σύστημα διεύθυνσης, την λειτουργία του κινητήρα και την ρύθμιση της ανάρτησης. Εδώ πλέον έχουμε να κάνουμε με «πολεμική μηχανή», με την οποία άνετα μπορείς να κάνεις αγώνες, αν της προσθέσεις τα απαραίτητα αξεσουάρ ασφαλείας.

Το Leon της δοκιμής μας είναι άκρως αποτελεσματικό (για προσθιοκίνητο), περνάει την δύναμη στο δρόμο χάρη και στο ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, υποστρέφει ελαφρώς στην μεγάλη πίεση και δεν αφήνει ποτέ την ουρά του να υπερστρέψει. Ακόμα κι απενεργοποιήσεις το ESC (έλεγχο πρόσφυσης) δύσκολα αποκλίνει της τροχιάς που έχει επιλέξει ο οδηγός με το μέτριο σε αίσθηση αλλά ακριβές και γρήγορο τιμόνι.

Το εκπληκτικά άκαμπτο πλαίσιο δεν κάνει «τσικ» ακόμα και σε μεγάλες δυνάμεις στρέβλωσης, ενώ τα δυνατά φρένα διαχειρίζονται σε οποιαδήποτε ταχύτητα την αδράνεια μάζας της κατασκευής, όπως άλλωστε και οι αναρτήσεις.

Συνοψίζοντας θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, το Leon Cupra, δεν είναι μόνο το πιο γρήγορο Seat παραγωγής, αλλά μπορεί να σταθεί στα ίσια απέναντι σε πιο ακριβούς και εντυπωσιακούς στην όψη συνδυασμούς, όπως π.χ. είναι το Civic Type R και το Focus RS.

Με 300 ίππους διακριτικά «κρυμένους» σε ένα έως και συντηρητικό στην όψη αμάξωμα, προσφέρει σε απόλυτα λογικό κόστος το «τρία σε ένα» (αυτοκίνητο για καθημερινότητα, ταξίδι, σπορ οδήγηση), με ψηλά ποιοτικά στάνταρς και πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Με λίγα λόγια είναι ένα καθημερινό «αφανές όπλο» στα χέρια του «οδηγού αγώνων της διπλανής πόρτας».

Ψάχνεις με το σταγονόμετρο να του χρεώσεις μειονέκτημα και το προτείνεις με το χέρι στο ευαγγέλιο σε όποιον αναζητά σήμερα σύγχρονο γρήγορο χατσμπακ που να κάνει εξαιρετικά τα πάντα. Και όλα αυτά με τιμή πρόκληση, για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Το ισχυρότερο και ταχύτερο αυτοκίνητο του Ισπανού κατασκευαστή κερδίζει σε απόδοση, φρεσκάρει την εικόνα του και αναβαθμίζει τον εξοπλισμό του. Ένα καθημερινό όπλο για τον παραδοσιακό δράστη της γρήγορης οδήγησης, με τιμή που μόνο ευκαιρίας μπορεί να χαρακτηριστεί καθώς ξεκινά από τα €27.745 για το 3θυρο με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και από €30.445 για το 5θυρο με επίσης χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο (+€3.600 για το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG).

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Πλαίσιο
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εργονομία
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Τιμή

Κατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Χαμηλό προφίλ ελαστικών
  • Ηλεκτρονικό χειρόφρενο

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κινητήρας: βενζίνης, 2λιτρος TSI
  • Κυβισμός: 1.984 κ.εκ.
  • Ισχύς: 300 ίπποι/5.500-6.200 σ.α.λ.
  • Ροπή: 380 Nm/1.800-5.500 σ.α.λ.
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο:  Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • 0-100:     5.9΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα (με ηλεκτρονικό κόφτη)
  • Ανάρτηση: Γόνατα ΜακΦέρσον με αντιστρεπτική εμπρός/Πολλαπλών  συνδέσμων με αντιστρεπτική, πίσω
  • Διατάσεις:  4.281x1.816x1.435 χλστ.
  • Μεταξόνιο:  2.631 χλστ.
  • Βάρος: 1.395 κιλά
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 9,8 λίτρα/100 χλμ.
  • Εκπομπή CO2:  58 γρ./χλμ.