Νέα Mercedes C-Class και σε έκδοση plug-in hybrid

Νέα Mercedes C-Class και σε έκδοση plug-in hybrid

Με αυτονομία 100 χλμ

Μετά την πρόσφατη κυκλοφορία της νέας γενιάς Mercedes C-Class, ήρθε η ώρα και για τη διαθεσιμότητα της plug-in-hybrid έκδοσης C 300 e (κατανάλωση καυσίμου: 0,8-0,6 λτ/100 χλμ., εκπομπές CO2: 17-13 γρ/χλμ., κατανάλωση ενέργειας: 23.3-20.8 kWh/100 χλμ) όπως και της στέϊσον-βάγκον έκδοσης C 300 e Estate (κατανάλωση καυσίμου: 0,8-0,6 λτ/100χλμ, εκπομπές CO2: 19-14 γρ/χλμ, κατανάλωση ενέργειας: 24.1-21.6 kWh/100 χλμ). Το λανσάρισμα της λιμουζίνας (σεντάν)στην Ελληνική αγορά πραγματοποιείται τις αμέσως επόμενες ημέρες, ενώ η έκδοση στέϊσον-βάγκον (Estate) θα κάνει την πρώτη της εμφάνιση στις εκθέσεις τον Δεκέμβριο. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα πετρελαιοκίνητα plug-inhybrid μοντέλα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ηλεκτρική αυτονομία αυξήθηκε σε περισσότερα από 100 χιλιόμετρα (WLTP) και με ηλεκτρική ισχύ 129 ίππων, οι καθημερινές διαδρομές μπορούν ως επί το πλείστον να καλυφθούν σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, δηλαδή της 2λιτρης έκδοσης του σύγχρονου 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα Μ254. Χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, η κινητική ενέργεια αυξάνεται όταν το όχημα φρενάρει ή η διαδρομή είναι κατηφορική. Η απόδοση του συστήματος ανάκτησης τώρα υπερβαίνει τα 100 kW.

Η στρατηγική λειτουργίας έξυπνης διαδρομής, ενεργοποιεί την καταλληλότερη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης κατά περίπτωση.

Λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως τα δεδομένα πλοήγησης, η τοπογραφία, τα όρια ταχύτητας και τις συνθήκες κυκλοφορίας για ολόκληρη την προγραμματισμένη διαδρομή. Ο οδηγός που επιθυμεί να επηρεάσει το ποσοστό ανάκτησης ενέργειας μπορεί να το κάνει απευθείας σε τρία στάδια που ελέγχονται από διακόπτες πίσω από το τιμόνι. Αυτό είναι δυνατό σε όλους τους τρόπους οδήγησης εκτός από το Sport. Στη λειτουργία οδήγησης D-, για παράδειγμα, ο οδηγός μπορεί να βιώσει την "αίσθηση του ενός πεντάλ": Όταν ο οδηγός απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού, το όχημα επιβραδύνει καθαρά με ηλεκτρικά μέσα, σε τέτοιο βαθμό ώστε το υδραυλικό πεντάλ φρένου συχνά να μην είναι απαραίτητο. Η στρατηγική λειτουργίας επικοινωνεί με τους αισθητήρες των συστημάτων υποβοήθησης και έτσι υποστηρίζει αποτελεσματικά τον οδηγό σε πολλές καταστάσεις οδήγησης.

Επιπλέον, η τοποθέτηση της μπαταρίας στο όχημα αποφέρει πλεονεκτήματα σε καθημερινή βάση σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο: δεν υπάρχει πλέον «σκαλοπάτι» στο χώρο αποσκευών και δίνεται δυνατότητα διαμπερούς φόρτωσης. Η βελτίωση αυτή είναι ιδιαίτερα αισθητή στην έκδοση στέϊσον-βάγκον, όπου το μήκος του δαπέδου του χώρου αποσκευών αυξήθηκε κατά 63χλστ (σύνολο 1043χλστ). Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, ο όγκος του χώρου αποσκευών αυξήθηκε κατά 45 λίτρα στα 360 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, η στέϊσον-βάγκον έκδοση προσφέρει 1375 λίτρα χώρου φόρτωσης (40 λίτρα επιπλέον του προηγούμενου μοντέλου).

Οι τιμές των δυο εκδόσεων είναι €58.250 για την C300e και €59.650 για την C300e Estate.

Νίκος Τσάδαρης