Πρωτοπορεί η Opel με το υδρογονοκίνητο όχημα μεταφορών Vivaro-e Hydrogen

Πρωτοπορεί η Opel με το υδρογονοκίνητο όχημα μεταφορών Vivaro-e Hydrogen

Με μηδέν ρύπους, ενώ η αυτονομία του υπερβαίνει τα 400 χιλιόμετρα

Το πρώτο υδρογονοκίνητο όχημα μεταφορών από κατασκευαστή οχημάτων είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει. Πρόκειται για το Opel Vivaro-e Hydrogen παραγωγής θα κυκλοφορήσει με μηδενικούς ρύπους, ενταγμένο στο στόλο του Γερμανού κατασκευαστή premium οικιακών συσκευών, Miele. Το όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου της Opel θα παρέχει καθημερινά τις υπηρεσίες του στην περιοχή Rhine-Main.

Ο Επικεφαλής Εξέλιξης, Marcus Lott πρόσθεσε: «Το νέο Vivaro-e Hydrogen ικανοποιεί άριστα τις απαιτήσεις των εταιρικών πελατών. Το υδρογονοκίνητο van είναι η ιδανική λύση για οδήγηση μεγάλων αποστάσεων με μηδενικούς ρύπους καθώς και για τη μεταφορά μεγαλύτερων φορτίων χωρίς σπατάλη χρόνου για τη φόρτιση των μπαταριών.»

Μεγάλη αυτονομία, μηδενικοί ρύποι, ταχύς ανεφοδιασμός

Το Vivaro-e Hydrogen βασίζεται στο υπάρχον, αμιγώς ηλεκτρικό Vivaro-e. Με γεμάτα τα ρεζερβουάρ υδρογόνου, η αυτονομία υπερβαίνει τα 400 χιλιόμετρα (WLTP). Η κυψέλη καυσίμου 45 kW μπορεί να παράγει αρκετή ισχύ για συνεχή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Χρειάζονται μόνο τρία λεπτά για τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο – περίπου όσος χρόνος απαιτείται για τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού οχήματος diesel ή βενζίνης.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου 10.5 kWh παρέχει μέγιστη ισχύ όταν χρειάζεται, για παράδειγμα κατά την εκκίνηση και στη φάση της επιτάχυνσης. Επειδή η μπαταρία καλύπτει τις ανάγκες ισχύος σε τέτοιες περιπτώσεις, η κυψέλη καυσίμου μπορεί να λειτουργεί σε βέλτιστες συνθήκες. Η μπαταρία επιτρέπει επίσης ανατροφοδοτική πέδηση, ενώ η ‘plug-in’ δυνατότητα προσφέρει την ευκαιρία επαναφόρτισης εξωτερικά, εάν χρειαστεί, π.χ. σε ένα σταθμό φόρτισης, για αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 km. Το Vivaro-e Hydrogen περιλαμβάνει έναν τριφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (11 kW) και καλώδιο φόρτισης στο βασικό εξοπλισμό του.

Χάρη στην έξυπνη διάταξη χώρου, το υδρογονοκίνητο van δεν απαιτεί συμβιβασμούς στο χώρο φόρτωσης (5,3 ή 6,1 m3) σε σύγκριση με τις εκδόσεις κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το ηλεκτρικό LCV κυψέλης καυσίμου διατίθεται σε μήκη M και L (4,95 και 5,30 μ.) με ωφέλιμο φορτίο έως 1.000 κιλά.

Όπως το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία και τα αντίστοιχα με θερμικούς κινητήρες, το μοντέλο προσφέρει ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης που αυξάνουν την ασφάλεια. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μία πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, ειδοποίηση τυφλού σημείου (blind-spot alert) και park pilot μπροστά/πίσω.

Το σύστημα infotainment Multimedia Navi Pro λειτουργεί μέσω αναγνώρισης φωνής ή έγχρωμης οθόνης αφής και είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Το σύστημα πλοήγησης προσφέρει Ευρωπαϊκούς χάρτες, δυναμική καθοδήγηση διαδρομής και TMC. Οι χρήστες μπορούν επίσης να ψύξουν ή να θερμάνουν το όχημα κατά τη διάρκεια της φόρτισης μέσω “Opel Connect” και να προγραμματίσουν τους χρόνους φόρτισης με την εφαρμογή “myOpel”.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
Opel