Στην Ελλάδα τα Audi Q3 45 TFSIe και Q3 Sportback 45 TFSIe – Πόσο θα κοστίζουν

Στην Ελλάδα τα Audi Q3 45 TFSIe και Q3 Sportback 45 TFSIe – Πόσο θα κοστίζουν

Με ισχύ 245 ίππων και αυτονομία 710 χλμ

Η Audi με τα plug-in υβριδικά SUV Q3 45 TFSIe και Q3 Sportback 45 TFSIe, πετάει το γάντι στον ανταγωνισμό.

Η Audi παρουσίασε τα δύο δημοφιλή SUV εξοπλισμένα με τεχνολογικά προηγμένο plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα, που προσφέρουν συνδυασμένη ισχύ 245 ίππων (180 kW), σβέλτες επιδόσεις και ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 61 χλμ. (κατά NEDC).

Η εύχρηστη στην καθημερινότητα ηλεκτροκίνηση, η απλή διαδικασία φόρτισης και τα οδηγικά χαρακτηριστικά, καθιστούν τα δύο υβριδικά SUV μια σωστή λύση για είσοδο στον κόσμο της εξηλεκτρισμένης κινητικότητας.

Παράλληλα, τα δύο μοντέλα προσφέρουν οικονομικά οφέλη, καθώς απαλλάσσονται από καταβολή ετήσιων τελών κυκλοφορίας ενώ ως εταιρικά αυτοκίνητα, οι χρήστες δεν πληρώνουν φόρο χρήσης. Στην Ελλάδα, το Q3 45 TFSIe έχει προτεινόμενη λιανική τιμή 45.900 €, ενώ η αντίστοιχη για το Q3 Sportback 45 TFSIe είναι 49.550 €, αλλά -για περιορισμένο χρονικό διάστημα- προσφέρονται με επιπλέον όφελος ηλεκτροκίνησης ύψους 3.000 €.

Και τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν τον βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI, με ισχύ 150 ίππων, ως κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτός, συνδυάζεται με ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM), ο οποίος παρέχει ισχύ 116 ίππων και αποτελεί ενιαία μονάδα με το αυτόματο κιβώτιο Stronic 6 σχέσεων, μαζί με τον διαχωριστικό συμπλέκτη.

Η ισχύς μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Μία ενσωματωμένη ηλεκτρική αντλία λαδιού εξασφαλίζει την τροφοδοσία ισχύος και συνεπώς τη λειτουργία των συμπλεκτών ακόμη και όταν ο κινητήρας TFSI είναι ανενεργός.

Συνδυαστικά, η ισχύς φτάνει την τιμή των 245 ίππων και η ροπή τα 400 Nm. Και τα δύο μοντέλα επιταχύνουν 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.

Στον κατά NEDC υπολογισμό, η κατανάλωση του Q3 45 TFSIe είναι 1,4 - 1,7 λίτρα ανά 100 χλμ. (32- 39γρ.CO2). Οι αντίστοιχες τιμές για το Q3 Sportback 45 TFSIe είναι ίδιες για την κατανάλωση ενώ για τους ρύπους 33- 38 γραμμάρια CO2. Συνολική αυτονομία και για τα δύο μοντέλα περίπου 710 χλμ..

Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του οχήματος, μπροστά από τον πίσω άξονα. Τα 96 πρισματικά της στοιχεία αποθηκεύουν 13,0 kWh ενέργειας (10,4 kWh net). Η υψηλή ενεργειακή αξία οφείλεται στη συμπαγή και σχετικά ελαφριά κατασκευή νέας γενιάς. Διαθέτει δικό της κύκλωμα ψύξης, το οποίο μπορεί να συνδεθεί με το κύκλωμα του συστήματος κλιματισμού για να εξασφαλίσει αποτελεσματική ψύξη ακόμα και όταν οι απαιτήσεις είναι υψηλές.
Τα δύο υβριδικά SUV ξεκινούν πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία και μπορούν να καλύψουν έως και 61 χλμ. αποκλειστικά ηλεκτρικά (NEDC), με μέγιστη ταχύτητα 140 χλμ./ώρα. Σε χαμηλές ταχύτητες, το AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) παράγει τον υποχρεωτικό ήχο για να προειδοποιεί άλλους χρήστες του δρόμου.

Στη λειτουργία “Auto-Hybrid”, τον κύριο τρόπο λειτουργίας, το σύστημα διαχείρισης εξασφαλίζει τη συνεργασία των δύο κινητήρων με αποτελεσματικό τρόπο. Ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον 4κύλινδρο κινητήρα σε πολλές περιπτώσεις, για παράδειγμα σε προσπέραση. Όταν το όχημα επιταχύνει από χαμηλές ταχύτητες, εφαρμόζει την υψηλή ροπή του ηλεκτροκινητήρα- λόγω της αρχής λειτουργίας του - για να γεφυρώσει τα λίγα δέκατα του δευτερολέπτου που ο υπερσυμπιεστής χρειάζεται να αυξήσει την πίεση.

Ο οδηγός μπορεί να δώσει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση με το κουμπί EV. Το σύστημα διαχείρισης κίνησης αξιολογεί συνεχώς πολλά δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών διαδρομής από το σύστημα πλοήγησης και αυτών σχετικά με το κοντινό περιβάλλον, από τους αισθητήρες του οχήματος. Αυτό του επιτρέπει να αναγνωρίζει πότε το αυτοκίνητο πλησιάζει ένα όριο ταχύτητας ή έναν κυκλικό κόμβο ή πλησιάζει πολύ κοντά στο προπορευόμενο όχημα και να προσαρμόζει την ταχύτητά του. Όταν το πόδι αφήσει το γκάζι, το Q3 45 TFSIe και το Q3 Sportback 45 TFSIe ρολάρουν με τον θερμικό κινητήρα απενεργοποιημένο στις περισσότερες περιπτώσεις.

Παράλληλα, υπάρχουν οι επιλογές “Battery Hold” και “Battery Charge”, με τον οδηγό να επιλέγει αν θα διατηρήσει τη φόρτιση της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο ή θα την αυξήσει. Επιπλέον, με την επιλογή “Dynamic” στο Audi drive select, θέτοντας το Stronic στη θέση “S” και πατώντας βαθιά το γκάζι, ο οδηγός έχει την πλήρη ροπή 330 Nm του ηλεκτρικού κινητήρα στη διάθεσή του για έως και 10 δευτερόλεπτα. Μόλις αφήσει το γκάζι, ο ηλεκτρικός κινητήρας ανακτά ενέργεια σε λειτουργία γεννήτριας. Με αυτόν τον τρόπο, το όχημα μπορεί επίσης να επιβραδυνθεί γρήγορα χάρη στον ηλεκτροκινητήρα του.

Ανεξάρτητα από το προφίλ οδήγησης, και τα δύο μοντέλα ανακτούν ενέργεια πάντα όταν ο οδηγός πατά το φρένο. Έως περίπου 0,3 g - δηλ. στη συντριπτική πλειοψηφία των πεδήσεων κατά την καθημερινή οδήγηση - μόνο ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί την επιβράδυνση. Μόνο όταν το πεντάλ φρένου πιέζεται πιο έντονα, τα υδραυλικά φρένα τίθενται σε λειτουργία. Η μετάβαση είναι πρακτικά μη αισθητή και η ανάκτηση παραμένει ενεργή. Κατά το φρενάρισμα, το σύστημα μπορεί να ανακτήσει έως και 40 kW ισχύος μέσω του ηλεκτροκινητήρα και να την αποθηκεύσει στην μπαταρία.

Το στάνταρ σύστημα drive select προσφέρει πρόσβαση όχι μόνο στους κινητήρες αλλά και σε συστήματα όπως το Stronic και το υδραυλικό τιμόνι.

Εκτός από τη δυναμική λειτουργία, διαθέσιμες επίσης οι επιλογές comfort, auto και individual. Τα δύο plug-in υβριδικά έχουν ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών ως στάνταρ, ενώ ζάντες διαμέτρου 18, 19 και 20 ιντσών διατίθενται προαιρετικά. Το αμάξωμά τους είναι 10 χιλ. ψηλότερο από αυτό των Q3 με συμβατικά συστήματα κίνησης , στοιχείο που σημαίνει ότι, η απόσταση από το έδαφος παραμένει η ίδια, παρά την πλάκα προστασίας για την μπαταρία.

Τα δυο υβριδικά μοντέλα μπορούν να φορτιστούν χρησιμοποιώντας είτε συνεχές ρεύμα (DC) με ισχύ11 kW, είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC),σε πρίζα σούκο ή υποδοχή 400 Volts, 3,6 kW. Με το τελευταίο, μια άδεια μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί σε 3 ώρες και 45 λεπτά χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο φόρτισης. Επιπλέον, η δωρεάν εφαρμογή myAudi επιτρέπει τον έλεγχο της φόρτισης, τον προγραμματιστή χρόνου και τον έλεγχο κλιματισμού πριν από την είσοδο, από ένα smartphone.

Τα δύο μοντέλα διατηρούν τα γνώριμα χαρακτηριστικά του Q3. Ευρύχωρα στο εσωτερικό, με καθίσματα που προσφέρουν άνεση, ενώ τα πίσω μετατοπίζονται κατά μήκος, στον στάνταρ εξοπλισμό. Υπάρχουν πολλές επιλογές διαμόρφωσης για αύξηση του χώρου αποσκευών, που ποικίλλει από 380 έως 1.375 λίτρα. Προαιρετικά, η Audi εξοπλίζει τα δύο SUV με ηλεκτρική πίσω πόρτα που μπορεί επίσης να ανοίξει με κίνηση ποδιών.

Τα δύο υβριδικά SUV παρέχουν το πλήρες πακέτο infotainment, συνδεσιμότητας και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της μάρκας - ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) σε δύο μεγέθη οθόνης και οθόνη αφής 10,1 ιντσών που εμφανίζει τη ροή ενέργειας, σε συνδυασμό με powermeter που εμφανίζει την ισχύ και την κατάσταση του κινητήριου συστήματος, την ανάκτηση, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία. Διαθέσιμος φωνητικός έλεγχος, πρόγραμμα πλοήγησης MMI Navigation plus, πρόσβαση στις διαδικτυακές υπηρεσίες του Audi connect και τις υπηρεσίες Car-to-X, ενώ η εφαρμογή myAudi συνδέει το αυτοκίνητο με smartphone. Το Audi phone box και το Bang & Olufsen Premium Sound System με virtual 3D ήχο, ολοκληρώνουν τον εξοπλισμό για τους απαιτητικούς χρήστες.

Το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό τα Audi presense, lane departure warning, turn assist, swerve assist ενώ διαθέσιμο προαιρετικά είναι το adaptive cruise control, το οποίο υποστηρίζει τον οδηγό με διαμήκη και πλευρικό έλεγχο του οχήματος – ως εμπειρία ημιαυτόνομης οδήγησης.

Τα Q3 45 TFSIe και Q3 Sportback 45 TFSIe διατίθενται από 45.900 € και 49.550 € αντίστοιχα, με τον βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει επίσης προβολείς LED και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό. Αυτήν την περίοδο και για περιορισμένο χρονικό διάστημα προσφέρονται με επιπλέον όφελος ηλεκτροκίνησης ύψους 3.000. €, ενώ ως εταιρικά αυτοκίνητα, οι χρήστες των απαλλάσσονται από καταβολή φόρου χρήσης και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά.

Νίκος Τσάδαρης

Παρακαλούμε περιμένετε ...