Έρχεται το πρώτο roadster της Bentley στη σύγχρονη εποχή

Έρχεται το πρώτο roadster της Bentley στη σύγχρονη εποχή

Με 6λιτρο W12 κινητήρα 659 ίππων & τελική 320 χλμ/ώρα

Η ολοκαίνουργια Bacalar, το πρώτο μέλος της νέας γκάμας Bentley Mulliner Coachbuilt, ξεκίνησε το τελικό στάδιο δοκιμών, λίγο πριν την παράδοση των δώδεκα, ήδη προπωλημένων αυτοκινήτων, σε αντίστοιχους πελάτες. Πρόκειται για το πρώτο roadster της Bentley στη σύγχρονη εποχή της, σχεδιασμένο σε στυλ barchetta.

Η Bacalar Car Zero, όπως αποκαλείται το πρωτότυπο δοκιμών, συσσωρεύει ήδη χιλιάδες χιλιομέτρων, σε απαιτητικές δοκιμές σε πίστες και δημόσιους δρόμους σε όλη την Ευρώπη, σε ένα εξαιρετικά συμπυκνωμένο πρόγραμμα 20 εβδομάδων. Το αυτοκίνητο έχει ολοκληρώσει με επιτυχία τις δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα, στην επίτευξη κορυφαίας ταχύτητας, τις αξιολογήσεις χειρισμού και δυναμικής οδήγησης, την αξιολόγηση θορύβου και κραδασμών. Πλέον, είναι σε στάδιο δοκιμών που σχετίζονται με την ανθεκτικότητα, πριν την τελική φάση εξαίρετης λειτουργίας σε ακραίες θερμοκρασιακές διαφορές, σε εύρος 80° C. Όλη αυτή η δουλειά είναι ζωτικής σημασίας καθώς το αυτοκίνητο περιλαμβάνει συνολικά περισσότερα από 750 νέα εξαρτήματα, με περισσότερα από 40 από αυτά να είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ σχεδόν άλλα 100 κατασκευάζονται με τεχνικές χειροποίητης ταχείας παραγωγής.

Το εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής μοντέλο εγγυάται τη σπανιότητα και την αποκλειστικότητα, προσφέροντας εξαιρετική πολυτέλεια και εκπληκτική απόδοση. Η Bacalar αντιπροσωπεύει το μέλλον της πολυτελούς αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς κάθε μοντέλο θα είναι χειροποίητο στο εργαστήριο της Bentley Mulliner στο Crewe, σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις του κάθε πελάτη, ο οποίος συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος. Η σπανιότητά της αποδεικνύεται και από το ότι μοιράζεται μόνο ένα εξωτερικό στοιχείο με την Continental GT (την λαβή της πόρτας), απλώς και μόνο επειδή περιλαμβάνει το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί.

Αυτό το εξαιρετικά σπάνιο αυτοκίνητο πήρε το όνομά του από την Laguna Bacalar στη χερσόνησο Yucatan του Μεξικού, μια λίμνη που φημίζεται για τη μαγευτική φυσική ομορφιά της, συνεχίζοντας την (από το 2015) στρατηγική της μάρκας να ονοματίζει τα μοντέλα της από σημαντικά αξιοθέατα.

Η Bacalar έχει σχεδιαστικό DNA και υλικά εμπνευσμένα από το βραβευμένο πρωτότυπο EXP 100 GT της μάρκας, το οποίο έχει βραβευθεί πολλάκις ως “Concept Car of theYear”, σε διάφορους διεθνείς διαγωνισμούς. Τα εξωτικά υλικά περιλαμβάνουν βαφή που περιέχει τέφρα από φλοιού ρυζιού, για έναν αειφόρο τρόπο επίτευξης πλούσιου μεταλλικού φινιρίσματος, φυσικού βρετανικού μαλλιού και ξύλου Riverwood ηλικίας 5.000 ετών, που προέρχεται από τα αρχαία Fenlands της Ανατολικής Αγγλίας.

Το (κατά την Βρετανική μάρκα, ιδιοκτησίας VW) απόλυτο ανοικτό, διθέσιο πολυτελές Grand Tourer σήμερα στον κόσμο, κινείται από μια βελτιωμένη έκδοση του 6.0-λίτρων W12 TSI κινητήρα της μάρκας. Ο πιο προηγμένος 12κύλινδρος στον κόσμο, παράγει ισχύ 659 ίππων και 900 Nm ροπής. Ένα προηγμένο σύστημα Active All-Wheel-Drive, που κατανέμει ανεξάρτητα την ροπή μεταξύ των μπροστινών και των πίσω τροχών, επιτρέπει στην Bacalar να χρησιμοποιεί την κίνηση στους πίσω τροχούς όσο το δυνατόν περισσότερο, για καλύτερη απόδοση και «αληθινή» σπορ οδήγηση.

Η Bacalar είναι coach built δημιούργημα της Bentley Mulliner. Ένα σχέδιο Barchetta, χωρίς οροφή, με ολοκαίνουργιο και «μυώδες» αμάξωμα. H Bentley Mulliner έχει μια εντυπωσιακή ιστορία και μπορεί με υπερηφάνεια να εντοπίζει τις ρίζες της από τον 16ο αιώνα, όταν ο Mulliner ξεκίνησε ως σαμαροποιός, πριν περάσει στην κατασκευή αμαξών. Στην δεκαετία του 1760, η οικογενειακή επιχείρηση Mulliner επικεντρώθηκε στην κατασκευή coach building και γνώρισε μεγάλη άνθηση όταν της ανατέθηκε να κατασκευάσει και να συντηρήσει άμαξες για την Royal Mail, την αγγλική ταχυδρομική υπηρεσία. Με την άφιξη του μηχανοκίνητου αυτοκινήτου, η εταιρεία απομακρύνθηκε από άμαξες και επικεντρώθηκε στην κατασκευή coach built αμαξωμάτων για μηχανική πρόωση.

Η Mulliner ουσιαστικά απορροφήθηκε από την Bentley το 1959. Σήμερα, περίπου 40 εργαζόμενοι, που κυμαίνονται από ειδικούς Mulliner με εμπειρία άνω των 40 ετών έως μαθητευόμενους που μαθαίνουν τις Mulliner δεξιότητες, αποτελούν αυτό το πολύ ξεχωριστό τμήμα της ιστορικής μάρκας.

Νίκος Τσάδαρης