Οδηγώντας το νέο VW T-Roc

Οδηγώντας το νέο VW T-Roc

Το νέο μοντέλο θα κυκλοφορήσει σύντομα στην ελληνική αγορά

Ατίθασο και δυναμικό, άνετο και αντιφατικό, με ισχυρή προσωπικότητα και με νέα αντίληψη το νέο T-Roc θα κυκλοφορήσει πολύ σύντομα στους ελληνικούς δρόμους. Το οδηγήσαμε στην ορεινή Κορινθία κατά τη διάρκεια της πανελλήνιας παρουσίασης στους δύσκολους και κακοτράχαλους δρόμους του επαρχιακού δικτύου, διακρίνοντας το νέο πνεύμα αντίληψης της εταιρείας.

Είναι το μοντέλο που συνδυάζει επιδόσεις και άνεση, συναίσθημα και ορθολογισμό, μ'ένα ξεχωριστό ντιζάιν που το κάνει να ξεχωρίζει από τη οικογένεια της VW. Απευθύνεται σε δυναμικούς ανθρώπους που θέλουν να κινηθούν χωρίς πρόβλημα τόσο μέσα στην πόλη όσο και εκτός από αυτήν. Το νέο μοντέλο έχει τέσσερα μόλις γράμματα, που όμως έχουν μια ξεχωριστή σημασία. Το όνομα του T-Roc είναι πλέον αναγνωρίσιμο διεθνώς και αντιπροσωπεύει μια γέφυρα ανάμεσα σε δύο κόσμους στον χώρο της οδήγησης.

Δοκιμάσαμε την μικρή έκδοση, με τον χιλιάρη κινητήρα που όμως αποδίδει 115 ίππους. Η μπροστινή κίνηση και παρά το γεγονός ότι είχαμε να διανύσουμε πολλά χιλιόμετρα στον ορεινό όγκο του νομού κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες δεν προβλημάτισε. Ο ιδανικός καιρός για να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας.

Όταν είδαμε όλα τα Τ-Roc παραταγμένα μας άρεσε ο χρωματισμός τους, μα πάνω από όλα η διχρωμία τους. Με τέσσερα χρώματα οροφής σε σύνολο 24 χρωματικών συνδυασμών, δείχνει τελικά ότι οι σχεδιαστές του είχαν έμπνευση, αλλά και τάση για παιχνίδι. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας και με γυάλινη οροφή που ουσιαστικά θα μεταμορφώσει το μοντέλο. Εξωτερικά οι διαστάσεις μπορεί να μην είναι από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία, εντούτοις στην πραγματικότητα δείχνουν το ακριβώς αντίθετο. Εσωτερικά, διαθέτει άνετους χώρους, πολλά σημεία για μικροπράγματα, αναπαυτικά και εργονομικά καθίσματα, επαναστατικό ταμπλό με όλα τα καλούδια, όμορφο ντιζάιν, αλλά με αρκετά σκληρά πλαστικά. Παράλληλα, διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων ActiveInfoDisplay, μαζί με τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, προσφέροντας νέες δυνατότητες ψηφιακών απεικονίσεων και ελέγχου.

Για το νέο SUV, που θα παράγεται στο εργοστάσιο του Σετουμπάλ στην Πορτογαλία οι επικεφαλής της εταιρείας έχουν στοιχηματίσει πάνω του ότι θα καταφέρει να τους δώσει μεγάλα ποσοστά από το μερίδιο αγοράς. Αυτό πιστεύουν ακράδαντα και οι άνθρωποι στην Ελλάδα, οι οποίοι αισιοδοξούν ότι και το 2018 θα είναι ένα δημιουργικό έτος για την αυτοκίνηση που θα τους χαρίσει περισσότερες πωλήσεις, ίσως και πάνω από τις 100 χιλιάδες.

Οι θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού είναι 57,2 εκατοστά πάνω από το δρόμο, ενώ για τους πίσω επιβάτες είναι 61,8 εκατοστά. Αυτό δίνει περιφερειακά καλή οπτική σε όλους, με τον οδηγό επιπρόσθετα να έχει καλή εργονομία όλων των οργάνων. Όπως όλα τα SUV έτσι και αυτό διαθέτει ένα ξεχωριστό DNA. Με ιδιαίτερη σχεδίαση και με 16 εκατοστά πάνω από το έδαφος ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά ενός ζευγαριού ή μιας οικογένειας που θα το χρησιμοποιήσει για να εξόρμηση το σαββατοκύριακο.

Το T-Roc έχει επανακαθοριστεί για την ψηφιακή εποχή με χαρακτηριστική σχεδιαστική αντίληψη που δίνει έμφαση στην ενοποίηση των ψηφιοποιημένων απεικονίσεων και οργάνων ελέγχου. Μας άρεσε ο άπλετος χώρος για τους πίσω επιβάτες που μπορεί να τους μεταφέρει χωρίς πρόβλημα, ακόμη και να πρόκειται για υψηλόσωμους. Οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν το μεταξόνιο, το οποίο είναι εμφανώς μακρύ σε σχέση με το συνολικό μήκος του οχήματος, για να δημιουργήσουν τον ιδανικό χώρο. Τα μπροστινά καθίσματα βρίσκονται ψηλά δίνοντας την αίσθηση του απόλυτο ελέγχου, ενώ παρόμοια είναι και η θέση των πίσω καθισμάτων. Ο χώρος αποθήκευσης αγγίζει τα 445 λίτρα που δίνουν λύσεις σε οικογένειες που ζητούν χώρους. Μάλιστα οι πίσω θέσεις μπορούν να αναδιπλωθούν χωριστά, σε αναλογία 60/40, εκτινάσσοντας τη χωρητικότητα μέχρι τα 1.290 λίτρα.

Το ταμπλό αποτελείται από μια εξαιρετικά σαφή οριζόντια διάταξη, με τα όργανα να σχηματίζουν ενιαίο οπτικό άξονα ελέγχου με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας τοποθετήθηκε σκόπιμα στο υψηλότερο σημείο του ταμπλό και στην έκδοση με την 8-ιντση οθόνη διαθέτει μια μεγάλη κρυστάλλινη πρόσοψη. Οι σχεδιαστές διεπαφών της Volkswagen έχουν συστηματικά εξελίξει ακόμη περισσότερο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων ActiveInfoDisplay (οθόνη με διαγώνιο 11,7 ιντσών) και τα υψηλής ποιότητας γραφικά του και έχουν ανεβάσει σε νέα υψηλά επίπεδα τη γκάμα των λειτουργιών του. Η αλληλεπίδραση ανάμεσα στο ActiveInfoDisplay και το επιλεγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας δημιουργεί ένα νέο, ψηφιακό και διαδραστικό πιλοτήριο. Στο βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας CompositionColourμε οθόνη αφής 6,5 ιντσών. Στο επόμενο επίπεδο προς τα πάνω, κάτω από μία κρυστάλλινη επιφάνεια, βρίσκεται το σύστημα CompositionMedia διαγωνίου 8 ιντσών με CDplayer. Το κορυφαίο σύστημα, με οθόνη 8 ιντσών, DiscoverMedia, επίσης καλυμμένο από κρυστάλλινη επιφάνεια, συνοδεύεται από μονάδα πλοήγησης. Το κινητό τηλέφωνο και η βιβλιοθήκη πολυμέσων έχουν επίσης συνδυαστεί με το βέλτιστο τρόπο. Επιπλέον το T-Roc διαθέτει το πακέτο onlineυπηρεσιών «Security&Service», το οποίο προσφέρει υπηρεσίες υποστήριξης σε πολλές περιπτώσεις.

Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και τα υψηλής ποιότητας γραφικά που δημιουργούν πρωτοποριακή σχεδίαση και μια εντελώς καινούργια εμφάνιση και αίσθηση απεικόνισης. Οι σχεδιαστές των διεπαφών σκόπευαν πάντα στη χρησιμοποίηση της ψηφιακής απεικόνισης για να ενσωματώσουν πρόσθετα επίπεδα πληροφοριών στα όργανα. Τα γραφικά των στρόγγυλων οργάνων, όπως το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ωστόσο, ακολουθούσαν την εμφάνιση των αναλογικών ομολόγων τους. Στο επόμενο στάδιο των ψηφιακών οργάνων, οι σχεδιαστές δημιούργησαν μια πλήρως ψηφιακή γενιά οργάνων.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής είχαμε στη διάθεσή μας έναν βενζινοκινητήρα ενός λίτρου που αποδίδει 115 ίππους. Ο τρικύλινδρος κινητήρας έχει μέγιστη ροπή 200 Nm δίνοντας στο μοντέλο καλές επιδόσεις. Επιταχύνει από τα 0 ως τα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 187 χλμ./ώρα. Στα 320 περίπου χιλιόμετρα της δοκιμής η μικτή μέση κατανάλωση ήταν κοντά στα 7,2 λίτρα, την στιγμή που οι επίσημες μετρήσεις το εστιάζουν κοντά στα 5,2 λίτρα στα 100 χλμ.

Στο δρόμο η ανάρτηση ήταν σκληρή και έκανε σωστά τη δουλειά της, χωρίς να αφήνει να παρεκκλίνει από την πορεία του. Επίσης, η δύναμή του γραμμική από τις χαμηλές στροφές δημιουργούσε την αίσθηση της απόλυτης σιγουριάς, ενώ η προσπέραση ολοκληρώνονταν χωρίς πρόβλημα. Τα φρένα ικανοποιητικά σταματούσαν το αυτοκίνητο, ενώ όλα τα συστήματα της οδηγικής ασφάλειας ήταν διαθέσιμα κάθε στιγμή. Υπήρξε μόνο ένα μικρό θέμα με την κατανάλωση του καυσίμου που αυτή ξέφευγε αρκετά όταν αποφασίζαμε να ανεβάσουμε στροφές.

Σε γενικές γραμμές ήταν ένα αυτοκίνητο που μας ενθουσίασε και μας γέμισε με θετικά συναισθήματα. Αξιόπιστο, όμορφο και δυναμικό σίγουρα κέρδισε τις εντυπώσεις. Η τιμή κτήσης του χιλιάρη κινητήρα και ανάλογα με την έκδοση, ξεκινάει από 19,650 ευρώ.

Πηγή ΑΠΕ