H BMW X3 xDrive30e είναι plug-in και υβριδική

H BMW X3 xDrive30e είναι plug-in και υβριδική

Διασφαλίζει βιώσιμη οδηγική απόλαυση σε ένα ακόμα μοντέλο της μάρκας

Ο συνδυασμός ευφυούς τετρακίνησης BMW xDrive και τεχνολογίας BMW eDrive διασφαλίζει βιώσιμη οδηγική απόλαυση σε ένα ακόμα μοντέλο της μάρκας.

Η νέα X3 xDrive30e γίνεται το τρίτο Sports Activity Vehicle (SAV) της τρέχουσας γκάμας που περιλαμβάνει plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης και μετάδοση και στους τέσσερις τροχούς, προσφέροντας ευελιξία και οδηγική εμπειρία αμιγώς με ηλεκτροκίνηση και ελάχιστα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων. Σε συνεργασία, ο 4κύλινδρος κινητήρας καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας του plug-in υβριδικού μοντέλου αποδίδουν μέγιστη ισχύ 292 ίππων.

Ο συνδυασμός του ευφυούς συστήματος τετρακίνησης xDrive και της τεχνολογίας eDrive μειώνει τη μέση κατανάλωση καυσίμου από 2,4 έως 2,1 λίτρα / 100 χλμ. Οι σχετικές εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 54 και 49 γρ/χλμ και η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της X3 xDrive30e είναι από 17,2 έως 16,4 kWh / 100 χλμ. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που εφοδιάζεται με την πιο σύγχρονη τεχνολογία κυψελών μπαταριών επιτρέπει αμιγή ηλεκτροκίνηση με αυτονομία 51 - 55 χλμ.

Ευέλικτο Sports Activity Vehicle με ανώτερες επιδόσεις off - road και εξαιρετική απόδοση

Η νέα BMW X3 xDrive30e συνδυάζει τα τυπικά προσόντα ενός Sports Activity Vehicle με ιδιαίτερα αποδοτική τεχνολογία κίνησης. Το plug-in υβριδικό μοντέλο χαρακτηρίζεται ομοίως από ευέλικτη συμπεριφορά και σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά, στιβαρότητα και αντοχή, ευπροσάρμοστο εσωτερικό, ανώτερη ποιότητα και προηγμένη συνδεσιμότητα. Το σύστημα BMW xDrive κατανέμει τη ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών ανάλογα με τις απαιτήσεις – ακόμα και στην περίπτωση της αμιγούς ηλεκτροκίνησης – εξασφαλίζοντας σπορ συμπεριφορά στο δρόμο και ανώτερες επιδόσεις σε συνθήκες εκτός δρόμου. Την κινητήρια ισχύ παράγει ένας δίλιτρος, 4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 135 kW/184 hp με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo και ένας ηλεκτροκινητήρας ενσωματωμένος στο 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic με ισχύ 80 kW/109 hp. Σε συνδυασμό οι δύο κινητήρες παράγουν συνολική ισχύ 215 kW/292 hp. Η μέγιστη συνολική ροπή του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης είναι 420 Nm. Αυτό σημαίνει ότι η νέα BMW X3 xDrive30e επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,1 δεύτερα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210 km/h.

Ανάλογα με το πρόγραμμα λειτουργίας και τις οδικές συνθήκες, ο ηλεκτροκινητήρας της νέας BMW X3 xDrive30e μπορεί να χρησιμοποιείται είτε για ηλεκτροκίνηση ή για την υποστήριξη του κινητήρα καύσης. Σε MAX eDrive mode, που ενεργοποιείται μέσω του μπουτόν eDrive στην κεντρική κονσόλα, η νέα BMW X3 xDrive30e αναπτύσσει τελική ταχύτητα 135 km/h με μηδενικές εκπομπές ρύπων και σχεδόν αθόρυβη λειτουργία. Στη στάνταρ ρύθμιση Auto eDrive, το αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει τα 110 km/h, αμιγώς με ηλεκτροκίνηση. Ο κινητήρας καύσης ενεργοποιείται μόνο σε υψηλότερες ταχύτητες ή όταν υπάρχουν ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις φορτίου. Όταν και οι δύο κινητήριες μονάδες είναι ενεργές, η απόδοση της νέας BMW X3 xDrive30e είναι βελτιστοποιημένη όπως και η επιτάχυνση, κατά την οποία η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα είναι εμφανής, ενώ με σταθερές ταχύτητες η ηλεκτρική υποβοήθηση μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Με υποστήριξη μέσω του ηλεκτροκινητήρα, ο κινητήρας καύσης μπορεί να λειτουργεί εντός ενός εύρους φορτίου βελτιστοποιημένης απόδοσης όσο το δυνατόν συχνότερα. Η ομοίως προαιρετική ρύθμιση BATTERY CONTROL χρησιμεύει για να διατηρεί την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας στο επίπεδο που έχει ορίσει ο οδηγός. Με αυτό τον τρόπο, η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να παραμένει διαθέσιμη για οδήγηση μηδενικών ρύπων σε αστικές ζώνες κατά τη διάρκεια ενός μεγαλύτερου ταξιδιού.

Τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών

Η μπαταρία ιόντων λιθίου της νέας X3 xDrive30e τοποθετείται χωρίς να καταλαμβάνει πολύ χώρο κάτω από το πίσω κάθισμα, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα. Αυτό σημαίνει ότι η μεταφορική ικανότητα του plug-in υβριδικού μοντέλου ελάχιστα επηρεάζεται. Στα 450 λίτρα, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών της X3 xDrive30e είναι εφάμιλλη των μοντέλων με συμβατικό κινητήρα. Με την αναδίπλωση του πίσω διαιρούμενου καθίσματος (40 : 20: 40), ο αποθηκευτικός χώρος μπορεί να αυξηθεί στα 1.500 λίτρα. Χάρη στην τεχνολογία κυψελών μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 12,0 kWh, η μπαταρία συμβάλλει στην απόδοση και ηλεκτρική αυτονομία της X3 xDrive30e, που μπορεί να διανύει τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές χωρίς εκπομπές ρύπων, ακόμα και πέρα από τα όρια της πόλης.

Η μπαταρία υψηλής τάσης φορτίζεται σε συμβατικές οικιακές πρίζες με το καλώδιο φόρτισης που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό. Μία πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε λιγότερο από έξι ώρες. Σε έναν επιτοίχιο φορτιστή (Wallbox) της BMW i, η ίδια διαδικασία φόρτισης  ολοκληρώνεται σε περίπου τρεισήμισι ώρες. Η υποδοχή φόρτισης βρίσκεται κάτω από ένα ανεξάρτητο κάλυμμα εμπρός αριστερά. Η ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία χρησιμοποιείται επίσης για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού συστήματος του οχήματος 12 volt.

Εκδόσεις, εξοπλισμός και ψηφιακές υπηρεσίες

Εναλλακτικά, αντί της βασικής έκδοσης, η νέα X3 xDrive 30e διατίθεται επίσης σε εκδόσεις Advantage, xLine, Luxury και M Sport. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ακουστική προστασία πεζού. Όταν το όχημα κινείται ηλεκτρικά με χαμηλές ταχύτητες, παράγεται ένας αναγνωρίσιμος ήχος σχεδιασμένος ειδικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα της μάρκας που ειδοποιήσει όσους κυκλοφορούν στο δρόμο για όχημα που πλησιάζει, χωρίς να ενοχλεί τους επιβαίνοντες σε αυτό. Επιπλέον, η X3 xDrive30e εφοδιάζεται με βοηθητικό σύστημα A/C στο βασικό εξοπλισμό. Αυτό ελέγχεται και από ένα smartphone μέσω της εφαρμογής BMW Connected App: επομένως, ο οδηγός μπορεί να εισέρχεται σε ένα ζεστό αυτοκίνητο το χειμώνα και σε ένα δροσερό το καλοκαίρι. Νέες ψηφιακές υπηρεσίες διευκολύνουν τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Οι ψηφιακές υπηρεσίες υποστηρίζουν τον οδηγό στην αναζήτηση και επιλογή δημόσιων σταθμών φόρτισης, επιτρέπουν τον έλεγχο της διαδικασίας φόρτισης μέσω λειτουργιών από απόσταση και μεταδίδουν πληροφορίες σχετικές με την κατάσταση φόρτισης, την ηλεκτρική και συνδυασμένη αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας στο smartphone κάθε οδηγού ή άλλες προσωπικές συσκευές.

Τέλος, ολόκληρη η λίστα προαιρετικού εξοπλισμού που προσφέρεται για τις εκδόσεις X3 με συμβατικό κινητήρα διατίθεται και για το plug-in υβριδικό μοντέλο. Η γκάμα περιλαμβάνει Adaptive Suspension, Variable Sports Steering και M Sport Brake System, Head-Up Display, Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, Driving Assistant Plus με υποβοήθηση διεύθυνσης και καθοδήγηση διαδρομής και Parking Assistant Plus. Προαιρετικά διατίθεται επίσης ένας ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος, με την μέγιστη ικανότητα έλξης της X3 xDrive30e να είναι 2.000 κιλά.

Η νέα X3 xDrive30e θα κατασκευάζεται από το Δεκέμβριο του 2019 στο εργοστάσιο της μάρκας στο Spartanburg, ΗΠΑ, μαζί με τις συμβατικές εκδόσεις της X3. Το παγκόσμιο λανσάρισμα προγραμματίζεται να ξεκινήσει την άνοιξη του 2020. Το δημοφιλές SAV είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που προσφέρεται τόσο με συμβατικό κινητήρα καύσης όσο και με plug-in υβριδικό σύστημα, ενώ μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση αναμένεται να προστεθεί κατά τη διάρκεια του 2020. Επιπλέον, εντάσσεται στο πρόγραμμα επιδότησης «Electrified All Inclusive» που αφορά την αγορά ηλεκτροκίνητων μοντέλων BMW.

Νίκος Τσάδαρης