Με δύο ηλεκτροκινητήρες το νέο υβριδικό Honda HR-V

Με δύο ηλεκτροκινητήρες το νέο υβριδικό Honda HR-V

Η ιαπωνική φίρμα οδεύει προς τον εξηλεκτρισμό των ευρωπαϊκών της μοντέλων μέχρι το 2022

Το νέο HR-V e:HEV της Honda, υιοθετεί την προηγμένη υβριδική τεχνολογία με δύο ηλεκτροκινητήρες που πετυχαίνει συνδυασμό αποδοτικής λειτουργίας και άμεσης απόκρισης. Το sub-compact SUV πλαισιώνει την γκάμα μοντέλων e:HEV (hybrid electric vehicle) της μάρκας και αντιπροσωπεύει ένα από τα τελευταία βήματα της προς τον εξηλεκτρισμό των ευρωπαϊκών της μοντέλων μέχρι το 2022.

Εξωτερική σχεδίαση

Με γραμμές προσανατολισμένες προς τα εμπρός και λείες επιφάνειες, η επόμενη γενιά HR-Ve:HEV υιοθετεί την απλή, καθαρή, σύγχρονη αισθητική που έχουμε ήδη δει πρόσφατα σε νέα μοντέλα της μάρκας. Το compact σχήμα με coupe επιρροές, παραμένει λειτουργικό όσο και ελκυστικό, με αυξημένο ύψος από το έδαφος κατά 10 χλστ και μειωμένο ύψος οροφής κατά 20 χλστ. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις των ζαντών (18”) που διατίθενται στάνταρ και ο μικρότερος εμπρός πρόβολος τονίζουν την SUV εμφάνιση και την στιβαρότητα που επιθυμούν οι πελάτες σήμερα.

Η απέριττη σχεδίαση επιτυγχάνεται με τις λείες επιφάνειες του αυτοκινήτου και εξωτερικά χαρακτηριστικά ενσωματωμένα στο σχήμα του αμαξώματος. Το σύγχρονο προφίλ χαρακτηρίζεται από μια «γραμμή ώμου» που εκτείνεται από τους εμπρός προβολείς μέχρι το πίσω τμήμα, δημιουργώντας αίσθηση κίνησης προς τα εμπρός. Ο συνδυασμός πρακτικότητας και υψηλής αισθητικής είναι εμφανής στην κομψή σχεδίαση της πίσω πόρτας, που ενσωματώνει έξυπνα τη χειρολαβή ανοίγματος στο τρισδιάστατο πάνελ.

Αεροδυναμικές βελτιώσεις επιτυγχάνονται χωρίς περιττά σχεδιαστικά στοιχεία, ενώ ένα άνοιγμα στον εμπρός προφυλακτήρα υποστηρίζει την δημιουργία της αερο-κουρτίνας (air curtain) στους τροχούς, που μαζί με τα σπόιλερ στο πίσω τμήμα των μαρσπιέ και το αεροδυναμικό σχήμα των πίσω φώτων συμβάλλουν στη μείωση των στροβιλισμών, ενώ υποστηρίζονται από τα πίσω πλαϊνά σπόιλερ που εξομαλύνουν τη ροή του αέρα πίσω από το όχημα.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του νέου HR-V, που σχεδιάστηκε με έμφαση στην ευρυχωρία και τη φωτεινότητα, σύγχρονα υφάσματα και ανάγλυφα υλικά δημιουργούν αίσθηση ανθεκτικότητας και πολυτέλειας, ενώ όλα είναι απαλά στην αφή. Το αερισμό της καμπίνας έχει αναλάβει το “Air Diffusion System” (Σύστημα Διάχυσης Αέρα) με αεραγωγούς σχήματος L τοποθετημένους στις πάνω γωνίες του ταμπλό.

Το νέο σύστημα καταργεί το μειονέκτημα των συμβατικών αεραγωγών, αφού οι επιβάτες νιώθουν συχνά άβολα όταν μια ισχυρή ροή αέρα κατευθύνεται άμεσα προς αυτούς. Το σύστημα κατευθύνει διακριτικά μία ροή αέρα κατά μήκος των πλαϊνών παραθύρων προς την οροφή, δημιουργώντας έναν ευχάριστο στροβιλισμό πλευρικά και πάνω από τους επιβάτες και κατά συνέπεια ένα άνετο περιβάλλον.
Επίσης, η εξαιρετική ορατότητα είναι αποτέλεσμα αρκετών βελτιώσεων.

Πρώτον, η νέα θέση οδήγησης είναι κατά 10 χλστ ψηλότερη συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Δεύτερον, τα παράθυρα έχουν σχεδιαστεί ώστε να εισέρχεται άπλετο φως στην καμπίνα, κάτι στο οποίο συμβάλλει οοριζόντιος προσανατολισμός του ταμπλό και η επίπεδη γραμμή του καπό. Επιπλέον,οι βάσεις των καθρεπτών έχουν μετακινηθεί πιο χαμηλά στις πόρτες, βελτιώνοντας τη διαγώνια ορατότητα όταν το αυτοκίνητο στρίβει.

Η επόμενη γενιά εμπρός καθισμάτων της Honda σταθεροποιεί καλύτερα το σώμα αποκλειστικά μέσω μαξιλαριών, καταργώντας την προηγούμενη δομή με ελατήρια, κάτι που μειώνει την κόπωση σε μεγάλα ταξίδια και αυξάνει την άνεση σε καθημερινή χρήση. Για αυξημένη εργονομία, τα χειριστήρια είναι βέλτιστα τοποθετημένα όσο γίνεται πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Ευρύχωρο

Αν και οι συνολικές διαστάσεις του οχήματος είναι παρόμοιες με του προηγούμενου μοντέλου, το νέο HR-V προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια και τους ώμους, αυξάνοντας την αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης. Εκτός από την αύξηση του χώρου των ποδιών πίσω κατά 35 χλστ, υπάρχει μία πρόσθετη κλίση δύο μοιρών συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά HR-V, που είναι αποτέλεσμα της κεντρικής διάταξης του ρεζερβουάρ και της έξυπνης τοποθέτησης των υβριδικών εξαρτημάτων.

Χάρη στη δομή της πλατφόρμας, παραμένει η εξαιρετικά ευέλικτη διάταξη πίσω καθισμάτων Magic Seat, που επιτρέπει την πλήρη αναδίπλωση προς τα κάτω ή προς τα πάνω, ανάλογα με τον απαιτούμενο χώρο φόρτωσης.

Η ευκολία πρόσβασης του χώρου φόρτωσης δεν μειώνεται λόγω της κεκλιμένης οροφής. Η έξυπνη διάταξη χώρων σε συνδυασμό με τα Magic Seats, το χαμηλότερο σκαλοπάτι και το επίπεδο πάτωμα φόρτωσης, αλλά και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας διευκολύνουν την πρόσβαση. Ο χώρος φόρτωσης επιτρέπει τη μεταφορά διαφόρων αποσκευών και ποικίλου σπορ εξοπλισμού. Η λειτουργία εγγύτητας έξυπνου κλειδιού ανιχνεύει πότε το κλειδί απομακρύνεται από το όχημα για να ξεκινήσει αυτόματα το κλείσιμο της πίσω πόρτας.

Ο αποθηκευτικός χώρος στην καμπίνα έχει επίσης βελτιστοποιηθεί: στο κέντρο της καμπίνας υπάρχει χώρος στην κονσόλα, ενώ προστέθηκε και μία εμπρός θήκη για μικροαντικείμενα. Για την φόρτιση συσκευών διατίθενται μια βάση ασύρματης φόρτισης και θύρες USB μπροστά και πίσω.

Η πλατφόρμα του HR-V έχει σχεδιαστεί με τα υβριδικά εξαρτήματα του συστήματος κίνησης έξυπνα τοποθετημένα στο πλαίσιο και το χώρο του κινητήρα. Σε συνδυασμό με την καινοτόμα κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ και την ενσωμάτωση της μπαταρίας κάτω από το χώρο αποσκευών αντί του πατώματος του αυτοκινήτου, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις ώστε να ταξιδεύουν άνετα τέσσερις ενήλικες, παρά τα πρόσθετα εξαρτήματα του συστήματος e:HEV.

Υβριδικό σύστημα κίνησης

Η υβριδική τεχνολογία e:HEV αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες συνδεδεμένους με ένα βενζινοκινητήρα i-VTEC 1.5 λίτρου, ενώ προσφέρει μέγιστη ισχύ 131 ίππων και μέγιστη ροπή 253Nmστις 4.500 σαλ. Το σύστημα e:HEV περιλαμβάνει τρία drive modes, που επιλέγονται αυτόματα ανάλογα με τις απαιτήσεις. Για βέλτιστη απόδοση, το HR-V εκκινεί με ηλεκτρική λειτουργία περνώντας ομαλά σε υβριδική λειτουργία, όταν ο οδηγός πατά περισσότερο το γκάζι (αυξημένο φορτίο).

Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται περισσότερο κατά την οδήγηση σε υψηλότερες, πιο σταθερές ταχύτητες. Οι δυναμικές επιδόσεις ενισχύονται με τη χρήση των σχετικών modes – Sport, Normal και Econ, ενώ το πρόσθετο drive mode B μπορεί να επιλέγεται μέσω του επιλογέα σχέσεων για ισχυρότερη αναγεννητική πέδηση. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επιβράδυνση προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του οδηγού μέσω του Deceleration Selector πίσω από το τιμόνι.

Διαισθητική συνδεσιμότητα

Η διαισθητική οθόνη αφής 9” LCD είναι σχεδιασμένη για ελάχιστη διάσπαση της προσοχής του οδηγού, με απλοποιημένη και πλήρως προσαρμοζόμενη διάταξη μενού για εύκολη πρόσβαση σε λειτουργίες άνεσης και ελέγχου.

Η διεπαφή ανθρώπου μηχανής (HMI) έχει βελτιωθεί σημαντικά συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, που σημαίνει ότι, επιτρέπει την ταχύτερη και ευκολότερη εναλλαγή μεταξύ των Apps, ενώ ανταποκρίνεται ταχύτερα και στα διάφορα δεδομένα και εντολές. Ο οδηγός μπορεί επίσης να αποφασίζει πόσες πληροφορίες από τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης θα προβάλλονται στην οθόνη7” TFT του πίνακα οργάνων ώστε να διασπάται λιγότερο η προσοχή του κατά την οδήγηση.

Η διεπαφή, στην οποία η περιήγηση γίνεται με γνώριμο τρόπο όπως και σε ένα smartphone, επιτρέπει επίσης mirroring του smartphone μέσω Apple Car Play (μέσω Bluetooth, WiFi ή καλωδίου) καιAndroid Auto (μέσω καλωδίου). Η αναβάθμιση με νέα χαρακτηριστικά και λήψη apps γίνεται μέσω ασύρματων ενημερώσεων SOTA (Over-the-airsoftware).

Ασφάλεια

Το νέο HR-V εφοδιάζεται με το Honda Sensing που έχει αναβαθμιστεί συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μιας νέας, ευρυγώνιας, μονοεστιακής, εμπρός κάμερας υψηλής ανάλυσης και εγκεφάλου υψηλής υπολογιστικής ισχύος. Το σύστημα είναι πολύ καλύτερο από τον προηγούμενο συνδυασμό κάμερας και αισθητήρα ραντάρ. Επίσης περιλαμβάνει βελτιωμένη νυχτερινή λειτουργία των Pedestrian Collision Mitigation Steering System και Collision Mitigation Brake System (CMBS), που πλέον ανιχνεύουν επερχόμενα οχήματα, ποδήλατα και μοτοσικλέτες, ώστε να ενεργοποιήσουν τα φρένα.

Επίσης, η νέα τεχνολογία Adaptive Cruise Control (ACC) βελτιώνει την ασφάλεια κατά την αλλαγή λωρίδων και τις προσπεράσεις. Η γωνία διεύθυνσης και η πλευρική επιτάχυνση αξιολογούνται σε συνδυασμό με τις βελτιωμένες εικόνες από την κάμερα ώστε το όχημα να επιταχύνει νωρίτερα κατά τους ελιγμούς αυτούς. H αλλαγή λωρίδας για λόγους προσπέρασης γίνεται πλέον πιο ομαλά και με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Το ACC προσφέρει επίσης λειτουργία παρακολούθησης σε χαμηλές ταχύτητες και έλεγχο πέδησης σε κατηφόρα ώστε να διατηρείται η επιλεγμένη ταχύτητα. Ένα σύστημα Blind Spot Information διατίθεται τώρα με το νέοHR-V. Αυτό χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ για την ανίχνευση οχημάτων στο τυφλό σημείο του οδηγού, τον οποίο και προειδοποιεί μέσω ενός συμβόλου στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη. Η απόσταση ανίχνευσης έχει βελτιωθεί από 3 σε 25 μέτρα για μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση του οδηγού.

Το Cross Traffic Monitor (Σύστημα Παρακολούθησης Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας) έχει επίσης αναβαθμιστεί με πίσω πλευρικούς αισθητήρες ραντάρ για να προειδοποιεί τον οδηγό όταν πλησιάζουν οχήματα από αριστερά ή δεξιά όταν κινείται με όπισθεν. Το σύστημα εκδίδει μία ηχητική και οπτική προειδοποίηση.

Επιπλέον, το Hill Descent Control (Σύστημα Ελέγχου Καθόδου), λειτουργεί ήδη από την ταχύτητα των 3 χλμ/ώρα. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει καλύτερο και πιο ομαλό έλεγχο σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής και απότομες κατηφόρες, αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού σε μεγαλύτερο εύρος συνθηκών – από οδήγηση σε ολισθηρές ράμπες υπαίθριων πάρκινγκ αυτοκινήτων μέχρι διαχείριση χιονισμένων δρόμων με απότομη κλίση.
Το νέοHR-Ve:HEV θα διατίθεται στην Ευρώπη στα τέλη του 2021.

Νίκος Τσάδαρης 

Σχετικά Tags
Honda
Παρακαλούμε περιμένετε ...