Έρχεται η αναβαθμισμένη έκδοση του νέου SUV της Mazda

Έρχεται η αναβαθμισμένη έκδοση του νέου SUV της Mazda

Με κινητήρες 150 έως 194 ίππους και κίνηση εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς

Μία αναβαθμισμένη έκδοση του ευρύχωρου SUV της Mazda, του CX-5, είναι εδώ και λίγες ημέρες διαθέσιμη στην Ευρώπη. Το CX-5 του 2021 θα διατίθεται και σε ειδική έκδοση 'Homura'.

Το νέο CX-5 του 2021 διαθέτει αναβαθμισμένη τεχνολογία επικοινωνίας οδηγού-αυτοκινήτου (Human Machine Interface/HMI), για περισσότερη ευκολία, ηρεμία και ασφάλεια. Αντίστοιχη αναβάθμιση έχουν δεχθεί ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης, για καλύτερη απόκριση και οδηγική εμπειρία, ενώ μειωμένες εμφανίζονται και οι εκπομπές του CO2.

Το αναβαθμισμένο σύστημα HMI περιλαμβάνει μία νέα, ταχύτερη και ευκρινέστερη κεντρική οθόνη 10.25 ιντσών, και ακόμα πιο διαισθητικό έλεγχο μέσω του Commander με διευρυμένη γκάμα Δικτυωμένων Υπηρεσιών, που λειτουργούν μέσω του τελευταίου My Mazda App (Διαθέσιμο στην Ελλάδα από το τέλος του 2021). Το νέο μοντέλο εφοδιάζεται με πολυάριθμα συστήματα και λειτουργίες που συμβάλλουν στην ηρεμία και τη διευκόλυνση, όπως είναι το εξ αποστάσεως κλείδωμα των θυρών, το σύστημα εύρεσης της θέσης του αυτοκινήτου (Vehicle Finder), ο εξ αποστάσεως προγραμματισμός πολλαπλών προορισμών πλοήγησης, το σύστημα ενημέρωσης για την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου (Vehicle Health Report), κλείσιμο ραντεβού για service, οδική βοήθεια και προειδοποίηση κινδύνου (Security Alert).

Οι πολλές επεμβάσεις και βελτιώσεις στον κινητήρα, έχουν ως αποτέλεσμα την εξασφάλιση καλύτερης και περισσότερο φιλικής προς το περιβάλλον οδηγικής εμπειρίας. Μεταξύ αυτών και η βελτιωμένη λειτουργία του γκαζιού, η καλύτερη απόκριση του κινητήρα στις εντολές του οδηγού, η αναβαθμισμένη απόκριση του αυτόματου κιβωτίου των 6 ταχυτήτων και οι περιορισμένες εκπομπές του CO2. Επιπλέον, ο diesel κινητήρας Skyactiv-D 2.2, απόδοσης 184 ίππων, συνδυάζεται για πρώτη φορά και με σύστημα κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Το CX-5 του 2021 διατηρεί τα πρότυπα παθητικής και ενεργητικής ασφαλείας που έχουν όλα τα σύγχρονα Mazda. Η ολοκληρωμένη γκάμα των προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης i-Activ sense, εξασφαλίζει υψηλότατο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας. Η «έξυπνη» τεχνολογία i-Activ sense προσφέρει ένα επίπεδο υποβοήθησης οδήγησης που είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με την προσέγγιση "Love of Driving" της μάρκας. Βοηθούν τον οδηγό μειώνοντας την κόπωση και στηρίζοντάς τον όπου χρειάζεται, χωρίς να περιορίζουν την απόλαυση της οδήγησης.

Βασικός εξοπλισμός σε όλη τη γκάμα του CX-5, είναι το εξελιγμένο σύστημα υποβοήθησης πέδησης στην πόλη (Advanced Smart City Brake Support/Advanced SCBS) που χρησιμοποιεί μία κάμερα εντοπισμού οχημάτων και πεζών μπροστά στο αυτοκίνητο (τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα) και βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων ή τον περιορισμό των επιπτώσεων στην περίπτωση που η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Το σύστημα σταματά ή μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου, όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με το όχημα ή τον πεζό μπροστά του.

Άλλες βασικές τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης που περιλαμβάνονται ως βασικός εξοπλισμός σε όλη τη γκάμα, είναι το σύστημα υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας κυκλοφορίας (Lane-keep Assist) και το σύστημα  παρακολούθησης τυφλών σημείων με ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Ο έλεγχος των τυφλών σημείων ενημερώνει τον οδηγό για τα οχήματα που πλησιάζουν όταν, για παράδειγμα, εκείνος αλλάζει λωρίδα. Η λειτουργία προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert) παρακολουθεί το περιβάλλον όταν το αυτοκίνητο ξεπαρκάρει με όπισθεν, προειδοποιώντας τον οδηγό όταν εντοπίσει οχήματα που πλησιάζουν από τα πλάγια.

Το Mazda Radar Cruise Control (MRCC), στον βασικό εξοπλισμό των πλούσιων εκδόσεων, με λειτουργία Stop and Go (μόνο με αυτόματο κιβώτιο), διατηρεί αυτόματα την κατάλληλη ταχύτητα και τη βέλτιστη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, και σταματά το αυτοκίνητο μόλις σταματήσει και το προπορευόμενο.

Ακόμη, ο βασικός εξοπλισμός ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνει ένα 4κάναλο ABS (4W-ABS) με Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης (EBD) και Υποβοήθηση Πέδησης, Δυναμικό Έλεγχο Ευστάθειας (DSC), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), ειδοποίηση πέδησης έκτακτης ανάγκης (ESS), υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (HLA) και αυτόματη λειτουργία φώτων, που ανάβουν περίπου 30 λεπτά πριν από το ηλιοβασίλεμα, διευκολύνοντας τους πεζούς και τα άλλα αυτοκίνητα να το δουν.

Η παρουσίαση της ειδικής έκδοσης 'Homura' έρχεται να προσθέσει ακόμα μεγαλύτερη δυναμική στην γκάμα του ανανεωμένου CX-5. Homura σημαίνει φωτιά ή φλόγα στα Ιαπωνικά, και αυτό αντικατοπτρίζεται στο μαύρο χρώμα του αμαξώματος, τις εσωτερικές στιλιστικές λεπτομέρειες, τις μοναδικές ταπετσαρίες με τις κόκκινες εμφανείς ραφές και τις ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών.

Η πρώτη γενιά CX-5 που κυκλοφόρησε το 2012, ήταν το πρώτο της μάρκας που ενσωμάτωσε την σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo και την τεχνολογία Skyactiv. Η 2η γενιά του 2017 είχε αναβαθμίσεις και βελτιώσεις σε κάθε πτυχή του μοντέλου, που έφτασε τελικά να αντιπροσωπεύει περίπου το 35% των ετήσιων πωλήσεων της εταιρείας, με πωλήσεις 3.190.000 μονάδων σε 130 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
Mazda