Εντυπωσιάζει με την πρώτη δοκιμή η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E

Εντυπωσιάζει με την πρώτη δοκιμή η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E

Το SUV της Ford αποτελεί ένα δυνατό αντίπαλο για την Tesla

Ακούγατε όλο αυτό τον καιρό εξαιρετικά σχόλια και από εμάς για την αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E (προφέρεται Μακ ι, ίσως για να θυμίζει κάτι από το Bullitt και τον Steve McQueen…), μοντέλο με το οποίο η Ford μπαίνει δυναμικά στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, δίνοντας βαρύτητα στην κίνηση αυτή μέσω του θρυλικού της σπορ μοντέλου.

Να όμως που επιτέλους, το «πολυδιαφημισμένο» ηλεκτρικό SUV (γιατί περί SUV πρόκειται), πάτησε τις ρόδες του στον Αστέρα της Βουλιαγμένης, όπου και συναντηθήκαμε δια ζώσης πρώτη φορά, με τον αέρα της εις βάθος γνωριμίας με τόσα και τόσα δελτία τύπου που μας βομβάρδιζε η Ford για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Αυτή η «γνωριμία» ήταν που μας γλύτωσε από την ψυχρολουσία του να διαβάζεις Mustang, να περιμένεις ένα χαμηλωμένο μακρυμούρικο 2θυρο κουπέ και να συναντάς ένα εξευγενισμένο SUV με κουπέ σχεδίαση, το οποίο (με λίγη φαντασία) διαθέτει μερικά από τα στοιχεία ταυτότητας της κλασικής Mustang, αλλά δεν παύει να είναι ένα όχημα ελευθέρου χρόνου, με μεγάλο όγκο που όμως είναι έξυπνα καμουφλαρισμένος και βάρος περί τους 2.000+ κιλά.

Το αισθητικό αποτέλεσμα πάντως είναι επιβλητικό, όμορφο και αρκούντως αεροδυναμικό, ενώ η μεγάλη απόκλιση από τον θρυλικό δότη της ονομασίας εντοπίζεται στο εσωτερικό, όπου η ευρυχωρία, η ποιότητα και η τεχνολογία κάνουν φανερή την αλλαγή της αυτοκίνησης που συμβαίνει αυτά τα χρόνια με ραγδαίους ρυθμούς.

Όχι, μην ανησυχείτε, δεν θα σας πούμε για τα τετριμμένα (διαστάσεις, ντουλαπάκια, τόσα εκατοστά για τα πόδια, άλλα τόσα για τους ώμους, κ.ά). Αυτά βρίσκονται εύκολα στο σαϊτ της εταιρίας. Όμως, θα αναφερθούμε στην γενική αίσθηση, που είναι εντυπωσιακή και μοιάζει πολύ με αυτήν που αισθανθήκαμε όταν μπήκαμε για πρώτη φορά στο Tesla S, τηρουμένων φυσικά των αναλογιών της εξέλιξης στα χρόνια που μεσολάβησαν.

Η ηλεκτρική Mustang λοιπόν, εντυπωσιάζει και ευχαριστεί ταυτόχρονα, τόσο με την ευχάριστη σχεδίαση και την ευρυχωρία (5 άτομα άνετα), όσο και με την ποιότητα υλικών/κατασκευής σε συνδυασμό με την εφαρμοσμένη τεχνολογία.

Η καρδιά της χτυπά στην κατακόρυφα τοποθετημένη τεράστια οθόνη αφής 15,5 ιντσών, μέσα από την οποία γίνεται ο χειρισμός του υπερσύγχρονου τεχνολογικού πακέτου που διαθέτει η Ford. Αριστερά της μια ακόμα –μικρότερη- οθόνη 10 ιντσών, από την οποία ο οδηγός όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται. Το μυστικό εδώ είναι το προηγμένο λογισμικό (απαραίτητο για τις ανάγκες ενός premium ηλεκτρικού αυτοκινήτου) που έχει την δυνατότητα συνεχών ανανεώσεων.

Κατά τα λοιπά οι επιβάτες μπορούν να πάρουν μαζί τους έως 402 λίτρα αποσκευών, αλλά ανοίγοντας το εμπρός καπό θα βρουν και ένα ακόμα αποθηκευτικό χώρο 82 λίτρων, ενώ όπου κι αν ψάξουν δεν θα βρουν ρεζέρβα και άντε αν σου σκίσει λάστιχο να δούμε που θα βρεις σε διάμετρο 19 ιντσών…

Ηλεκτροκινητήρες

Οι εκδόσεις της ηλεκτρικής Mustang ποικίλουν ανάλογα την μετάδοση της κίνησης και την χωρητικότητα της μπαταρίας. Με άλλα λόγια υπάρχει πισωκίνητη έκδοση και τετρακίνητη (με δυο ηλεκτροκινητήρες εμπρός/πίσω) έκδοση. Επίσης υπάρχουν δυο μεγέθη μπαταριών (standard & extended range), με διαφορές στην ισχύ του ηλεκτροκινητήρα και την αυτονομία.


Η Mustang που συναντήσαμε στον Αστέρα Βουλιαγμένης, είχε τετρακίνηση και την μεγάλη μπαταρία των 88 KWh (ωφέλιμων), με δυο ηλεκτροκινητήρες, ισχύ 351 ίππων και ροπή 580 Nm. Οι αποδόσεις αυτές δίνουν στο βάρους 2.100+ κιλών επιτάχυνση 0-100 σε 5.6΄΄ και αυτονομία (κατά δήλωση κατασκευαστή) 540 χιλιομέτρων.

Σύντομη δοκιμή

Στην διαδικασία της παρουσίασης προβλεπόταν και οδήγηση από Βουλιαγμένη στο Λαύριο ή το ανάποδο και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Whisper, Active και Untamed) που επηρεάζουν πολλά από τα χαρακτηριστικά της οδήγησης και κυρίως την λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων, την απόκριση στο γκάζι και το τιμόνι. Περιληπτικά, το Whisper ελαφραίνει το τιμόνι ελαφρύτερο και «γλυκαίνει» το γκάζι.

Το Active βελτιώνει τις επιδόσεις και το Untamed βάζει στο δρόμο ότι έχει και δεν έχει το ηλεκτροκίνητο όχημα, βελτιώνοντας την αίσθηση του τιμονιού και την αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού. Στο πρόγραμμα αυτό ο οδηγός αισθάνεται το κατέβασμα των ταχυτήτων στην διαδικασία της επιβράδυνσης, ο ενισχυμένος ήχος «φωνάζει» τις καλύτερες επιδόσεις και ο διάκοσμος της οθόνης πληροφοριών βάφεται σε βαθύ πορτοκαλί χρώμα.

Επιλέξαμε το Untamed για την δοκιμή μας και στον περιστροφικό επιλογέα ταχυτήτων πατήσαμε το μπουτόν “L” που αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας στο άφημα του γκαζιού τόσο που σπάνια έως καθόλου θα χρειαστείς το πεντάλ του φρένου.

Με αυτές τις ρυθμίσεις το ψηλό και βαρύ (όχι και τόσο αναλογικά με την κατηγορία του) SUV, συμπεριφέρεται με τρόπο που θα εκτιμούσε ιδιαίτερα ο πρωταγωνιστής του Bullitt αν βρισκόταν στα πηδάλια της κατά 53 χρόνια νεώτερης Mustang. Επιδόσεις που ζαλίζουν, σταθερότητα που οφείλει πολλά στην χαμηλή (ανάμεσα στους άξονες) τοποθέτηση των μπαταριών και τάση του πίσω μέρους να τοποθετηθεί την ώρα που πατάς με δύναμη το γκάζι.

Οι τεχνικοί της Ford εφάρμοσαν και εδώ το οδηγοκεντρικό set up, με τον οδηγό να απολαμβάνει την ιδανική συνεργασία πλαισίου και μηχανικών μερών, έχοντας ταυτόχρονα την ευχαρίστηση να επεμβαίνει στην fun to drive τοποθέτηση του αυτοκινήτου στο δρόμο, χωρίς να ενοχλείται ιδιαίτερα από τα συστήματα υποστήριξης. Βέβαια έρχονται στιγμές που το βάρος ζορίζει πολύ τα σχετικά υψηλού προφίλ ελαστικά, αλλά αυτό μόνο όσον αφορά την φθορά τους, καθώς η τροχιά δύσκολα επηρεάζεται. Τελικά πρόκειται για ένα όχημα μεγάλων αποστάσεων (όσο κι αν αυτό ακούγεται αντιφατικό με τους περιορισμούς που υπάρχουν εξ αιτίας του ελλιπέστατου δικτύου φόρτισης στην χώρα μας), που μπορεί να ικανοποιήσει και σπορτίφ απαιτήσεις.

Με απόλυτα λογική κατανάλωση (μέσος όρος δοκιμής με γρήγορο ρυθμό και a/c) στις 18 KWh ανά 100 χιλιόμετρα και ελάχιστες ανάγκες συντήρησης (σέρβις κάθε 2 χρόνια και τακάκια έως …ποτέ), στην διάρκεια της χρήσης μπορεί να αποδειχθεί έως και συμφέρουσα αγορά, ενώ σε κάθε περίπτωση είναι ένα όχημα υψηλού επιπέδου σε «λογική» τιμή (ξεκινά από 51.587 ευρώ για την πισωκίνητη με την μικρή μπαταρία και την επιδότηση) αν συνυπολογίσουμε όλα τα μπόνους που δίνει η κυβέρνηση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Δια ταύτα

Με βάση τις μέχρι σήμερα εμπειρίες μας, η ηλεκτρική Mustang εύκολα μπορεί να μπει στο δρόμο της Tesla που αυτή την στιγμή σαρώνει τις πωλήσεις ηλεκτρικών στην ελληνική αγορά, προσφέροντας πολλά περισσότερα από ένα υπερσύγχρονο τάμπλετ σε τέσσερις τροχούς.

Κλείνοντας αυτή την καταγραφή εντυπώσεων της γνωριμίας μας με την Mustang της ηλεκτρικής εποχής, να επισημάνουμε ότι, μας άρεσε η κατάργηση των χειρολαβών στις πόρτες και η προσθήκη ενός απλού μπουτόν που συνοδεύεται και από πληκτρολόγιο για την χρήση κωδικού εισόδου, αλλά δεν μας άρεσε η μειωμένη πλευρική στήριξη των εμπρός καθισμάτων που δεν ταιριάζει με τις επιδόσεις.
Περισσότερα όταν θα οδηγήσουμε την πισωκίνητη έκδοση που ψυχανεμιζόμαστε ότι, θα μας αρέσει οδηγικά περισσότερο.

Νίκος Τσάδαρης