Η Ford Mustang Mach 1 στην Ευρώπη

Η Ford Mustang Mach 1 στην Ευρώπη

Με V8 κινητήρα 460 ίππων, 10τάχυτο κιβώτιο & 0-100 σε 4.4΄΄

Οι πρώτες παραδόσεις της νέας Ford Mustang Mach 1, μιας έκδοσης για χρήση σε πίστα, είναι ήδη σε εξέλιξη, όπως ανακοίνωσε η Ford.

Αναβαθμίζοντας τις εντυπωσιακές επιδόσεις του δημοφιλέστερου σπορ αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο με έναν ειδικά ρυθμισμένο V8 κινητήρα 5.0 λίτρων που αποδίδει 460 ίππους1 και μοναδικά χαρακτηριστικά στο σύστημα μετάδοσης, η Mustang Mach 1 προσφέρει επίσης μοναδικά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά και νέα συστήματα ψύξης που αυξάνουν τόσο την ευελιξία όσο και τη σταθερότητα σε απόδοση στην πίστα.

Η Mustang «πίστας» έχει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,4 δευτ. και προσφέρει αυξημένη κάθετη πίεση κατά 22% σε σύγκριση με την Mustang GT εξασφαλίζοντας έτσι βελτιωμένο κράτημα στις στροφές και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Λανσάροντας το εμβληματικό όνομα Mach 1 για πρώτη φορά στη Γηραιά Ήπειρο, το μοντέλο περιορισμένης παραγωγής της Ford προσφέρει στους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων στυλ, εξοπλισμό και προδιαγραφές που προέρχονται από τους αγώνες.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Ο ειδικά τροποποιημένος αλουμινένιος V8 κινητήρας της Mustang Mach 1 συνδυάζει χαρακτηριστικά όπως το σύστημα Open Air Induction System, μία πολλαπλή εισαγωγής και πεταλούδες 87 χλστ, με έμμεσο και άμεσο ψεκασμό χαμηλής και υψηλής πίεσης του καυσίμου αντίστοιχα, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 460 ίππων στις 7.250 σ.α.λ. και ροπή 529 Nm στις 4.900 σ.α.λ. Η διαρκής παροχή κορυφαίων επιδόσεων υποστηρίζεται από ένα βοηθητικό ψυγείο λαδιού σε συνεργασία με ένα νέο φίλτρο που εξασφαλίζουν καλύτερη ροή του λιπαντικού μέσου και κατ’ επέκταση συνεχή υψηλή απόδοση υπό πίεση.

Οι αγοραστές του μοντέλου μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο συστήματα μετάδοσης υψηλής αντοχής και ακρίβειας που έχουν σχεδιαστεί για την άνετη διαχείριση των αλλαγών σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα. Το χειροκίνητο, 6τάχυτο κιβώτιο TREMEC που προσφέρεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη σε Mustang παραγωγής, χρησιμοποιεί έναν ανθεκτικό συμπλέκτη με δύο δίσκους και σύστημα short-shift. Την ίδια στιγμή, τα γρήγορα ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων έχουν γίνει πιο ομαλά, πιο ακριβή και πιο άνετα, χάρη στην τεχνολογία rev-matching και τη δυνατότητα flat shift (αλλαγή ταχύτητας με κρατημένο το πεντάλ του γκαζιού και χρήση μόνο του συμπλέκτη). Επίσης διατίθεται το σύγχρονο 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford, με αναβαθμισμένο μετατροπέα ροπής και μοναδικές για την περίσταση ρυθμίσεις. Τόσο η χειροκίνητη όσο και η αυτόματη έκδοση διαθέτουν ένα ειδικό ψυγείο λαδιού, σύστημα ψύξης του πίσω άξονα και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, εξασφαλίζοντας σταθερά βελτιστοποιημένη μεταφορά ροπής στο δρόμο. Το 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο περιλαμβάνει επίσης ένα δεύτερο ψυγείο αέρος-λαδιού αυξάνοντας την ικανότητα ψύξης κατά επιπλέον 75%.

Αεροδυναμική - Ανάρτηση

Οι αεροδυναμικές βελτιώσεις περιλαμβάνουν νέες άνω και κάτω γρίλιες δύο τμημάτων και πλαϊνές γρίλιες για βελτιωμένη ψύξη και ένα νέο εμπρός splitter, προστατευτική ποδιά, μονή αεροτομή και αγωνιστικού τύπου πίσω διαχύτη για βελτιστοποιημένη κάθετη δύναμη και αεροδυναμική ισορροπία. Η μακρύτερη ποδιά κάτω από τον κινητήρα διαθέτει ειδικά πτερύγια που κατευθύνουν τη ροή του αέρα στα φρένα του αυτοκινήτου, τα οποία εφοδιάζονται με ένα αναβαθμισμένο σύστημα brake booster για άμεσο, αξιόπιστο φρενάρισμα. Οι 6πίστονες δαγκάνες της Brembo εξασφαλίζουν αποστάσεις φρεναρίσματος από τα 100 στα 0 km/h σε λιγότερο από 32 μέτρα.

Σε συνδυασμό με την βελτιωμένη αεροδυναμική, ώστε να επιτυγχάνονται οι πιο άμεσες αλλαγές πορείας και η καλύτερη απόκριση σε σχέση με οποιαδήποτε Mustang που έχει κυκλοφορήσει ποτέ στην Ευρώπη, το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, προσαρμοζόμενη ανάρτηση Magne Ride 2 και τα σκληρότερα εμπρός ελατήρια και οι αντιστρεπτικές δοκοί είναι όλα μοναδικά ρυθμισμένα για την συγκεκριμένη Mustang.

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης είναι διαμορφωμένη για να ελέγχει τη βύθιση και την ανύψωση στην έντονη επιτάχυνση και το φρενάρισμα και περιλαμβάνει υποπλαίσια και βραχίονες που προέρχονται από τα μοντέλα Mustang Shelby GT350 και GT500. Μοναδικές αλουμινένιες ζάντες με 5 μπράτσα, διάμετρο 19 ίντσες και μεγαλύτερο κατά 0,5 ίντσες πλάτος εμπρός και πίσω, συνδυάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 για καλύτερη πρόσφυση στο δρόμο και στην πίστα.

Η Mustang Mach 1 προσφέρει τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης της Mustang, μεταξύ των οποίων τα Sport και Track modes, ενώ τα Track Apps επιτρέπουν στους οδηγούς να αξιοποιούν το επιταχυνσιόμετρο, τα χρονόμετρα καταγραφής της επιτάχυνσης και το σύστημα Launch Control, καθώς όλα προβάλλονται στον στάνταρ, ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12 ιντσών.

Σχεδίαση

Το στυλ του μοντέλου είναι εμπνευσμένο από τους αγώνες και αποτελεί σήμα κατατεθέν της θρυλικής Mustang Mach 1 από την πρώτη έκδοση του 1969. Ο σχεδιασμός της νέας γενιάς είναι έντονα επηρεασμένος από αεροδυναμικά χαρακτηριστικά όπως οι εμπρός γρίλιες, το εμπρός splitter, ο πίσω διαχύτης και η πίσω αεροτομή σε εντυπωσιακά high ή low-gloss black και Magnetic φινιρίσματα, ενώ οι ζάντες των 19 ιντσών είναι βαμμένες σε low-gloss Dark Tarnish χρωματισμό.

Οι οκτώ τολμηροί χρωματικοί συνδυασμοί αμαξώματος / καπό και πλαϊνών λωρίδων περιλαμβάνουν το χρώμα Fighter Jet Grey με ρίγες Satin Black/Reflective Orange (με πορτοκαλί δαγκάνες φρένων) και το Grabber Yellow με ρίγες Satin Black/White. Την ίδια στιγμή τα λογότυπα Mach 1 εμφανίζονται στην απλίκα του πορτ-μπαγκάζ και στα εμπρός φτερά ανεξάρτητα από την επιλογή του χρώματος. Το σύστημα εξαγωγής Active Valve Performance της Mustang Mach 1 διαθέτει τετραπλές απολήξεις με διάμετρο 4,5 ιντσών, χαρίζοντας απαράμιλλο στυλ πέρα από μοναδικό ήχο.

Στο εσωτερικό, τα δερμάτινα καθίσματα κοσμούνται με ραφή Metal Grey, ενώ το εσωτερικό φέρει ένα σήμα στο ταμπλό με λογότυπο Mach 1 και σειριακό αριθμό παραγωγής. Οι στάνταρ τεχνολογίες άνεσης περιλαμβάνουν θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα εμπρός καθίσματα, συνδεσιμότητα SYNC 3, ένα premium ηχοσύστημα B&O με 12 ηχεία και μόντεμ FordPass Connect 6.

Mustang Mach 1

Ισχύς 460 ίπποι/ 7.250 σαλ
Ροπή 529 Nm / 4.900 σαλ
Επιτάχυνση 0 100 χλμ/ώρα: 4,8΄΄ (6τάχυτο) 4,4΄΄ (10τάχυτο)
Επιτάχυνση 0-400 μ.: 13,0΄΄ (6τάχυτο) 12,6΄΄ (10τάχυτο)
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα: 31,8 μ.(6τάχυτο) 31,9 μ.(10τάχυτο)
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα): 267 (6τάχυτο) 249 (10τάχυτο)

Νίκος Τσάδαρης