Νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC

Νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC

Βασισμένο σε μία κληρονομιά 45 χρόνων το Civic παραμένει πιστό στη φιλοσοφία της πρώτης έκδοσης

Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης

Η νέα δέκατη γενιά του Honda Civic είναι ένα πεντάθυρο, σπορ hatchback, που αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προόδου για την μάρκα στην κατηγορία C, επωφελούμενη από το μεγαλύτερο πρόγραμμα εξέλιξης ενός μοντέλου στην ιστορία της εταιρίας.

Το Civic είναι βασικό μοντέλο της Honda, αυτό που την έβαλε με αξιώσεις στα Ευρωπάϊκά σαλόνια από τα μέσα της δεκαετίας του ΄70 και για πολλούς Ευρωπαίους είναι συνώνυμο με τη μάρκα Honda.

Το πασίγνωστο πλέον μοντέλο, προκειμένου να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας (χωρίς επιπτώσεις στην τιμή πώλησης, στην κατανάλωση και την κατασκευή) απαιτούσε μία νέα προσέγγιση και νέες τεχνικές στην κατασκευή του αμαξώματος, την αεροδυναμική και το σχεδιασμό του πλαισίου. Έτσι η ομάδα εξέλιξης εστίασε τις προσπάθειές της στην υλοποίηση του βασικού σλόγκαν του project «otokomae» που αποτυπώνει όλους τους στόχους της, καθώς η λέξη ενσαρκώνει μία αίσθηση φινέτσας, κομψότητας και εσωτερικής ομορφιάς.


Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος, οι μηχανικοί πραγματοποίησαν εκτενείς δοκιμές υπό πραγματικές συνθήκες, αξιολογώντας ακόμα και Ευρωπαϊκά πολυτελή οχήματα, προκειμένου να ορίσουν τους στόχους για οδηγική άνεση, οδική συμπεριφορά, κατευθυντικότητα, χαρακτηριστικά NVH, ποιότητα εσωτερικού και πολιτισμένη λειτουργία.

Βασισμένο σε μία κληρονομιά 45 χρόνων, το Civic παραμένει πιστό στη φιλοσοφία της πρώτης έκδοσης, δηλαδή «ενός αυτοκινήτου για όλους τους ανθρώπους και όλο τον κόσμο». Συνδυάζει λοιπόν ιδιόμορφη σχεδίαση, σπορτίφ στυλ και ευέλικτης πρακτικότητας, χωρίς να παραμελεί την οδηγική ευχαρίστηση.

Σχεδίαση

Το νέο Civic σχεδιάστηκε εξ αρχής για να είναι ευέλικτο και σπορτίφ. Ένα ελαφρύ, εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα (προϊόν καινοτόμων, νέων τεχνολογιών και τεχνικών κατασκευής) συμπληρώνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους (μαζί και η θέση οδήγησης που βρίσκεται 35 χλστ χαμηλότερα) ενώ ένα προηγμένο, νέο σύστημα ανάρτησης συμβάλλει στην οδηγησιμότητά του. Το αμάξωμα κατά 16 κιλά ελαφρύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς, με 52% βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία.

Φαρδύτερο (+30χλστ), μακρύτερο (+136χλστ) και χαμηλότερο (- 20χλστ) από όλους τους προκατόχους του, το νέο Civic έχει κοντούς προβόλους και έντονες γραμμές που προδίδουν τα υψηλά επίπεδα αεροδυναμικής απόδοσης. Ο αεροδυναμικός συντελεστής CdA (ο συνδυασμός συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) και μετωπικής επιφάνειας) είναι βελτιωμένος κατά 3% Επιπρόσθετα, οι προτεταμένοι θόλοι των τροχών και οι ανάγλυφες εμπρός / πίσω εισαγωγές αέρα, αποκαλύπτουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.

Η μεγαλύτερη πλατφόρμα δημιουργεί ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό, το οποίο χαρακτηρίζεται από μία απλή δομή, χωρίς περιττά στοιχεία, νέες τεχνολογίες, εξαιρετική ποιότητα και υλικά υψηλών προδιαγραφών. Ο χώρος για τους ώμους των εμπρός επιβατών έχει αυξηθεί κατά 10 χλστ, ενώ ο χώρος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα έχει επίσης αυξηθεί. Ο χώρος για τους ώμους στα πίσω καθίσματα του hatchback είναι 20 χλστ μεγαλύτερος, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν 95 χλστ περισσότερο χώρο για τα πόδια, καθώς και 45 χλστ μεγαλύτερη απόσταση από το γόνατα στο Hatchback (αντίστοιχες τιμές για το Sedan είναι 45 χλστ και 55 χλστ).

Ο χώρος αποσκευών του hatchback παραμένει μεγάλος (478 λτ), και χαρακτηρίζεται από για την ευκολία πρόσβασης και την ευελιξία του. Τα διαιρούμενα 60:40 / αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, το χαμηλό ύψος φόρτωσης (679 χλστ) και το φαρδύ άνοιγμα του πορτμπαγκάζ (1.120 χλστ) σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα διευκολύνουν τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου μήκους, πλάτους και βάρους. Ένας κρυφός, υποδαπέδιος θάλαμος προσφέρει έναν πρόσθετο, ασφαλή αποθηκευτικό χώρο (εξαιρούνται τα μοντέλα S, Sport and Sport Plus).

Η χαμηλωμένη θέση των καθισμάτων αποτελεί μία σημαντική αλλαγή σε σχέση με την ένατη γενιά του μοντέλου. Ο οδηγός έχει καλύτερη αίσθηση επαφής με το όχημα, που επιτείνεται από τη βελτιωμένη ορατότητα στο εμπρός τμήμα. Το Civic 10ης γενιάς παραμένει όχημα που συνδυάζει μεγάλους χώρους επιβατών και αποσκευών με ευέλικτη, πρακτική χρηστικότητα. Επιπλέον, η δεύτερη γενιά του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας της Honda περιλαμβάνει ενσωμάτωση των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto.
Το νέο Civic θα διατίθεται σε επτά εξωτερικές αποχρώσεις: απλή Rallye Red, μεταλλικές Lunar Silver, Polished Metal και Brilliant Blue, και ιριδίζουσες White Orchid, Crystal Black και Sonic Grey.

Εσωτερικό

Το νέο εσωτερικό είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει άνεση και ευχάριστο περιβάλλον. Το κάτω τμήμα μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, είναι σχεδιασμένο σαν ένα διεπίπεδο ράφι κατάλληλο για προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές. Το εμπρός ράφι προσφέρει άμεση εικόνα και πρόσβαση στις συσκευές, με μία ενσωματωμένη επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone σε μερικές εκδόσεις.

Το δεύτερο ράφι πίσω από την κεντρική κονσόλα προσφέρει ένα πιο διακριτικό αποθηκευτικό χώρο και πρόσβαση στις θύρες HDMI και USB, και στην πρίζα 12v. Μία οπή στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας επιτρέπει να περνάνε τα καλώδια σύνδεσης και φόρτισης συσκευών από το ράφι του δεύτερου επιπέδου στο εμπρός ώστε να διατηρείται η τάξη. Ο φωτισμός LED κάνει πιο ευδιάκριτη την κονσόλα στο σκοτάδι.

Πάνω από το ράφι, ένα ασημί πάνελ περιλαμβάνει μερικά απλά, απέριττα χειριστήρια εξαερισμού, ενώ φώτα LED στην οροφή αναδεικνύουν την πολυτέλεια του χώρου.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών Honda Connect 2 (δείτε αναλυτικές πληροφορίες στο επόμενο κεφάλαιο). Εκτός από επιφάνεια ελέγχου αφής για τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης & ψυχαγωγίας και κλιματισμού, η οθόνη ενσωματώνει μία κάμερα οπισθοπορείας σε ανώτερες εκδόσεις

Μπροστά από τον οδηγό, η νέα διάταξη των οργάνων είναι πιο σαφής και φιλική προς το χρήστη. Μία νέα οθόνη επτά ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII) κυριαρχεί στο κεντρικό τμήμα του ανανεωμένου ταμπλό των οργάνων. Περιλαμβάνει μεγάλο, ψηφιακό στροφόμετρο (με αναλογική ή ψηφιακή βελόνα) και ψηφιακό ταχύμετρο. Ενσωματωμένη στην οθόνη DII βρίσκεται μία περιοχή στην οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ανάμεσα στις ποικίλες οθόνες του συστήματος ενημέρωσης & ψυχαγωγίας, όπως απεικόνιση οδηγιών πλοήγησης, SMS και email (σε συνδυασμό με φωνητικές εντολές) πληροφοριών μουσικών κομματιών, επαφών smartphone, πληροφοριών ταξιδιού και πληροφοριών συντήρησης οχήματος.

Αυτή η κεντρική οθόνη πλαισιώνεται από δείκτες θερμοκρασίας και στάθμης καυσίμου, επίσης μέσω οθονών TFT-LCD. Όλες οι ενδείξεις είναι ευανάγνωστες, με μοντέρνα εμφάνιση. Μόλις ο οδηγός εισέρχεται στο αυτοκίνητο, τα όργανα φωτίζονται προοδευτικά δημιουργώντας μία φιλόξενη ατμόσφαιρα.

Ανάρτηση

Η εμπρός ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κάτω βραχίονες προσφέρει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση, και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση κραδασμών. Το σύστημα διεύθυνσης είναι κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ειδικά ρυθμισμένο για τις Ευρωπαϊκές αγορές.

Η πληροφόρηση (feedback) από το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS) είναι εξαιρετική, ενώ η μεταφορά κραδασμών στο τιμόνι ελαχιστοποιείται με αύξηση της διαμέτρου της κολώνας του τιμονιού και με την τοποθέτηση του ελαφρού ηλεκτρικού μοτέρ υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα δύο πινιόν αντί της συμβατικής θέσης στην κολώνα του τιμονιού.

Πίσω, μία νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και ένα νέο άκαμπτο υποπλαίσιο προσφέρουν αυξημένη ευστάθεια για ανώτερη οδηγική άνεση και ασφαλή οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες καθώς και πιο γραμμική απόκριση σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του EPS.

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στις βάσεις της ανάρτησης προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη ακαμψία και η αποτελεσματικότητα. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Honda, υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ μπροστά και πίσω προφέρουν ανώτερη απόσβεση και έλεγχο των κραδασμών του πλαισίου. Επιπλέον, τα νέα υποπλαίσια μπροστά και πίσω έχουν ειδική διάταξη ώστε τα εγκάρσια φορτία να μεταφέρονται πιο άμεσα μέσω της ανάρτησης.

Κινητήρες

Στη σειρά των κινητήρων εκτός από τον νέο i-DTEC diesel, η σειρά περιλαμβάνονται ακόμη δύο νέοι βενζινοκινητήρες VTEC TURBO.
Ο 4κύλινδρος i-DTEC diesel 1.597cc αποδίδει μέγιστη ισχύ 120 ίππων στις 4.000 στροφές και μέγιστη ροπή 300Nm στις 2.000 στροφές, επιταχύνοντας το Civic από στάση στα 100 χλμ σε 10,5 δεύτερα. Οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από 91 γρ/χλμ (Civic Sedan) και 93 γρ/χλμ (Civic Hatchback), σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Οι τιμές κατανάλωσης μικτού κύκλου σύμφωνα με τις νέες συνθήκες δοκιμών είναι 3,4λτ/100 χλμ (Sedan) και 3,5λτ/100 χλμ (Hatchback).


Όσον αφορά το 6τάχυτο κιβώτιο, έχει αναβαθμισμένα συγχρονιζέ, ενώ η τριβή κατά τις αλλαγές ταχυτήτων έχει μειωθεί κατά 40% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.
Ένας μηχανισμός όπισθεν με ελικοειδή γρανάζια μόνιμης εμπλοκής μειώνει σημαντικά το θόρυβο και το βολάν διπλής μάζας και βελτιώνει περαιτέρω τα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).
Ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων θα προστεθεί στις επιλογές του νέου Civic από τα μέσα του 2018, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε μοντέλο 2WD.

Ασφάλεια

Η σειρά τεχνολογιών προηγμένης ασφάλειας & υποστήριξης οδηγού Honda SENSING που διατίθεται με όλες τις εκδόσεις διασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο είναι από τα ασφαλέστερα στην κατηγορία του.
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Honda «Ασφάλεια για Όλους», τα ίδια συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνονται σε όλες τις εκδόσεις του νέου Civic.

Η εξαιρετικά ισχυρή και άκαμπτη πλατφόρμα αποτελεί τη βάση για κορυφαίες επιδόσεις στον τομέα της ασφάλειας, με μία φιλοσοφία ‘All Directions Collision Safety’ (Ασφάλεια σε Συγκρούσεις Όλων των Κατευθύνσεων). Η σχεδίαση της πλατφόρμας βασίζεται στην αποκλειστική φιλοσοφία αμαξώματος επόμενης γενιάς ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) της Honda, που χρησιμοποιεί ένα δίκτυο δομικών στοιχείων για πιο ομοιόμορφη κατανομή της ενέργειας κρούσης. Αυτή η δομική σχεδίαση βοηθά στη μείωση των δυνάμεων που μεταφέρονται στον κλωβό των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης, προσφέροντας υψηλή αντοχή σε εμπρόσθιες, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις.

Στο νέο μοντέλο, αυτή η δομή περιλαμβάνει επίσης τεχνολογία ελεγχόμενης υποχώρησης σε περίπτωση σύγκρουσης (crash stroke technology), που χρησιμοποιεί μία σχεδίαση μεντεσέ στο εμπρός πλαίσιο για να σπρώξει τον κινητήρα προς τα κάτω και προς τα πίσω σε μία σύγκρουση Αυτό προσθέτει 80 χλστ χώρου απορρόφησης φορτίων σύγκρουσης στο εμπρός τμήμα του οχήματος, και ελαχιστοποιεί τη διείσδυση της καμπίνας σε μία σύγκρουση.


Οι 6 αερόσακοι προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης και περιλαμβάνουν τεχνολογίες i-SRS Airbag και i_Side Airbag τεχνολογίες.

Τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του νέου Civic συμπληρώνονται από τη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού που προσφέρονται με όλες τις εκδόσεις. Η σειρά τεχνολογιών ασφάλειας Sensing είναι από τις πιο ολοκληρωμένες του είδους στην κατηγορία. Χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πληροφοριών από ραντάρ, κάμερες και προηγμένους αισθητήρες που βοηθούν και προειδοποιούν τον οδηγό σε πιθανά επικίνδυνα σενάρια.

Το Civic 1.6 i-DTEC διατίθεται σε εκδόσεις (Comfort, Elegance & Executive). Πάντως η βασική έκδοση (Comfort) προσφέρει στάνταρ 16άρες ζάντες αλουμινίου, αυτόματους προβολείς, adaptive cruise control, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ηχοσύστημα οκτώ ηχείων 180-watt και τη σειρά προηγμένων τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Sensing.

Το νέο πεντάθυρο Civic hatchback θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στη Βρετανική μονάδα παραγωγής της Honda και θα εξάγεται σε όλο τον κόσμο.