Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line 100 ίππων

Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line 100 ίππων

Η εντελώς νέα 6η γενιά, διατηρεί τις αξίες που καθιέρωσαν το μοντέλο

Η 6η γενιά του δημοφιλέστατου Corsa της Opel, ήταν θεωρητικά ένα …πείραμα, καθώς ένα μοντέλο με σχεδόν 14 εκ. πωλήσεις σε 37 χρόνια ιστορίας, ανανεώθηκε εκ βάθρων με την εποπτεία (και μεγάλο μέρος της τεχνολογίας) του Γαλλικού γκρουπ PSA, στο οποίο ανήκει η πλέον προσιτή γερμανική μάρκα αυτοκινήτων. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί από τους πιστούς του γερμανικού μίνι, «στράβωσαν» όταν έμαθαν ότι το νέο Corsa βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του Groupe PSA και μοιράζεται τα μηχανικά μέρη με το Peugeot 208.

Κατασκευή – Σχεδίαση

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform), βασίζεται στην χρήση κραμάτων υψηλής και υπερυψηλής αντοχής για να εξασφαλίσει την υψηλή ακαμψία και προσφέρει – μεταξύ άλλων - σημαντική μείωση του βάρους. Έτσι, σε σχέση µε τον προκάτοχό του το νέο Corsa είναι 108 κιλά (βασική έκδοση 980 κιλά), μια μείωση της τάξης του 10%. Η διαφορά προκύπτει από το κατά 40 κιλά ελαφρύτερο σασί, αλλά και από τους ελαφρύτερους (κατά 15 κιλά) 3κύλινδρους κινητήρες, το αλουμινένιο καπό (-2,4 κιλά) και τα κατά 10 κιλά ελαφρύτερα εμπρός και πίσω καθίσματα.

Σχεδιαστικά, το μικρό Opel «πατά» πάνω στο Astra σε μικρότερη κλίμακα, έχοντας μακρύνει 40 χλστ, φαρδύνει 18 χλστ και κοντύνει 48 χλστ. σε σχέση με το απερχόμενο. Πάντως παρά τις σημαντικές διαφοροποιήσεις και τα κουπέ στοιχεία της σχεδίασης, το οπτικό σύνολο παραμένει συντηρητικό, ακολουθώντας την χρόνια γραμμή της Opel και όχι τις αισθητικές καινοτομίες που συστηματικά εφαρμόζει ο νέος ιδιοκτήτης.

Σημαντικό όφελος έχει υπάρξει στην αεροδυναμική του αμαξώματος με τον συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29, αριθμό που αναδεικνύει το νέο γαλλογερμανικό μίνι σαν το πιο αεροδυναμικό της κατηγορίας (μαζί με το νέο Toyota Yaris).

Αντίθετα με την εξωτερική εμφάνιση, στο εσωτερικό ο τυπικός καταναλωτής του μοντέλου, θα βρεθεί σε ένα άλλο, πιο σύγχρονο, μοντέρνο και τεχνολογικά εξελιγμένο κόσμο.

Η οδηγοκεντρική σχεδίαση επιβάλλει κλίση του ταμπλό προς τον οδηγό στο πάνω τμήμα της κονσόλας, όπου βρίσκεται, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η έγχρωμη οθόνη αφής 7”, που είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. Χαρακτηριστικό όλων των περιφερειακών συστημάτων είναι η απλότητα χρήσης και η εργονομία που ενισχύεται και  από τα περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού.

Οι χώροι είναι επαρκείς (αλλά όχι κορυφαίοι, παρά την μικρή αύξηση του μεταξονίου και την χαμηλότερη τοποθέτηση των καθισμάτων) για 4 μέσου σωματότυπου επιβάτες, ενώ διατίθενται και ικανοποιητικοί χώροι για μικροπράγματα. Ο χώρος αποσκευών (με μεγάλο άνοιγμα & χαμηλό κατώφλι φόρτωσης) φτάνει τα 309 λίτρα (με κανονική ρεζέρβα), χωρητικότητα μεγαλύτερη κατά 25 λίτρα από την 5η γενιά, αλλά όχι πλέον από τις κορυφαίες της κατηγορίας. Όσον αφορά τα ποιοτικά καθίσματα είναι εργονομικά, αλλά πιο σκληρά από όσο περιμένει κανείς από ένα καθαρά χρηστικό μοντέλο, ενώ οι μικρές πόρτες (κυρίως πίσω) δυσκολεύουν κάπως την επιβίβαση και αποβίβαση.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται η υπηρεσία Opel Connect με πολλές χρήσιμες λειτουργίες, έλεγχο βασικών δεδομένων του οχήματος, άμεση σύνδεση με υπηρεσίες οδικής βοήθειας και κλήση έκτακτης ανάγκης (μέσω του κόκκινου μπουτόν στην οροφή, ή αυτόματα όπως π.χ. σε περίπτωση ενεργοποίησης των προεντατήρων στις ζώνες ασφαλείας ή των αερόσακων). Στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού διατίθενται συστήμα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και ανίχνευση πεζού και σύστημα διατήρησης λωρίδας (Lane Keep Assist).

Κινητήρας – Κιβώτιο

Στο διαμέρισμα του κινητήρα συναντάμε το 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.199 κ.εκ., που αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.. Το έργο αυτό μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, που διακρίνεται για την σαφήνεια και την ευκολία χρήσης (αλλά όχι σπορ) του μοχλού αλλαγής.

Ο συνδυασμός συνεργάζεται άψογα, δίνοντας την δυνατότητα στο ελαφρύ (1.165 κιλά) αμάξωμα, να επιταχύνει από 0-100 χλμ. σε 9.9΄΄, να ταξιδεύει με 130 χλμ./ώρα στις 2.600 σ.α.λ. και να φτάνει στην τελική ταχύτητα των 194 χλμ./ώρα.

Το μικρό βάρος, η αεροδυναμική και ο σωστός συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου, συντελούν στην διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα (6,7 λτ/100 χλμ. στην διάρκεια της δοκιμής μας, ενώ εντυπωσιάζουν η καλή ηχομόνωση της καμπίνας που σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου του κινητήρα, επιτρέπουν τις άνετες μετακινήσεις, ενώ γίνονται εφικτά και τα ταξίδια, που επιπλέον ευνοούνται και από την μεγάλη αυτονομία που θεωρητικά αγγίζει τα 700 χλμ.

Από την θέση του οδηγού

Από την καλύτερη θέση οδήγησης που έχουμε συναντήσει σε Corsa και με τον σπορτίφ εξοπλισμό της έκδοσης GS Line, γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι h 6η γενιά του διάσημου μίνι, παρά την ολική αλλαγή διατηρεί την φιλοσοφία του μοντέλου και συνεπώς διαφέρει σημαντικά σε οδηγική αίσθηση από το 208. Η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή χρειάζεται, περιορίζοντας τις τάσεις πλεύσεις και ταλάντωσης, απορροφώντας τις «λογικές» ανωμαλίες των δρόμων, αλλά και με κάποιους ενοχλητικούς κραδασμούς για τους οποίους ευθύνεται και ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας.

Το καλό-άκαμπτο πλαίσιο και η παραδοσιακή ευκολία χρήσης, συντελούν στην εντυπωσιακή ευχρηστία και προβλεψιμότητα των αντιδράσεων του οχήματος που σχεδόν στο σύνολο των περιπτώσεων είναι ουδέτερες. Ειδικά το πίσω μέρος είναι απολύτως σταθερό, ενώ στην περίπτωση που ο οδηγός υπερβάλλει, το ESP εξουδετερώνει επί τόπου όποια προσπάθεια αποσταθεροποίηση. Ανάλογη είναι η εικόνα και του εμπρός μέρους με ικανοποιητική απόκριση στις εντολές του με τεχνητή αίσθηση βάρους τιμονιού, που σίγουρα είναι βελτιωμένο σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, αλλά απέχει από αυτό του «ομογάλακτου» 208.

Ο πρόθυμος κινητήρας με ροπή διαθέσιμη τόσο από χαμηλά όσο και στις μεσαίες στροφές, κάνει παιχνίδι την καθημερινότητα μέσα στη πόλη, ενώ δίνει και την δυνατότητα για πιο σβέλτη οδήγηση και άνετη μετακίνηση σε αυτοκινητόδρομο.

Τέλος, τα πολύ καλά φρένα ξαφνιάζουν θετικά με την άμεση απόκριση του πεντάλ, ενώ τα φωτά συμβατά με τις δυνατότητες του συνόλου, κάνουν την νυχτερινή οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη.

Δια ταύτα

Το εντελώς νέο Corsa διατηρεί τον παραδοσιακό χαρακτήρα του καθημερινού αυτοκινήτου-εργαλείου, προσφέροντας ασφάλεια, άνεση, ευκολία οδήγησης και σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες. Δεν βάζει φωτιά στον δρόμο, δεν προκαλεί για σπορ οδήγηση, αλλά παραμένει ένα νεανικό (περισσότερο από ποτέ) όχημα, με καλύτερο πλαίσιο, ποιότητα κατασκευής και τίμια σχέση value for money.  Με αυξημένη ενεργητική και παθητική ασφάλεια, αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας, υστερώντας σε εξωτερική εμφάνιση και χώρους επιβατών – αποσκευών.

Πλεονέκτημα για τους πιστούς της μάρκας, η διατήρηση του αρχικού DNA και η ποιότητα κατασκευής – υλικών σε σχέση και με την τιμή, που ξεκινά από περίπου 13.500 €, ενώ στην έκδοση της δοκιμής μας είναι κάτι λιγότερο από 16.000 €.

Υπέρ

Εντελώς νέο

Ποιότητα κατασκευής

Εργονομία

Σύγχρονο εσωτερικό

Κινητήρας

Επιδόσεις

Κατανάλωση

Ποιότητα κύλισης

Χαμηλά επίπεδα θορύβου

Κατά

Συντηρητική εμφάνιση

Μέτριοι χώροι επιβατών - Αποσκευών

Αργός μοχλός ταχυτήτων

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κατηγορία: Super Mini, 5θυρο, 5θεσιο επιβατικό

Διαστάσεις: 4.060 Χ 1.765 Χ 1.433 χλστ

Μεταξόνιο:  2.538 χλστ

Βάρος:        1.165 κιλά

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 40 λτ

Χώρος αποσκευών:      309 λτ

Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, τούρμπο, 1.199 κ.εκ.

Ισχύς:  100 ίπποι / 5.500 σαλ

Ροπή (Nm @ σαλ):  205 / 1.750

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί: 195/55/16

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/.ώρα: 9,9΄΄

Τελική ταχύτητα:  194 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 6,7 λτ/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 102 γρ/χλμ

Νίκος Τσάδαρης