Η νέα διαδικασία για τη χορήγηση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων

Η νέα διαδικασία για τη χορήγηση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων

Ποια δικαιολογητικά καταργήθηκαν

Αποκλειστικά ψηφιακά μέσω του gov.gr πραγματοποιείται πλέον η έκδοση και η διακίνηση του πιστοποιητικού ταξινόμησης οχημάτων για τη χορήγηση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας.

Η νέα διαδικασία απαλλάσσει τις αρμόδιες υπηρεσίες από τη χαρτούρα ενώ διευκολύνει τις συναλλαγές. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ότι μόνο το 2022 ταξινομήθηκαν σχεδόν 290.000 οχήματα και μέχρι σήμερα οι συναρμόδιες υπηρεσίες για τη διαχείριση των οχημάτων εκτύπωναν και διακινούσαν περισσότερα από 800.000 έγγραφα το χρόνο.

Το Ψηφιακό Πιστοποιητικό Ταξινόμησης αφορά σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων (καινούρια και μεταχειρισμένα) που εισάγονται στη χώρα μας και με αυτό εκτελούνται οι απαραίτητες ενέργειες μέχρι την οριστικοποίησή του και την υποβολή του στις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών  για τη χορήγηση της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας.

Η ψηφιακή ταξινόμηση οχημάτων παρέχει συστημική ακολουθία ελέγχων και διασφαλίζει την επικοινωνία διαφορετικών συστημάτων, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

Ειδικότερα:

  1. Ελέγχει αυτόματα την τήρηση των προϋποθέσεων και των προαπαιτούμενων περιορισμών (π.χ. για οχήματα πολυτέκνων ή και ΑμεΑ).
  2. Παρέχει διαβαθμισμένη πρόσβαση όλων των εμπλεκομένων μερών στα απαραίτητα στοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο τίθεται οριστικά τέλος σε μία χρονοβόρα διαδικασία και επιχειρήσεις, πολίτες, τελωνειακές Αρχές, αλλά και οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών, εξοικονομούν πόρους και χρόνο.
  3. Με την ηλεκτρονική διαδικασία καταργείται η προσκόμιση στις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών των ακόλουθων πέντε δικαιολογητικών:
    • πιστοποιητικό ταξινόμησης
    • πιστοποιητικό συμμόρφωσης (για τα καινούργια οχήματα)
    • έγκριση τύπου οχήματος
    • τιμολόγια πώλησης
    • αποδεικτικό πληρωμής τελών αδείας (για τις περιφέρειες που υποστηρίζουν ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω RF).

Η διαδικασία

Η διαδικασία είναι απλή για τους ενδιαφερόμενους. Εισαγωγείς, αντιπρόσωποι και εταιρείες διεκπεραίωσης, εισέρχονται στο Gov.gr επιλέγοντας την κατηγορία «Περιουσία και Φορολογία», ακολούθως την υποκατηγορία «Οχήματα» και στη συνέχεια «Ταξινόμηση Οχήματος» και έχουν τη δυνατότητα σε οποιαδήποτε φάση της διαδικασίας να λάβουν και να εκτυπώσουν το Ψηφιακό Πιστοποιητικό Ταξινόμησης Οχήματος, το οποίο εκδίδεται σε μορφή εγγράφου της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Gov.gr και φέρει μοναδικό αναγνωριστικό επαλήθευσης.

Σημειώνεται ότι ειδικά, όσον αφορά στα μοτοποδήλατα, των οποίων η άδεια κυκλοφορίας εκδίδεται από τα Τμήματα Τροχαίας και τα Αστυνομικά Τμήματα, οι ενδιαφερόμενοι λαμβάνουν και εκτυπώνουν το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης μέσω της ψηφιακής εφαρμογής του gov.gr, το οποίο στη συνέχεια πρέπει να το προσκομίσουν στα Τμήματα Τροχαίας και τα Αστυνομικά Τμήματα.

Υπενθυμίζεται ότι το ψηφιακό πιστοποιητικό ταξινόμησης υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).