Ρεκόρ αυτονομίας από το ID.3

Ρεκόρ αυτονομίας από το ID.3

Κάλυψε 531 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση

Το ID.3 ήδη σημείωσε το πρώτο του ρεκόρ, καλύπτοντας 531 χιλιόμετρα διαδρομής από το Zwickau της Γερμανίας (έδρα του εργοστασίου κατασκευής του) έως το Schaffhausen της Ελβετίας, με μία μόνο φόρτιση. Επισήμως, το μοντέλο με την συγκεκριμένη μπαταρία των 58 kWh και τους 204 ίππους έχει αυτονομία έως 420 χιλιόμετρα, κατά WLTP. Το νούμερο αυτό ξεπεράστηκε κατά 100 και πλέον χιλιόμετρα, δηλαδή μία αύξηση 26%. Η διαδρομή προς την Ελβετία αποτελείτο εξ ολοκλήρου από δημόσιους δρόμους και αυτοκινητόδρομους, μέσα από πόλεις όπως το Bayreuthκαι το Ulm.

Το αυτοκίνητο που δημιούργησε το ρεκόρ οδήγησε ο Ελβετός Felix Egolf, που ειδικεύεται στο «hypermiling». Ο συγκεκριμένος όρος προέρχεται από τις Η.Π.Α. και αναφέρεται στην οδήγηση ενός μοντέλου παραγωγής με τεχνικές που μεγιστοποιούν την οικονομία και ελαχιστοποιούν την κατανάλωση. «Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει τα πάντα, είναι compact αλλά ευρύχωρο, έχει ένα μοντέρνο, σχεδόν φουτουριστικό σχεδιασμό και χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας», δήλωσε ο Egolfαμέσως μετά την άφιξή του στο Schaffhausen. Αν και το ταξίδι με στόχο το ρεκόρ δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμο με τα συνηθισμένα ταξίδια, ωστόσο υπογραμμίζει την πρακτικότητα του ID.3 σε καθημερινή βάση.

Πέρα από την τεχνολογία, η προσπάθεια για την κατάρριψη ενός ρεκόρ εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το οικονομικό στυλ οδήγησης. Ο Felix Egolf φρόντιζε να εκμεταλλεύεται την κινητική ενέργεια του ID.3, δεν πατούσε το γκάζι όταν δεν ήταν απαραίτητο και άφηνε το αυτοκίνητο να ρολάρει. Στον αυτοκινητόδρομο, εκμεταλλεύτηκε κάποιες φορές και το slipstream, δηλαδή την αεροδυναμική κάλυψη από τα φορτηγά που προπορεύονταν. Από την άλλη, το βάρος δεν ήταν το ιδανικότερο, μιας και η παρουσία του κάμεραμαν και του εξοπλισμού του, πρόσθεταν περίπου 250 κιλά. Επιπλέον, καταναλωτές ενέργειας όπως το σύστημα πλοήγησης, τα φώτα ημέρας, το ραδιόφωνο και ο εξαερισμός λειτουργούσαν είτε περιοδικά είτε μόνιμα. Παρόλα αυτά η κατανάλωση ενέργειας ήταν μόλις 10,9 kWh/100 χιλιόμετρα, αρκετά πιο κάτω από την τυποποιημένη, επίσημη κατανάλωση ενέργειας του ID.3 που είναι 14,5-15,4 kWh/100 χιλιόμετρα.

Το 44% των χιλιομέτρων της διαδρομής του ρεκόρ έγιναν σε αυτοκινητόδρομους και το 56% σε επαρχιακούς δρόμους. Η μέση ταχύτητα ήταν 56 χλμ./ώρα. Ο Felix Egolf ολοκλήρωσε το ταξίδι από το Zwickau στο Schaffhausen σε περίπου εννέα ώρες.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
ID.3