Nissan Z Proto: Ένα μοντέλο του μέλλοντος, με ρίζες στο παρελθόν

Nissan Z Proto: Ένα μοντέλο του μέλλοντος, με ρίζες στο παρελθόν

Με νέο σχεδιασμό εσωτερικά και εξωτερικά και κινητήρα V-6 twin turbo

Το Nissan Z Proto είναι ένα πρωτότυπο που έκανε το ντεμπούτο του σε μια εικονική εκδήλωση παγκοσμίου εμβέλειας από το Nissan Pavilion στη Yokohama. Το πρωτότυπο όχημα διαθέτει νέο σχεδιασμό εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς και κινητήρα V-6 twin turbo με χειροκίνητο κιβώτιο.

Το Z Proto, με βάση τα λεγόμενα του διευθύνοντα συμβούλου της μάρκας, Makoto Uchida. "Είναι ένα βασικό μοντέλο στο πλάνο μετασχηματισμού μας με την ονομασία Nissan Next και είναι απόδειξη της ικανότητάς μας να κάνουμε αυτό που άλλοι δεν τολμούν να κάνουν, από το Α έως το Ω. Ως λάτρης του Ζ, είμαι ενθουσιασμένος που ανακοινώνω ότι το επόμενο Z είναι καθ’ οδόν."

Εξωτερικός σχεδιασμός

Δημιουργημένο με την έμπνευση της ομάδας σχεδιασμού στην Ιαπωνία, το Z Proto διαθέτει νέο εξωτερικό σχεδιασμό με σιλουέτα που σέβεται το αρχικό μοντέλο. Διαθέτει λαμπερό κίτρινο χρώμα πέρλας, σε συνδυασμό με μαύρη οροφή, ως φόρο τιμής στο δημοφιλές χρώμα τόσο της πρώτης γενιάς Z (S30), όσο και του 300ZX (Z32).

Το σχήμα του ρύγχους και οι κεκλιμένοι προβολείς LED σε σχήμα δακρύων υπενθυμίζουν με τρόπο αμφίσημο το αρχικό Z. Οι διαστάσεις της ορθογώνιας μάσκας είναι παρόμοιες με το τρέχον μοντέλο με την προσθήκη οβάλ πτερυγίων στις γρίλιες, που προσφέρουν μια ανανεωμένη μοντέρνα εμφάνιση. Το όλο αποτέλεσμα αποπνέει μια σπορ και κομψή αίσθηση.

Ο συνειρμός με το αυθεντικό Z είναι πιο εντυπωσιακός όταν το Z Proto φαίνεται από το πλάι. Η γραμμή οροφής ρέει από το ρύγχος προς τα πίσω, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό προφίλ από το Z πρώτης γενιάς, του οποίου το πίσω άκρο ήταν ελαφρώς χαμηλότερο από το ύψος του μπροστινού φτερού, δίνοντας στο Z μια μοναδική στάση. Η μετάβαση της υπογραφής από το πίσω κρύσταλλο στη χαμηλή θέση της πίσω ουράς, δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο αποτέλεσμα.

Το πίσω μέρος είναι εμπνευσμένο από τα πίσω φώτα του 300ZX (Z32), που ερμηνεύονται σχεδιαστικά εκ νέου, πλήρως ανταποκρινόμενα στην σύγχρονη εποχή. Μέσα σε ένα ορθογώνιο μαύρο τμήμα που διατρέχει το πίσω μέρος και περικλείεται από τις εξωτερικές άκρες, τα πίσω φώτα LED μεταδίδουν έντονη λάμψη.

Οι μικρές “επεμβάσεις” με ανθρακονήματα στα μαρσπιέ, στο μπροστινό κάτω χείλος και στο τελείωμα του πίσω προφυλακτήρα, έρχονται για να εξασφαλίσουν τις ευέλικτες επιδόσεις. Οι ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και οι διπλές εξατμίσεις συμπληρώνουν την εντυπωσιακή παρουσία του Z Proto στον δρόμο.

Εσωτερικός σχεδιασμός

Η καμπίνα του Z Proto συνδυάζει την σύγχρονη τεχνολογία με τις γνώριμες vintage πινελιές ενός Z.

Η ομάδα εσωτερικού σχεδιασμού αναζήτησε συμβουλές από θρυλικούς οδηγούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού για να δώσει στο Z Proto καμπίνα σπορ αυτοκινήτου, τόσο για τον δρόμο, όσο και για την πίστα, κάτι που γίνεται εμφανές και από τον πίνακα οργάνων. Όλες οι ζωτικές πληροφορίες βρίσκονται στην ψηφιακή οθόνη των 12,3 ιντσών και είναι διατεταγμένες με τρόπο τέτοιο ώστε να βοηθούν τον οδηγό να τις κατανοήσει με μια ματιά.

Το νέο, βαθύ τιμόνι προσφέρει στον οδηγό άμεση απόκριση και γρήγορη πρόσβαση σε λειτουργίες, χωρίς να θυσιάζει την vintage αισθητική, ενώ πινελιές κίτρινου χρώματος βρίσκονται σε όλη την καμπίνα, συμπεριλαμβανομένων των ραφών στο ταμπλό. Τα καθίσματα διαθέτουν μια κίτρινη πινελιά και μια ιδιαίτερη λωρίδα σχεδιασμού στο κέντρο που δίνει βάθος.

Δυναμικές επιδόσεις

Το αυθεντικό Z δημιουργήθηκε για να φέρει τη χαρά και τον ενθουσιασμό ενός σπορ αυτοκινήτου, σε όσο το δυνατόν περισσότερους τυχερούς ιδιοκτήτες.

Ανέκαθεν κάθε νέα γενιά είχε έναν πιο ισχυρό κινητήρα, αν και το Z ως έννοια, είναι κάτι παραπάνω από αύξηση της ισχύος.

Σε κάθε περίπτωση, το Z Proto διαθέτει ισχυρές επιδόσεις. Κάτω από το μεγάλο καπό υπάρχει ένας ενισχυμένος V6 κινητήρας διπλού turbo, που συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Καθώς πρόκειται για πρωτότυπο μοντέλο, οι εργασίες για τον συγχρονισμό της ισχύος του βρίσκονται τώρα στην φάση της εξέλιξης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: V-6 twin turbo

Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Μήκος: 4,382 χλστ

Πλάτος: 1,850 χλστ

Ύψος: 1,310 χ΄στ

Διαστάσεις ελαστικών: Εμπρός: 255/40R19 / Πίσω: 285/35R19

Νίκος Τσάδαρης