Έρχεται το πλήρως ανασχεδιασμένο Volkswagen Caddy

Έρχεται το πλήρως ανασχεδιασμένο Volkswagen Caddy

Μεγαλύτερο, ψηφιακό, με κινητήρες diesel ή βενζίνης

Η Volkswagen παρουσίασε την 5η γενιά του Caddy, που είναι διαθέσιμη σε πολλές παραλλαγές αμαξωμάτων, με μεγάλους χώρους και σύγχρονη τεχνολογία.

Το νέο Caddy βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα MQB, η οποία του επιτρέπει να διαθέτει τεχνολογίες όπως το Travel Assist και το αυτόματο φρενάρισμα σε αλλαγή πορείας με διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα.

Επίσης, τα διασυνδεδεμένα συστήματα infotainment και τα ψηφιακά χειριστήρια καθιστούν το δημοφιλές επαγγελματικό VW ένα “smartphone με τροχούς”, ενώ η παρουσία δύο καταλυτικών μετατροπέων με το σύστημα twindosing (διπλός ψεκασμός AdBlue) μετατρέπει τις εκπομπές NOx των αποδοτικών κινητήρων TDI σε νερό και αβλαβές άζωτο. Το εξωτερικό έχει καινούργιο σχεδιασμό, με προσοχή και στην τελευταία λεπτομέρεια. Ταυτόχρονα, οι χώροι τόσο επιβατών όσο και φόρτωσης έχουν αυξηθεί.

Από το λανσάρισμα θα είναι άμεσα δυνατή η διαμόρφωση του νέου Caddy ως people-mover στις νέες εξοπλιστικές εκδόσεις ή ως αστικό van διανομών, με το κανονικό ή το μεγάλο μεταξόνιο. Από το 2021, έγκαιρα πριν το ερχόμενο καλοκαίρι, θα είναι διαθέσιμο πανευρωπαϊκά το επίσης πλήρως επανασχεδιασμένο Caddy California (ο διάδοχος του Caddy Beach), που για πρώτη φορά θα έχει μίνι κουζίνα, πανοραμική ηλιοροφή και νέες επιλογές σκηνών, που θα διευρύνει και άλλο τη γκάμα του μοντέλου. Επίσης, από τις αρχές του 2021, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα θα διαθέτει πέρα από τις προσθιοκίνητες και κάποιες εκδόσεις του Caddy 5ης γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της California, με την τετρακίνηση 4Motion.

Το νέο Caddy έχει μακρύτερο μεταξόνιο και πλήρως επανασχεδιασμένο αμάξωμα. Σε ότι αφορά τη μηχανολογική διάσταση και τις προδιαγραφές, το εξωτερικό του έως και 7θέσιου επαγγελματικού, διαθέτει μια σειρά από καινούργια χαρακτηριστικά. Αυτά περιλαμβάνουν μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή 1,4 τ.μ. η οποία εκτείνεται πάνω από την πρώτη και δεύτερη σειρά καθισμάτων καθώς και προαιρετική ηλεκτρική υποβοήθηση για το κλείσιμο των συρόμενων θυρών, αλλά και για την πίσω πόρτα. Επίσης νέες είναι οι ζάντες αλουμινίου –(16, 17, ή 18 ιντσών), νέοι προβολείς και πίσω φώτα LED, στάνταρ σε κάποιες εκδόσεις. Για πρώτη φορά υπάρχει διαθέσιμο το σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης “Keyless Access”.

Μεγάλοι χώροι

Το Caddy Cargo παρέχει χώρο φόρτωσης 3,1 κ.μ. (όπως ορίζεται από το πρότυπο SAE V6), ενώ στο Caddy Cargo Maxi η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 3,7 κ.μ.. Ο διαθέσιμος χώρος αυξάνεται από τον πλήρως επανασχεδιασμένο πίσω άξονα. Αυτό γίνεται σαφές λαμβάνοντας ως παράδειγμα το Caddy Cargo: τώρα μια ευρωπαλέτα μπορεί να φορτωθεί στο πίσω μέρος του. Αυτό συμβαίνει επειδή το μέγιστο πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών είναι πλέον 1.230 χιλιοστά. Χάρη στις συρόμενες πόρτες που έχουν αυξηθεί σε πλάτος πάνω από τα 840 χιλιοστά (προηγουμένως 701 χιλιοστά), το νέο Caddy Cargo Maxi μπορεί τώρα να πάρει και μια δεύτερη ευρωπαλέτα φορτωμένη από το πλάι. Οι παλέτες μπορούν να φορτωθούν με διάφορους τρόπους: είτε πλάγια στο κέντρο και στο πίσω μέρος, είτε πλάγια στη μέση και κατά μήκος πίσω. Το μέγιστο μήκος του χώρου φόρτωσης έως το διαχωριστικό είναι 1.797 χιλιοστά (Cargo) και 2.150 χιλιοστά (Cargo Maxi).

Οι επιβατικές και Kombi εκδόσεις διατίθενται στάνταρ με πέντε θέσεις. Είτε με μικρό είτε με μεγάλο μεταξόνιο μπορούν επίσης να παραγγελθούν, προαιρετικά όπως συνέβαινε και στο προηγούμενο μοντέλο, με μια τρίτη σειρά καθισμάτων. Αυτά τα δύο πρόσθετα, μεμονωμένα καθίσματα στο πίσω μέρος μετατρέπουν γρήγορα το Caddy σε 7θέσιο. Ένα νέο χαρακτηριστικό της 5ης γενιάς Caddy είναι ότι, τα καθίσματα της τρίτης σειρά μπορούν να αφαιρεθούν μεμονωμένα.

Επίσης, τα καθίσματα της δεύτερης σειράς, μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν. Το Kombi και το οικογενειακό MPV διαθέτουν χώρο αποσκευών μέχρι και 2.556 λίτρων (φόρτωση ψηλά μέχρι την οροφή και μέχρι την πρώτη σειρά καθισμάτων και με τη δεύτερη σειρά να έχει απομακρυνθεί). Με πέντε επιβάτες, ο χώρος αποσκευών μέχρι το ύψος της πλάτης των καθισμάτων, είναι 1.213 λίτρα. Το μήκος του χώρου φόρτωσης των Kombi και MPV μέχρι την πρώτη σειρά καθισμάτων είναι 1.913 χιλιοστά και το μέγιστο διαθέσιμο πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών 1.185 χιλιοστά.

Ψηφιακό και συνδεδεμένο

Τα στοιχεία ένδειξης και ελέγχου έχουν επανασχεδιαστεί: η αρχική διεπαφή εδώ με τον οδηγό και το συνοδηγό αποτελείται είτε από αναλογικά όργανα με ψηφιακή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών είτε (προαιρετικά, και στάνταρ σε κάποιες εκδόσεις) από το νέο “Digital Cockpit” (πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων). Ανάλογα με την έκδοση, είτε στάνταρ είτε προαιρετικά διατίθενται ραδιόφωνο και συστήματα πλοήγησης με οθόνες αφής 6,5 ιντσών, 8,25 ιντσών ή 10 ιντσών.

Η σύνδεση του Digital Cockpit και του συστήματος πλοήγησης Discover Pro των 10 ιντσών, δημιουργεί ένα νέο ψηφιακό σύνολο ενδείξεων και στοιχείων ελέγχου, το “Innovision Cockpit”. Μέσω μιας ηλεκτρονικής μονάδας διασύνδεσης (OCU) με ενσωματωμένη eSIM, τα συστήματα infotainment του Caddy έχουν επίσης πρόσβαση σε online υπηρεσίες (MOD). Τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, κάτω από το σύστημα infotainment, είναι για πρώτη φορά επίσης ψηφιακά, με εύχρηστα συρόμενα ρυθμιστικά αφής (touchsliders).

Επίσης, νέα στο Caddy είναι τα ψηφιακά μπουτόν για τα φώτα, τον ήχο και τα μενού. Ο περιστροφικός διακόπτης για τα φώτα έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του και η ομάδα των μπουτόν “Light &Sight” αναλαμβάνει πλέον τον ρόλο του.

Τοποθετημένη στα αριστερά, είναι ενσωματωμένη με τον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment και βρίσκεται στην ίδια ευθεία θέασης και χειρισμών. Τα λεγόμενα μπουτόν άμεσης πρόσβασης, που βρίσκονται κάτω από το σύστημα infotainment και τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, επιτρέπουν τη γρήγορη και διαισθητική λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης και των προηγμένων λειτουργιών των συστημάτων κλιματισμού και στάθμευσης.

Επιπλέον τα νέα, εσωτερικά φώτα LED αφής και η παροχή ρεύματος για εξωτερικές συσκευές 230V, αναβαθμίζουν το εσωτερικό. Ένα άλλο καινοτόμο χαρακτηριστικό είναι ο εξαερισμός οροφής για καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας και ταχύτερο εξαερισμό στο πίσω μέρος του Caddy, όταν αυτό είναι σταματημένο.

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Το νέο Caddy διατίθεται με συνολικά 19 συστήματα υποβοήθησης, με 5 από αυτά να είναι εντελώς νέα (όπως το Travel Assist) ενώ τα άλλα έχουν αναβαθμιστεί εκτενώς. Επίσης νέο είναι το αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση αλλαγής πορείας με διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα. Επίσης νέο βοήθημα, είναι η υποβοήθηση ελιγμών τρέιλερ, το Trailer Assist (το οποίο κάνει την οπισθοπορεία με ένα ρυμουλκούμενο πιο εύκολη).

Κινητήρες

H ύπαρξη δύο καταλυτικών μετατροπέων και το twin dosing (ο διπλός ψεκασμός AdBlue) μειώνει σημαντικά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου των κινητήρων πετρελαίου TDI. Όπως και τα συστήματα υποβοήθησης, έτσι και οι νέοι 4κύλινδροι κινητήρες του Caddy είναι καινοτόμοι και τεχνολογικά προηγμένοι, όλοι εξοπλισμένοι με φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων. Το σύστημα διπλής δόσης (twin dosing) χρησιμοποιείται στις εκδόσεις των 75, 102 και 122 ίππων των κινητήρων diesel TDI με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Μέσω των δύο καταλυτικών μετατροπέων SCR (ένας κοντά στον κινητήρα, ένας τοποθετημένος μακριά από αυτόν) και της διπλής έγχυσης AdBlue, το σύστημα μειώνει σημαντικά τα επίπεδα εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) σε σύγκριση με αυτά του προηγούμενου μοντέλου.

Αντίστοιχα αποδοτικός και «πράσινος» βενζινοκινητήρας είναι o turbo κινητήρας βενζίνης (TSI) με ισχύ 114 ίππων. Επίσης, διαθέσιμος και ένας turbo κινητήρας φυσικού αερίου (βασίζεται στον TGI αλλά αποδίδει 130 ίππους καθώς και ένα plug-in υβριδικό σύστημα (e Hybrid). Οι νέες τεχνολογίες κινητήριων συστημάτων έχουν θετικό αντίκτυπο τόσο οικονομικό όσο και οικολογικό. Ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην σημαντικά βελτιωμένη κατανάλωση είναι η αεροδυναμική της καινούργιας εξωτερικής σχεδίασης, καθώς η τιμή του συντελεστή οπισθέλκουσας Cd έχει μειωθεί στο στο 0,30.

Το νέο Caddy αναμένεται να είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα στις αρχές του 2021, όταν και θα ανακοινωθούν τόσο η γκάμα των εκδόσεων όσο και οι προτεινόμενες τιμές λιανικής.

Νίκος Τσάδαρης