Οδηγούμε το νέο VW Golf 8ης γενιάς

Οδηγούμε το νέο VW Golf 8ης γενιάς

Digital, «έξυπνο», συνδεδεμένο

Η 8 η γενιά του VW Golf, είναι ήδη στην ελληνική αγορά και ελάχιστα πριν την έναρξη των πωλήσεων, η ελληνική αντιπροσωπεία μας έδωσε την δυνατότητα να γνωρίσουμε την πρόσφατη έκδοση ενός από τα δημοφιλέστερα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης, που ουσιαστικά είναι από μόνο του μάρκα μέσα στην μάρκα VW.

Μετά από 35 εκατομμύρια πωλήσεις και πληθώρα εξέλιξης μέσα σε 46 χρόνια ιστορίας (Golf I το 1974), με σταθμό για την εμφάνιση την 4 η γενιά, ήρθε η σειρά της ψηφιοποίησης, να είναι αυτή που συνιστά το βασικό χαρακτηριστικό του νέου Golf.

Ας πάρουμε όμως τα γεγονότα με την σειρά, όπως τα είδαμε από κοντά σε ένα διήμερο συμβίωσης με το νέο Golf, οδηγώντας το σε κάθε είδους ασφάλτινη διαδρομή με διαφορετικούς ρυθμούς.

Εμφάνιση

Όσον αφορά την εμφάνιση, μικρές είναι οι διαφορές που εντοπίζονται κυρίως στα LED εμπρός - πίσω φωτιστικά σώματα και στο βάρος που μεσοσταθμικά είναι μικρότερο κατά περίπου 40 κιλά. Το Golf 8 ης γενιάς βασίζεται όπως και το προηγούμενο, στην ίδια υπερσύγχρονη τεχνολογικά μεταβλητή πλατφόρμα MQB. Με μήκος 4,284 μ. και μεταξόνιο 2.636 χιλιοστών, έχει βελτιωμένη αεροδυναμική (Cd:0,275) και επαρκείς χώρους για οικογενειακή χρήση, με το πορτ μπαγκάζ να χωρά 380 λίτρα αποσκευών.

Σε αντίθεση με τις περιορισμένες εξωτερικές αλλαγές (άλλωστε «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις»), στο εσωτερικό έχει συμβεί μια «επανάσταση», με στόχο την ολοκληρωτική προσαρμογή του μοντέλου στην ψηφιακή εποχή, καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα αποτελούν την βάση στην οποία βασίζονται όλες σχεδόν οι λειτουργίες στο αυτοκινήτου. Το με υψηλή ποιότητα υλικών – συναρμολόγησης εσωτερικό έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων (στην ουσία δύο μεγάλες οθόνες 10,25΄΄ και 8-10΄΄), διακόπτες και επιφάνειες αφής, οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό για τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών, σύστημα πολυμέσων, φωνητικό έλεγχο, online υπηρεσίες και πολλά άλλα, μεταξύ των οποίων την τεχνολογία Car2X, η οποία αξιοποιεί τις πληροφορίες που λαμβάνονται από άλλα αυτοκίνητα σε απόσταση έως 800 μέτρων, συνυπολογίζοντας την οδική σήμανση και προειδοποιώντας τους οδηγούς άλλων (με το ίδιο σύστημα) οχημάτων για ενδεχόμενες επικίνδυνες καταστάσεις. Επιπλέον, το νέο μοντέλο δίνει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, ανάμεσα στις οποίες η δυνατότητα ρύθμισης της διάταξη του πίνακα οργάνων και του χρώματος εσωτερικού φωτισμού.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον (ειδικά για τους …τεχνοφρίκ) είναι Πολύ σημαντικό είναι το ότι, πολλές από τις διατιθέμενες τεχνολογίες που βασίζονται στο software, μπορούν να αναβαθμιστούν και εκ των υστέρων με αναβάθμιση του λογισμικού, ή και να ενεργοποιηθούν αναδρομικά (με αναβάθμιση των υπηρεσιών VW We). Προαιρετικά διατίθεται και head up display, που προβάλλει βασικές (ταχύτητα, όρια ταχύτητος, κ.ά.) πληροφορίες στο παρμπρίζ, μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Δυο εκδόσεις – πλούσιος εξοπλισμός

Το νέο Golf διατίθεται ήδη σε δυο εκδόσεις (Life & Style) με τιμές που ξεκινούν προς το παρόν από 21.800 ευρώ, για τον κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με 130 ίππους, ενώ το καλοκαίρι αναμένεται η έκδοση με κινητήρα βενζίνης 1,0 λίτρου με τιμή που θα ξεκινά από τα 20.500 ευρώ.

Όσον αφορά τους κινητήρες πετρελαίου, υπάρχει μόνο μια 2λιτρη έκδοση με 150 ίππους και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7σχέσεων DSG, με τιμή που στην έκδοση life είναι στα 26.750 ευρώ.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει η έκδοση με τον 1,5 λίτρων ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα, με απόδοση 150 ίππων, που σε συνδυασμό με κιβώτιο DSG κοστίζει από 25.050 ευρώ (έκδοση life).

Στην γκάμα των κινητήρων θα προστεθεί το προσεχές φθινόπωρο έκδοση με φυσικό αέριο (CNG), χωρίς να γνωρίζουμε ακόμα περισσότερα στοιχεία.

Σε κάθε περίπτωση, το πλούσιο –αρχικό- επίπεδο εξοπλισμού, εντυπωσιάζει καθώς περιλαμβάνει εκτός από τις τετριμμένες πλέον ηλεκτρικές λειτουργίες, τα εξής: αυτόματο φρενάρισμα με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλάτων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 8,5'', δύο θύρες USB, Βluetooth, ασύρματη επικοινωνία με Apple CarPlay και χειριστήρια στο τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, προβολείς τεχνολογίας LED, ψηφιακό πίνακα οργάνων, σύστημα επικοινωνίας Car2X και υπηρεσίες online.

Κινητήρες – Κιβώτια - Ανάρτηση

Η 8 η γενιά Golf θα διατίθεται με πολλά κινητήρια σύνολα, εκτός από αμιγώς ηλεκτρικό. Αρχικά, στην αγορά βρίσκονται οι εκδόσεις με τον βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με 130 ίππους ή 150 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ η έκδοση των 150 ίππων προσφέρεται και με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V με γεννήτρια/μίζα και μπαταρία λιθίου (eTSI), σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, 7 σχέσεων. Άμεσα διαθέσιμος είναι και ο 2λιτρος ντίζελ TDI με 150 ίππους και κιβώτιο 7 σχέσεων DSG στην έκδοση life (στην style κατόπιν παραγγελίας.

Να σημειώσουμε εδώ ότι το κιβώτιο DSG (shift by wire) είναι εκσυγχρονισμένο, με μικρότερο βάρος, γρήγορες αλλαγές, ελάχιστες απώλειες ροπής και πολύ μικρό μοχλό που αφήνει ελεύθερο χώρο στην κεντρική κονσόλα.

Το καλοκαίρι θα έρθει η έκδοση με τον 3κύλινδρο χιλιάρη βενζινοκινητήρα 1.5 με 110 ίππους, ενώ αργότερα θα προστεθούν επιπλέον εκδόσεις, μεταξύ των οποίων και δύο plug in υβριδικές, όπως και οι εκδόσεις επιδόσεων GTI, GTE και GTD.

Σε όλες τις εκδόσεις διατίθενται πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα, που και την δυνατότητα ημιαυτόνομης κίνησης.

Τέλος, η πίσω ανάρτηση έχει δυο εκδόσεις, μια με ημιάκαμπτο άξονα (για τις εκδόσεις έως (150 ίππων) και μια πολλαπλών συνδέσμων για ιπποδυνάμεις 150 ίππων και πάνω.

Από την θέση του οδηγού

Στην διάρκεια της παρουσίασης οδηγήσαμε την έκδοση με κινητήρα 1.5 TSI με 150 ίππους, αφενός στην ήπια υβριδική έκδοση (eTSI) με κιβώτιο DSG και στην «απλή» έκδοση με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο.

Στην πολύ καλή θέση οδήγησης, υπεράνω κριτικής βρίσκεται η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης, που εμφανώς υπερέχει του προηγούμενου μοντέλου. Σε πολύ υψηλά επίπεδα επίσης, βρίσκονται η ποιότητα κύλισης και η άνεση, στην οποία συμβάλλει πολύ και η αυξημένη ηχομόνωση.

Όσον αφορά την οδηγική αίσθηση, το Golf ανέκαθεν και πολύ περισσότερο στις τελευταίες του γενιές, δίνει έμφαση στην ποιότητα της μετακίνησης και όχι στην σπορ αίσθηση που θα αποκομίσει κυρίως ο οδηγός. Έτσι, είναι εύχρηστο, με υψηλό συντελεστή ασφάλειας, προβλέψιμη συμπεριφορά και δυνατά φρένα (στην ήπια υβριδική έκδοση έχουν «σπογγώδη» αίσθηση).

Προσφέρεται για μακρινά ξεκούραστα ταξίδια σε αυτοκινητόδρομους και ήπιες διαδρομές στους επαρχιακούς γεμάτους στροφές και κατασκευαστικές ατέλειες δρόμους, όπου αντιδρά με σταθερότητα και έλλειψη θορύβων τόσο από τα μηχανικά μέρη, όσο και από την ανάρτηση, που στην περίπτωσή μας (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), έκανε άριστα την δουλειά της.

Τώρα, για αυτούς που αναζητούν την σπορ οδήγηση (και κατά συνέπεια μειωμένη άνεση), μάλλον θα πρέπει να περιμένουν τις εκδόσεις GT έρχονται.

Όχι ότι, το 150άρι Golf που οδηγήσαμε είναι αργό. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς ο κινητήρας έχει δύναμη και η εταιρία δίνει επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε 8,5'' (και οι δυο εκδόσεις της δοκιμής μας). Όμως, λείπει η εκρηκτικότητα και οι άμεσες αντιδράσεις στις οδηγίες του τιμονιού, αν και οι κλίσεις του αμαξώματος δείχνουν περιορισμένες.

Σε κάθε περίπτωση τα Golf που οδηγήσαμε, δεν είναι αυτά που θα παρασύρουν τον οδηγό τους σε σπορ οδήγησης, παρά το ότι και τα δυο κιβώτια λειτουργούν άψογα (το DSG γρήγορο με «απαλές» αλλαγές και το χειροκίνητο 6άρι ακριβές, με καλή αίσθηση). Αντίθετα, θα σε παρασύρει σε ένα σβέλτο αλλά χωρίς πίεση ρυθμό, όπου τα χιλιόμετρα «καταπίνονται» γρήγορα και με ασφάλεια, την ώρα που ο δείκτης καυσίμου πέφτει αργά, προστατεύοντας το πορτοφόλι και το περιβάλλον. Απόδειξη για το τελευταίο, η μέση κατανάλωση που διαπιστώσαμε και στις δυο εκδόσεις, με τιμή 7,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, παρά το ότι, ειδικά στον δρόμο της επιστροφής (με το χειροκίνητο 6άρι και χωρίς υβριδική «βοήθεια»), η πίεση στον κινητήρα ήταν μεγάλη σε όλη την διαδρομή.

Περισσότερα προσεχώς, όταν θα προκύψει η δοκιμή μακράς διάρκειας.

Νίκος Τσάδαρης