Οδηγούμε το Ηonda CR-V 1.5T AWD

Οδηγούμε το Ηonda CR-V 1.5T AWD

Μία διαχρονική αξία

Μετά από 25 χρόνια παρουσίας στην αγορά, το Honda CR-V, είναι το πιο καλοπουληµένο SUV εδώ και χρόνια.

Η πρόσφατη έκδοση που οδηγήσαμε, έχει βάλει ψηλά τον πήχη, με βασικά χαρακτηριστικά, το νέο πλαίσιο, μεγάλους χώρους, υψηλή ποιότητα κατασκευής / συναρμολόγησης, σύγχρονα συστήματα ασφάλειας / υποστήριξης του οδηγού, και – πάνω από όλα – την εγγύηση ανθεκτικότητας, που «υπογράφει» η ένδειξη «made in Japan».

Εμφάνιση - Εσωτερικό

Το αμάξωμα του CR-V έχει μεγαλώσει σημαντικά, διαθέτει μακρύ μεταξόνιο (2,67 μ.), αεροδυναμική σχεδίαση, χωρά έως και 7 επιβάτες (υπάρχει δυνατότητα και 3ης σειράς καθισμάτων) και προσφέρει άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών, χωρά - χωρίς την 3η σειρά καθισμάτων -  561 λίτρα, ενώ με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φθάνει τα 1756 λίτρα, παρά το ότι, στο πάτωμα του χώρου βρίσκεται η ρεζέρβα ασφαλείας.

Το εσωτερικό είναι ευχάριστο και εργονομικό, με τα ποιοτικά πλαστικά διακοσμημένα με γαζιά, φάσες σε ταμπλό και πόρτες από απομίμηση ξύλου, ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων και μεγάλη ευδιάκριτη οθόνη πολυμέσων (με εύχρηστο μενού και λειτουργία αφής) ψηλά στο κέντρο του ταμπλό.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά σε θέση με πολλές δυνατότητες ρύθμισης και καλή πλευρική στήριξη, ενώ έχει άριστη περιμετρική ορατότητα, που συμπληρώνεται από ευρυγώνια κάμερα οπισθοπορείας. Στο εμπρός τμήμα της κονσόλας, βρίσκεται ο επιλογέας του CVT κιβωτίου (για τους απαιτητικούς υπάρχουν και paddles) και δίπλα του ο διακόπτης ενεργοποίησης της Ecο λειτουργίας του δυνατού κινητήρα.

Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στην ηχομόνωση και στην αύξηση της ποιότητας κύλισης, τόσο που μερικές φορές δίνεται η αίσθηση ότι, το μεγάλο όχημα κινείται πάνω σε στρώμα αέρα.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Κάτω από το καπό, υπάρχει ένας κινητήρας της οικογένειας Earth Dreams. Είναι ο 1500άρης βενζινοκινητήρας VTec Turbo, με μέγιστη ισχύ 193 ίππους και μέγιστη ροπή 243 Nm από τις 2.000 έως τις 5.000 στροφές.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με κιβώτιο CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων), με 7 προκαθορισµένες  «σχέσεις», που «θέλουν» να μοιάζουν με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά τελικά απέχουν πολύ από αυτό. Το έργο του κινητήρα μεταδίδεται και στους 4 τροχούς, με ποσοστά εμπλοκής από 80/20 µέχρι 50/50 εµπρός/πίσω, αλλά µέχρι τα 35 χλμ/ώρα και µε απαλό πάτημα του γκαζιού, η κίνηση μεταδίδεται µόνο στους εµπρός τροχούς.

Οι εντυπωσιακές τιμές απόδοσης του κινητήρα, έχοντας να μεταβάλλουν την κινητική κατάσταση του αμαξώματος βάρους 1600 κιλών, δεν βάζουν φωτιά στον δρόμο καθώς η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10΄΄, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα.

Όμως, υστερούν οι  ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ), όπου παρά τις 7 σχέσεις/θέσεις του CVT και την άμεση ανταπόκριση στις εντολές των paddles για ανέβασμα ή κατέβασμα σχέσης, η ραθυμία είναι πολλές φορές εκνευριστική και κατευθύνει τον οδηγό σε βαθύ - απότομο πάτημα γκαζιού, το οποίο βέβαια «ξεσπά» με την σειρά του στο 57 λίτρων ρεζερβουάρ καυσίμου, που αδειάζει με γρήγορο ρυθμό.

Πάντως, στην διάρκεια της δοκιμής μας, με διακριτική χρήση του πεντάλ καυσίμου, σχεδόν συνεχή χρήση της επιλογής Eco, και την σωστή λειτουργία του συστήματος start/stop, η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 9,0 λίτρα/100 χλμ., τιμή, λογική για το μέγεθος και τις επιδόσεις του μεγαλομεσαίου SUV.

Από την θέση του οδηγού

Στην ψηλή θέση οδήγησης, αυτό που εκτιμήσαμε πάνω από όλα είναι η ποιότητα κύλισης και η απουσία θορύβων, είτε από τα μηχανικά μέρη, είτε από την ανάρτηση. Η τελευταία δεν «μασάει» ακόμα κι αν έχει να αντιμετωπίσει δύσκολες χωμάτινες διαδρομές, όπου το ογκώδες (ευαίσθητο στους πλευρικούς ανέμους) SUV αποδεικνύεται ικανός «εμποδιστής» χάρη και στην απόσταση του από το έδαφος που είναι στα 21 εκ.. Εξίσου ικανό αποδείχθηκε το CRV και σε Την ίδια ικανότητα επιδεικνύει και σε λασπωμένες διαδρομές, όπου τα υψηλού προφίλ και ασφάλτινης χάραξης ελαστικά λειτουργούν σαν δεύτερη ανάρτηση όσον αφορά τις ανωμαλίες του δρόμου, αλλά και διαθέτουν επαρκή πρόσφυση.

Η απόσταση από το έδαφος και τα 1600 κιλά βάρους, επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, αλλά το CR-V σπάνια ξεφεύγει από την επιθυμητή τροχιά και αν αυτό συμβεί, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και η ανάλογη με τις συνθήκες πρόσφυσης τετρακίνηση, επεμβαίνουν άμεσα για να φέρουν το εντυπωσιακό SUV στον δρόμο του …θεού.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο οδηγός βρίσκει πολύτιμους συμμάχους στο με ηλεκτρική υποβοήθηση τιμόνι και τα δυνατά, χωρίς σημάδια κόπωσης φρένα.

Όσον αφορά το κιβώτιο CVT, είναι αλήθεια ότι, οι άνθρωποι της Honda κατάφεραν να το ρυθμίσουν καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο αντίστοιχο έχουμε οδηγήσει, έτσι ώστε οι «σχέσεις» υποκινούμενες από τα paddles, δίνουν σχετική σβελτάδα στην μεταβολής της κινητικής κατάστασης του μεγάλου αμαξώματος, επιτρέποντας ταυτόχρονα στον οδηγό να μην εκτεθεί σε μια προσπέραση.

Αν και θα προτιμούσαμε κάτι σε κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για τον συγκεκριμένο κινητήρα, ο υπάρχων συνδυασμός ανταποκρίνεται πολύ καλά σε γλιστερά οδοστρώματα και βοηθά πολύ τον μέσο οδηγό.

Δια ταύτα

Το CR-V μας κέρδισε, με την ποιότητα κατασκευής και κύλισης, με την ηχομόνωση και την λειτουργία της ανάρτησης εντός και εκτός ασφάλτινων διαδρομών, όσο και με το ότι, κρύβει το όγκο μέσα στις πόλεις (με εξαίρεση το παρκάρισμα), αλλά και στους επαρχιακούς δρόμους.
Με πλούσιο εξοπλισμό, ευκολία χειρισμών, δυνατά φώτα και μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, εύκολα μπορεί να είναι το μοναδικό όχημα μιας οικογένειας με πολλές δραστηριότητες.

Αν μας χάλασε κάτι, αυτό είναι η ραθυμία του CVT κιβωτίου, αλλά και η …ψευδαίσθηση ότι, με τα paddles μπορείς να δημιουργήσεις μεγαλύτερη σπιρτάδα.

Πάντως, αν για εσάς αυτό δεν είναι πρόβλημα, τότε μπορείτε να προχωρήσετε στην αγορά του σε τιμή που αρχίζει από τα 38.550 ευρώ (αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες αγγίζει τις 45.000 ευρώ).

Υπέρ

Ποιότητα κατασκευής
Χώροι
Εξοπλισμός
Κινητήρας
Ποιότητα κύλισης
Δυνατότητες σε χωματόδρομους
Ευελιξία
Φρένα

Κατά

Κατανάλωση
Ραθυμία κιβωτίου ταχυτήτωνΤιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τύπος: Μεσαίο, 5θυρο, 5/7θέσιο SUV
Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος εν σειρά, 16βάλβιδος με turbo, 1498 κ.εκ.
Ισχύς: 193 ίπποι/ 5600 σαλ
Ροπή: 243Nm/2000-5000 σαλ
Μετάδοση κίνησης: Στους 4 τροχούς από 80/20 έως 50/50
Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) με 7 θέσεις
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Μακ Φέρσον / Πίσω πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω δίσκοι
Ελαστικά:  235/60/18
Διαστάσεις: 4.600 x 1.855 x 1.689 χλστ
Μεταξόνιο:   2.663 χλστ
Βάρος:         1.598 κιλά
Χώρος αποσκευών:  από 561 έως 1.756 λίτρα
Ρεζερβουάρ:   57 λίτρα
Επιτάχυνση 0-100:   10΄΄
Τελική ταχύτητα:   200 χλμ/ώρα
Κατανάλωση δοκιμής:  9,0 λτ/100 χλμ.

Νίκος Τσάδαρης