Οδηγούμε το Peugeot 2008 – 1.5 BlueHDi 130hp EAT8 Allure

Οδηγούμε το Peugeot 2008 – 1.5 BlueHDi 130hp EAT8 Allure

Απ΄ έξω εμφάνιση και από μέσα, άνεση

Για το 2008, το μικρό crossover της Peugeot που «συγγενεύει» στενά με το 208, έχουμε αναφερθεί αναλυτικά πριν περίπου 10 μήνες (23/12/19).

Πρόκειται για ένα όχημα με ξεχωριστή σχεδιαστική προσωπικότητα, άψογη οδική συμπεριφορά, επαρκείς χώρους και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ειδικά στην έκδοση που οδηγήσαμε πρόσφατα, με τον νέο πετρελαιοκινητήρα 1.5 BlueHDi των 130 ίππων που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Σχεδίαση – Εσωτερικό

Το νέο 2008 είναι βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) του Group PSA, στην οποία βασίζεται επίσης και το DS3 Crossback. Η εμπρός μάσκα με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα είναι ακόμα πιο επιβλητική από αυτήν του 208, ενώ το πίσω μέρος παραπέμπει στο 3008, το οποίο πλέον πλησιάζει σε διαστάσεις, με μήκος μόνο 150 χιλιοστά μικρότερο. Το όμορφο αμάξωμα είναι 140 χλστ μακρύτερο από τον προκάτοχό του, εκ των οποίων τα μισά αφορούν και την άυξηση του μεταξονίου. Οι διαφορές αυτές ωφέλησαν τον διαθέσιμο για τους επιβάτες χώρο (τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν άνετα, ενώ ένας 5ος μόνο για μικρές αποστάσεις), αλλά και τον με διπλό πάτο χώρο αποσκευών, που χωρά 434 λίτρα (1467 με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα), ενώ -σημειωτέον- διαθέτει και (απαραίτητη για την Ελλάδα) ρεζέρβα ασφαλείας.

Επαρκείς επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ενώ η σχεδίαση και ο ευχάριστος όσο και ποιοτικός διάκοσμος, κάνουν την ώρα της μετακίνησης να περνά εύκολα και άνετα μέσα στο γαλλικό SUV.

Η πολύ καλή θέση οδήγησης (με ημιμπάκετ καθίσματα), με το μικρό flat top & flat bottom τιμόνι σε συνδυασμό με το i-cocpit (στο hi tech πνεύμα της εποχής) , την ευανάγνωστη - εύχρηστη οθόνη πολυμέσων και την διάταξη των διακοπτών, κάνει τον οδηγό να αισθάνεται σαν πιλότος πολυτελούς ιδιωτικού αεροσκάφους, αλλά υπάρχει ένα εργονομικό θέμα, για τους οδηγούς που πρέπει ή θέλουν να κάθονται χαμηλά, καθώς η στεφάνη του τιμονιού κρύβει τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων. Πλέον αυτού, η ορατότητα προς τα πίσω, περιορίζεται κάπως από τις πολύ φαρδιές πίσω κολώνες.

Πάντως, η ακρίβεια στη συναρμολόγηση και η ποιότητα των υλικών εντυπωσιάζουν για την κατηγορία, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην αίσθηση της αφής, γεγονός που πιστοποιείται και από τη χρήση μαλακών επενδύσεων στο ταμπλό και φίνων υλικών σε διάφορα σημεία του εσωτερικού. Τα πάνελ των θυρών και οι διακοσμητικές λεπτομέρειες του ταμπλό έχουν εμφάνιση «ανθρακονήματος», ενώ ο έλεγχος του κιβωτίου EAT8 (αυτόματο 8 σχέσεων), είναι αποκλειστικά ηλεκτρικός («shift and park by wire»), εξασφαλίζοντας έτσι σχεδόν διαισθητική λειτουργία. Βέβαια, οι αλλαγές πραγματοποιούνται και μέσω των paddles στο τιμόνι, ώστε ο οδηγός να έχει πάντα τον έλεγχο.

Κινητήρας - Κιβώτιο

Κάτω από το όμορφο καπό, βρίσκεται ο 4κύλινδρος κινητήρας ντίζελ 1.5 BlueHDi του γκρουπ PSA, με 130 ίππους και μέγιστη ροπή 300 Nm στις μόλις 1.750 στροφές. Πρόκειται για ένα από τους κορυφαίους μικρούς ντίζελ της αγοράς, όντας εύστροφος, με πολύ καλή ροπή από χαμηλά, που ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού και διευκολύνει τις μετακινήσεις εντός ή εκτός αστικού ιστού.

Ο σύγχρονος diesel σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, δίνουν επαρκείς για τον χαρακτήρα του οχήματος επιδόσεις, παρά το αυξημένο βάρος (1.310 κιλά) και την μεγάλη (λόγω σχεδίασης SUV/Crossover) μετωπική επιφάνεια. Συγκεκριμένα το 2008 της δοκιμής μας επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 9,3'' και φτάνει σε τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα. Ταυτόχρονα, τόσο λόγω σωστής κλιμάκωσης του κιβωτίου, αλλά και της χαμηλής ροπής, διευκολύνει τα προσπεράσματα, προσφέροντας και την απαιτούμενη ασφάλεια για αυτά. Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται ανεπαίσθητα, γεγονός που συμβάλλει στην άνεση και την ευχάριστη μετακίνηση.

Όλα τα παραπάνω, επιτυγχάνονται με μικρές ποσότητες καυσίμου, ειδικά αν ο οδηγός επιλέγει να οδηγεί στην «χαρτογράφηση κινητήρα-κιβωτίου» Eco παρά στις normal ή sport που επίσης μπορεί να επιλέξει. Όσον αφορά εμάς, σε περίπου 700 χιλιόμετρα επί παντός εδάφους, καταγράψαμε μέση κατανάλωση 6,0 λίτρων, αριθμό που σε σχέση με το ρεζερβουάρ των 44 λίτρων, δίνει αυτονομία σχεδόν 700 χιλιομέτρων, αλλά και χαμηλό κόστος κίνησης για κάποιον που γράφει πολλά χιλιόμετρα μέσα στο έτος.

Από την θέση του οδηγού

Το να περιμένει κάποιος επικριτική διάθεση για την οδική συμπεριφορά ενός Peugeot και ιδιαίτερα του 208 ή του 2008, που σε κερδίζουν μόνο και μόνο από την πρώτη ματιά, είναι άγνοια της πραγματικότητας.

Από την άλλη, ο δοκιμαστής οφείλει να είναι αυστηρός και «γκρινιάρης», μήπως και πείσει για την ειλικρίνειά του πολλούς από τους αναγνώστες που θέλουν να πιστεύουν ότι, οι δοκιμές νέων μοντέλων, είναι προεκτάσεις των διαφημιστικών φυλλαδίων.

Στην λογική αυτή και όσο αν χαλαστήκαμε από τα εργονομικά θεματάκια που προαναφέραμε, δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε στο 2008, την άψογη οδική του συμπεριφορά και τις δυνατότητες στον δρόμο που ξεπερνούν τα όρια της κατηγορίας του.

Χωρίς να μπαίνουμε σε ιδιαίτερες λεπτομέρειες και εντοπίζοντας την σωστή επιλογή των ελαστικών με υψηλό προφίλ (215/60/17), δίνουμε και πάλι συγχαρητήρια στους Γάλλους τεχνικούς για τον άριστο συνδυασμό λειτουργίας της ανάρτησης, που καταφέρνει την ίδια στιγμή να είναι άνετη, αλλά και όσο σφιχτή χρειάζεται, προκειμένου να ικανοποιεί σχεδόν σε κάθε περίσταση, ακόμα και τον απαιτητικό οδηγό. Με καλό κράτημα (μόνο στο όριο υποστρέφει λίγο), προοδευτικές αντιδράσεις (παρά τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα) και μικρές κλίσεις, του υπερυψωμένο πανέμορφο αμάξωμα στρίβει προβλέψιμα και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, ακόμα και στην γρήγορη, γεγονός στο οποίο συμβάλλει και το ακριβές - σβέλτο τιμόνι. Στα ίδια επίπεδα κινούνται και τα φρένα, ενώ τα δυνατά φώτα της έκδοσης Allure που οδηγούσαμε, δεν άφησαν σκιές στις οδηγικές μας εντυπώσεις.

Επιπλέον, η υψηλή ποιότητα κύλισης και οι ελάχιστοι μηχανικοί θόρυβοι, αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης σε επίπεδα ανώτερης κατηγορίας και τα ταξίδια με το μικρομεσαίο γαλλικό SUV, γίνονται πραγματική απόλαυση.

Ολοκληρώνοντας τις οδηγικές μας εντυπώσεις, θα γκρινιάξουμε λίγο για την απόδοση του κινητήρα που αν δεν διαβάσεις τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, δύσκολα πιστεύεις τους 130 ίππους, αίσθηση που όμως πιθανώς προέρχεται από την ραθυμία του κιβωτίου στις αλλαγές σχέσεων (ειδικά προς τα κάτω).

Δια ταύτα

Εδώ έχουμε να κάνουμε με το –ίσως- πιο όμορφο προσιτό crossover της αγοράς, που απειλεί στα ίσια την πρωτοκαθεδρία από τις αντίστοιχες εκδόσεις των premium κατασκευαστών.

Σύγχρονο, ποιοτικό, με επαρκείς χώρους και αψεγάδιαστη οδική συμπεριφορά, θα μπορούσε να είναι η πρώτη επιλογή της κατηγορίας, αν η τιμή του δεν ξέφευγε (πως αλλιώς όμως με όλα αυτά που προσφέρει;) από τον ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα η βάση του μοντέλου να βρίσκεται στα 20.500 ευρώ, ενώ η έκδοση της δοκιμής μας πλησιάζει τα 32.000 ευρώ.

Υπέρ

- Εμφάνιση

- Τεχνολογία

- Ευχάριστο – ποιοτικό εσωτερικό

- Χώροι καμπίνας - αποσκευών

- Εξοπλισμός

- Ποιότητα κύλισης

- Οδική συμπεριφορά

- Απαλές αλλαγές ταχυτήτων

- Κατανάλωση

- Ρεζέρβα

Κατά

- Εργονομία στην θέση του οδηγού

- Μικρός πάγκος & Κοντή πλάτη πίσω καθίσματος

- Αργό κιβώτιο

- Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover

Διαστάσεις: 4.300 Χ 1.815 Χ 1.530 χλστ

Μεταξόνιο:  2.605 χλστ

Βάρος:  1.310 κιλά

Ρεζερβουάρ καυσίμων:  44 λτ

Χώρος αποσκευών:  434 / 1467 λτ

Κινητήρας:  3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 1.499 κ.εκ.

Ισχύς:  130 ίπποι / 3.700σαλ

Ροπή (Nm @ σαλ): 300 / 1.750

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, 8 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί: 215/60/17

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,4 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα:  9,3΄΄

Τελική ταχύτητα:  195 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής):  6,0λτ/100χλμ

Εκπομπές CO2: 100 γρ/χλμ

Τιμή: βασική έκδοσης από 20.500 € - δοκιμής από 31.900 €

 

Νίκος Τσάδαρης

Παρακαλούμε περιμένετε ...