Τα «σπάει» το εσωτερικό της Mustang Mach-E

Τα «σπάει» το εσωτερικό της Mustang Mach-E

Η Ford κατάφερε να το κάνει minimal, αλλά με όλη την σύγχρονη τεχνολογία

Μπαίνοντας κάποιος στο εσωτερικό της Ford Mustang Mach-E διαπιστώνει ότι διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της μάρκας υπήρξε πριν από αυτή. Η εντελώς νέα σχεδίαση είναι ό,τι καλύτερο μπορούσε να δημιουργήσει η ομάδα εξέλιξης προκειμένου να ικανοποιήσει τις επιθυμίες των πελατών εξασφαλίζοντας ευρυχωρία, τεχνολογία και μία αίσθηση «θαλπωρής».

Και ενώ η τάση τις τελευταίες δεκαετίες ήταν προς ένα μαξιμαλιστικό στυλ στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, με περισσότερους διακόπτες, λειτουργίες και στοιχεία, η Mustang Mach-E ακολουθεί τώρα μία αφαιρετική προσέγγιση, υιοθετώντας την ανθρωποκεντρική σχεδίαση για την απομάκρυνση των περιττών στοιχείων στο πλαίσιο μιας ευρύτερης, ολιστικής φιλοσοφίας. Το αποτέλεσμα είναι μία «θέα» από το κάθισμα του οδηγού που αποτελεί σημείο αναφοράς στο δρόμο προς τον εξηλεκτρισμό.

Η αφαιρετική σχεδίαση στόχο έχει να προσφέρει στους οδηγούς ένα άνετο και απλό περιβάλλον. Στην περίπτωση Mach-E, αυτό περιλαμβάνει μία μεγάλη οθόνη αφής τοποθετημένη στο κέντρο, που συγκεντρώνει όσο το δυνατόν περισσότερα χειριστήρια σε ένα σημείο.

Το λείο ταμπλό με ενσωματωμένο ηχείο είναι το αποτέλεσμα συνεχών προσπαθειών για μία όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη εμπειρία οδήγησης και ταξιδιού. Για παράδειγμα, pads ασύρματης φόρτισης και ένα ψηφιακό εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης σημαίνουν ότι τα καλώδια και το χαρτί είναι περιττά.

Για να κατανοήσει καλύτερα τις απαιτήσεις μιας νεότερης ψηφιακής γενιάς και να προβλέψει τις μελλοντικές τάσεις, η Ford ξεκίνησε ένα μοναδικό project: την δημιουργία ενός εικονικού αγωνιστικού αυτοκινήτου σε συνεργασία με gamers. Σχεδόν 350.000 οπαδοί των esports συμμετείχαν σε μία διαδικτυακή ψηφοφορία, για τη διαμόρφωση της εμφάνισης του αγωνιστικού Team Fordzilla P1 race car – μέσα κι έξω.

Η εξέλιξη της «θέας» του οδηγού

Τα εσωτερικά των αυτοκινήτων έχουν αλλάξει πολύ από τότε που οι οδηγοί αποθήκευαν γάντια στο ντουλαπάκι και τα μεταλλικά και ξύλινα τιμόνια των πρώτων οχημάτων πάγωναν το χειμώνα. Για να δείξει τις αλλαγές, η Ford έχει δημιουργήσει ένα βίντεο με τη «θέα» του οδηγού από δεκάδες αυτοκίνητα, από το Model T μέχρι την Mustang Mach-E.

Μετά από πολλά χρόνια εξέλιξης, με βελτιώσεις και καινοτομίες, φτάσαμε στα σημερινά προηγμένα εσωτερικά, όπως αυτά που παρουσιάζονται στο βίντεο:

- Αρχικά χρησιμοποιήθηκαν παράθυρα σπιτιών στα αυτοκίνητα – και προσφέρονταν μόνον ως έξτρα εξοπλισμός

- Τα κυρτά παρμπρίζ οδήγησαν στη δημιουργία του συστήματος κλιματισμού – καθώς τα παρμπρίζ δεν μπορούσαν πλέον να ανοίγουν

- Όταν κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά, τα ραδιόφωνα είχαν κόστος που έφτανε στο 20% της αξίας του αυτοκινήτου

- Τα μεταπολεμικά ταμπλό ήταν επηρεασμένα από τον αγώνα για την κατάκτηση του διαστήματος, με περισσότερα όργανα, διακόπτες και δείκτες, καθώς η τεχνολογία αποκτούσε όλο και σημαντικότερο ρόλο στη ζωή των ανθρώπων

- Ο ερχομός των video games και η χρήση χειριστηρίων gaming επηρέασε τη σχεδίαση του τιμονιού με μπουτόν τοποθετημένα σε εργονομική θέση για τους αντίχειρες του οδηγού

- Σήμερα, τα εσωτερικά κατασκευάζονται όλο και περισσότερο από ανθεκτικά υλικά, τα οποία δεν φθείρονται από την επαφή με προϊόντα όπως αντισηπτικό χεριών, αντιηλιακή λοσιόν και εντομοαπωθητικό