Οδηγούμε το Jeep Compass 2.0 MTJ TrailHawk 

Οδηγούμε το Jeep Compass 2.0 MTJ TrailHawk 

Το πιο Τζιπ της Jeep

Για την τελευταία έκδοση του μοντέλου Compass της Jeep, έχουμε αναφερθεί πολλές φορές από τις αρχές του 2017 που παρουσιάστηκε. Μάλιστα σε παλαιότερο άρθρο μας το είχαμε χαρακτηρίσει σαν το «πιο Jeep των SUV». Ο χαρακτηρισμός αυτός δικαιώθηκε απόλυτα πρόσφατα, όταν βρεθήκαμε στην θέση του οδηγού ενός Jeep Compass 2.0 MTJ TrailHawk, δηλαδή της πλέον «περιπετειώδους» έκδοσης που διαθέτει το μοντέλο.

Το Compass TrailHawk, με αυξημένο ύψος από το έδαφος κατά 2,5 εκ. (σύνολο 21,6 εκ.) από το «απλό» και τις πολλές επιλογές τετρακίνησης που διαθέτει, έχει 50:50 προσανατολισμό εντός ή εκτός ασφαλτόδρομων και δείχνει το πιο σκληροτράχηλο από τα SUV της κατηγορίας του.

Γενική εικόνα

Ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο, διαθέτει επιβλητικό και όμορφο αμάξωμα, με το σήμα Trail Rated ψηλά στα φτερά, να δηλώνει πως έχει υποβληθεί σε σειρά σκληρών δοκιμών (πρόσφυση, ευελιξία, επαφή τροχών, πέρασμα από νερό και απόσταση από το έδαφος) που πιστοποιούν τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Αποτέλεσμα το ότι, «αισθάνεται» το ίδιο καλά τόσο εντός του αστικού ιστού, όσο και στον ανοιχτό δρόμο, αλλά και σε χωματόδρομους.

Με μήκος 4,394 μ. το μεσαίο SUV, διαθέτει ευρύχωρο εσωτερικό, στο οποίο βολεύονται άνετα τέσσερις επιβάτες, ενώ με κάποιες ανοχές μπορούν να βολευτούν και πέντε, καθώς το τούνελ μετάδοσης δεν είναι ιδιαίτερα ογκώδες. Ο χώρος αποσκευών χωρά 438 λίτρα, αλλά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η απαραίτητη ρεζέρβα αφαιρεί μεν 50 λίτρα (σύνολο 388 λτ) χωρητικότητας αποσκευών, αλλά δίνει στον οδηγό την απαιτούμενη ασφάλεια, ειδικά όταν κινείται σε χωμάτινες διαδρομές.

Εξωτερικά, εκτός από το παραπάνω σήμα, η έκδοση TrailHawk ξεχωρίζει από  τα φώτα Bi-Xenon με προβολείς LED, από την σχεδίαση των προφυλακτήρων προκειμένου να αυξηθούν οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, από τις ποδιές προστασίας, τον κόκκινο γάντζο ρυμούλκησης πίσω, τα μασπιέ Rock Rails και την διχρωμία στο καπό με αυτοκόλλητο Black Hood.

Στην περίπτωσή μας η έκδοση TrailHawk επαναπροσδιορίζει την έννοια των ορίων, ειδικά όταν μιλάμε για SUV.

Το σχεδόν πλήρως εξοπλισμένο εσωτερικό διακρίνεται για τα ποιοτικά υλικά, την καλή συναρμολόγηση και την σωστή εργονομία. Ισορροπημένο σχεδιαστικά, με χρήση δέρματος στις επενδύσεις και καθίσματα με καλή πλευρική στήριξη, διαθέτει χώρους και για μεγαλόσωμους επιβάτες, ειδικά ως προς το ύψος. Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει αναλογικά ταχύμετρο - στροφόμετρο και στο ενδιάμεσο μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη με έγχρωμη TFT 7”, που πληροφορεί τον οδηγό για τις τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, όσο και τα συστήματα υποβοήθησης-ψυχαγωγίας. Για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία, φροντίζει το σύστημα Uconnect μέσω μιας ευανάγνωστης έγχρωμης οθόνης 8,4’’ με εύκολο χειρισμό του infotainment. Στο μενού περιλαμβάνεται και η εφαρμογή Jeep Skills, που δείχνει στον οδηγό τις ικανότητές του οχήματος στην εκτός δρόμου οδήγηση μέσα από ειδικούς δείκτες.

Οι επαρκείς θήκες για μικροαντικείμενα, οι πόρτες που ανοίγουν διάπλατα και το πίσω διαιρούμενο (40:20:40) κάθισμα, θα αποζημιώσουν με το παραπάνω τον χρήστη, αλλά η περιφερειακή όραση πάσχει λίγο από τις «νεκρές» γωνίες του πίσω μέρους, που βέβαια «θωρακίζονται» με τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, αλλά όχι με κάμερα οπισθοπορείας που κατά την γνώμη μας σε αυτό το επίπεδο τιμής, είναι απαραίτητη.

Η με έντονη πλευρική στήριξη θέση οδήγησης, είναι πολύ καλή, παρά το ότι, η ρύθμιση της πλάτης είναι σκαλωτή, ενώ ο περιστασιακός οδηγός κυριολεκτικά ζαλίζεται από τις οθόνες πληροφοριών με τις πολλαπλές χρήσεις για ενημέρωση και ψυχαγωγία. Χρειάζεται πολύ δουλειά με το εγχειρίδιο χρήσης του Compass, προκειμένου ο οδηγός να μην αποσπά την προσοχή του στο τι και πως θέλουν να «του πουν» οι οθόνες αυτές.

Κινητήρας – Κιβώτιο - Τετρακίνηση

Το Compass TrailHawkτης δοκιμής μας φορούσε τον 2λιτρο ντίζελ Multijet κινητήρα (της Fiat) στην έκδοση του με τους 170 ίππους και 380 Nm ροπής. O κινητήρας αυτός σε συνδυασμό με το 9 σχέσεων αυτόματο κιβώτιο της ZF, είναι επαρκέστατος ακόμα και για ένα τετρακίνητο SUV με βάρος πάνω από ενάμιση τόνο. Με άφθονη ροπή από χαμηλά, απαιτεί λίγες αλλαγές ταχυτήτων, επιταχύνει το όχημα από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5'', το φτάνει στην τελική των 184 χλμ/ώρα και κάνει την οδήγηση ξεκούραστη ανεξαρτήτως τερέν. Η σχετικά θορυβώδης λειτουργία του 4κύλινδρου diesel, μένει έξω από την καμπίνα επιβατών χάρη στην καλή ηχομόνωση, στοιχείο που μαζί με την καλή ποιότητα κύλισης, προσφέρεται για άνετα ταξίδια.

Το αυτόματο 9άρι κιβώτιο είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και προσαρμόζει τη λειτουργία του στις συνθήκες οδήγησης, ενώ προσφέρει ομαλές αλλαγές χωρίς μεγάλες αυξομειώσεις στροφών λόγω του μεγάλου αριθμού των σχέσεων. Επιπλέον, γίνεται σβέλτο «μαθαίνοντας» από το στυλ οδήγησης, ή όταν ο οδηγός επιλέγει σχέσεις σειριακά με το μοχλό επιλογής.

Φυσικά όλα τα παραπάνω έχουν και το αναμενόμενο κόστος κίνησης, που στην περίπτωση της δοκιμής μας γίνεται μεγαλύτερο λόγω και της μεγάλης μετωπικής επιφάνειας του οχήματος. Έτσι η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8,5 λίτρα, αλλά πολλά χιλιόμετρα έγιναν σε ανοικτούς δρόμους χωρίς πίεση του κινητήρα, όπου η κατανάλωση μπορεί να κατέβει και έως τα 7,5 λίτρα. Βέβαια με πίεση και την χρήση Off Road, η τιμή παίρνει την ανηφόρα και εύκολα πιάνει διψήφιο νούμερο.

Μεγάλο ατού του Compass TrailHawk η μόνιμη τετρακίνηση Jeep Active Drive Low με υποπολλαπλασιασμό της τελικής σχέσης μετάδοσης 20:1, τέσσερις επιλογές κίνησης (Auto, Snow, Sand & Mud), με  και - εκτός των AUTO, με επιπλέον ρύθμιση ROCK στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain. Το σύστημα αυτό σε συνδυασμό με την απόσταση 21,5 εκατοστών από το έδαφος και της δυνατότητας «κλειδώματος» του κεντρικού «διαφορικού», δίνει στην συγκεκριμένη έκδοση δυνατότητες εκτός δρόμου που θα καλύψουν τις ανάγκες των περισσότερων οδηγών, με έφεση στην περιπέτεια.

Από την θέση του οδηγού

Στην ψηλή και πανοραμική θέση οδήγησης, δυσκολεύεσαι κάπως με τις πίσω κολώνες και το στενό παράθυρο της 5ης πόρτας, αλλά αισθάνεσαι κυρίαρχος του επιβλητικού οχήματος με την γεροδεμένη κατασκευή και την απουσία τριγμών, ακόμα και στην κίνηση πάνω σε σκληρούς χωματόδρομους.

Στους ασφαλτόδρομους το ψηλό όχημα συμπεριφέρεται άψογα, με σταθερότητα στις ευθείες, καλό κράτημα στις στροφές (ελαφρά υποστροφικό στην πίεση) και ουδέτερη συμπεριφορά στις όποιες κακοτεχνίες. Η ενδοτική αλλά όχι πλαδαρή ανάρτηση, απορροφά εύκολα τις ανωμαλίες και ταυτόχρονα «διαβάζει» σωστά το δρόμο, δίνοντας στο βαρύ όχημα εύκολο έλεγχο, προβλέψιμη συμπεριφορά και θετική πρόσφυση. Το βάρος πάντως των 1810 κιλών δεν φοβίζει τα φρένα, που έχουν διάρκεια και αποτελεσματικότητα, ενώ τα B-xenon φώτα κάνουν την νύχτα μέρα.

Οι επιδόσεις είναι σβέλτες για την κατηγορία, αλλά οι αντιδράσεις στο πάτημα του γκαζιού –όταν αυτό δεν είναι αποφασιστικό- απρόθυμες. Αν μάλιστα επιμείνεις στην …διακριτική αντιμετώπιση του κινητήρα, αρχίζεις να πιστεύεις ότι, τα 170 άλογα είναι …Συριανά. Όμως όχι. Ο κινητήρας είναι ζωντανός, έχει ροπή (και από χαμηλά), αλλά θέλει σκληρή αντιμετώπιση στο πεντάλ του γκαζιού, προκειμένου να ξεδιπλώσει τις χάρες του.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει με το τιμόνι, που είναι πιο βαρύ από το σύνηθες (για υποβοηθούμενο), ενώ όταν είναι ενεργοποιημένη «η ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας χωρίς φλας», θέλει συνεχείς μικροδιορθώσεις καθώς επηρεάζεται εύκολα από την κατά μήκος διαγράμμιση των δρόμων.

Φυσικά, όλα τα παραπάνω δεν γίνονται καν αντιληπτά όταν οδηγός και Compass TrailHawk, παίρνουν τα όρη, τα άγρια βουνά. Εκεί το βαρύ SUV, μετατρέπεται σε αληθινό Τζιπ και αποζημιώνει με το παραπάνω όποιον το διάλεξε (πληρώνοντας βέβαια, ένα σωρό ευρώ παραπάνω). Η ανάρτηση σχεδόν ισοπεδώνει τις κακοτοπιές και σε συνδυασμό με τα υψηλού προφίλ ελαστικά εξασφαλίζει άνεση στους επιβάτες χωρίς κατ’ ανάγκη να μειώνεται ο ρυθμός κίνησης. Επιπλέον, οι εντυπωσιακές γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και διαφυγής (30, 24,4 και 33,6 μοίρες), οι «ποδιές» ρεζερβουάρ, κιβωτίου, συστήματος αναρτήσεων και ανάρτησης, μαζί με το πλούσιο ρεπερτόριο του συστήματος τετρακίνησης, δίνουν στον οδηγό τα εφόδια και την ασφάλεια ώστε να προχωρήσει ακόμα πιο βαθειά σε δύσκολες διαδρομές, όπου φρένο θα του βάλουν τα λάστιχα ειδικά αν είναι καθαρά για άσφαλτο όπως αυτά του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Δια ταύτα

Κοντολογίς, το Jeep Compass TrailHawk, με την σφραγίδα Trail Rated, δεν είναι ένα όποιο SUV, ούτε καν ένα από τα Jeep της νέας (ελεγχόμενης από την Fiat) εποχής. Πρόκειται για ένα «ειδικό» όχημα, αληθινό Τζιπ, με πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες (για την ακρίβεια συνδυάζει άριστα την On & Off Road οδήγηση), που ταυτόχρονα προσφέρει πολυτέλεια, ανέσεις και πολύ καλή οδική συμπεριφορά σχεδόν σε κάθε τερέν.

Απευθύνεται σε γνώστες-θιασώτες της περιπέτειας και στην λογική αυτή αξίζει τα πολλαπλάσια ευρώ (προσφορά 39.400 από 43.900) που κοστίζει σε σχέση με την βασική έκδοση (26.700). Μάλιστα στις ημέρες που έγινε η δοκιμή μας, πωλείται με το πρόγραμμα Jeep Freedom Days (έως 10.000 ευρώ όφελος – 1η δόση το 2021 – 4ετής εγγύηση).

Υπέρ

- Ποιότητα κατασκευής/υλικών

- Εμφάνιση

- Εξοπλισμός

- Χώροι

- Κινητήρας/Κιβώτιο

- Επιδόσεις

- Τετρακίνηση με «κλείδωμα» και 4 επιλογές ρύθμισης

- Δυνατότητες εκτός δρόμου

- Ανάρτηση

- Οδική συμπεριφορά

Κατά

- Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας

- «Βαριά» οδηγική αίσθηση

- Κατανάλωση

- Ασάφεια τιμονιού

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο SUV/Crossover

Διαστάσεις (χλστ): 4.398 Χ 1.819 Χ 1.660

Μεταξόνιο (χλστ.): 2.636

Βάρος (κιλά): 1.810

Απόσταση από το έδαφος: 21,6 εκ.

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 438/1251

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 60 λτ

Κινητήρας: Diesel, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1956 κ.εκ.

Ισχύς: 170 ίπποι/3.750 σαλ

Ροπή (Nm @ σαλ): 400/1.750

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς, με επιλογή 4Χ4

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, 9 σχέσεων

Ανάρτηση: Off Road με Εμπρός Γόνατα MacPherson/Πίσω Πολλαπλοί Σύνδεσμοι

Τροχοί: 225/60/17

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι/Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,0 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9.5΄΄

Τελική ταχύτητα: 184 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής):  8,5 λτ /100 χλμ

Εκπομπές CO2:  175 γρ/χλμ

Τιμή: Προσφορά 39.400 ευρώ (από 43.900 ευρώ)

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
Jeep