H Mitsubishi στο Σαλόνι του Τόκιο 2019: Δυο Παγκόσμιες πρεμιέρες

H Mitsubishi στο Σαλόνι του Τόκιο 2019: Δυο Παγκόσμιες πρεμιέρες

«Είμαστε υπέρμαχοι της τεχνολογίας εξηλεκτρισμού, και ειδικότερα των plug-in υβριδικών οχημάτων»

Η Mitsubishi αποκάλυψε το μικρό, ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο SUV MI-Tech Concept και το Super Height K – Wagon Concept Kei car στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο 2019.

Ο Takao Kato, διευθύνων σύμβουλος (CEO), MMC, και ο Ashwani Gupta, γενικός διευθυντής (COO), MMC, παρουσίασαν τα πρωτότυπα μοντέλα κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου και αναφέρθηκαν αναλυτικά στη στρατηγική εξηλεκτρισμού της εταιρείας.

«Είμαστε υπέρμαχοι της τεχνολογίας εξηλεκτρισμού, και ειδικότερα των plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEVs)» σχολίασε ο Kato. «Σκοπεύουμε να επεκτείνουμε τη ηλεκτροκίνητη γκάμα μας προσφέροντας περισσότερες εκδόσεις και αξιοποιώντας την πολυσυλλεκτική τεχνολογία ηλεκτροκίνησης για να αναδείξουμε προσεχώς την MMC σε ηγέτη της κατηγορίας PHEV.»

Ο Gupta πρόσθεσε ότι η MMC προτίθεται να μεταφέρει τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης στα νέα μεσαία και μικρά SUV μέχρι το 2022 και στην κατηγορία Kei cars στο άμεσο μέλλον.

Αναφορικά με το Super Height K – Wagon Concept, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι εκπροσωπεί την επόμενη γενιά Kei cars, και προγραμματίζει την κυκλοφορία του μέχρι το τέλος της χρονιάς.

MI-Tech Concept

Το MI-Tech Concept κατασκευάστηκε με προδιαγραφές ενός “μικρού, plug-in υβριδικού ηλεκτρικού SUV, παντός εδάφους και καιρού, που προσφέρει απαράμιλλη οδηγική απόλαυση και αυτοπεποίθηση σε όλες τις συνθήκες.» Το πρωτότυπο ενσαρκώνει το σλόγκαν της MMC, “Drive Your Ambition” με ένα ελαφρύ, συμπαγές, νέο σύστημα PHEV, ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης τεσσάρων μοτέρ, και προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και ενεργητικής ασφάλειας—και όλα αυτά συγκεντρωμένα σε ένα μικρών διαστάσεων ηλεκτροκίνητο SUV.

Το πρωτότυπο υιοθετεί ένα δυναμικό αμάξωμα τύπου buggy, ενώ χρωματικά, οι σχεδιαστές επέλεξαν ένα μοντέρνο ανοιχτό μπλε σε συνδυασμό με μία χάλκινη απόχρωση για ένα σχεδιαστικό μοτίβο που θυμίζει ηλεκτρικό πηνίο και δίνει το παρών στη μάσκα, τους εσωτερικούς τροχούς και το εσωτερικό και παραπέμπει στη ηλεκτροκίνηση.

Το εμπρός τμήμα υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Dynamic Shield ως στοιχείο ταυτότητας της MMC. Κυριαρχεί ένα σατινέ χρώμα στο κέντρο της μάσκας, ενώ μία χάλκινη απόχρωση υποδηλώνει την ιδιότητά του ως ηλεκτροκίνητου οχήματος. Προβολείς σχήματος Τ ενσωματώνονται στο εμπρός τμήμα διαμορφώνοντας μία χαρακτηριστική εξωτερική εμφάνιση.

Στον κάτω προφυλακτήρα ενσωματώνονται αλουμινένιες ποδιές για της προστασία του αμαξώματος, ενώ το εσωτερικό φέρει έναν αεραγωγό.

Στο πλάι, οι υπερμεγέθεις θόλοι των τροχών και τα τεράστια ελαστικά προδίδουν τις μεγάλες, παντός εδάφους ικανότητες του οχήματος πέραν της στιβαρότητας ενός SUV, σε επίπεδο σταθερότητας και πρόσφυσης. Το αμάξωμα αποπνέει κύρος και ευφυία, ενώ η σχεδίαση παραπέμπει σε μεταλλικό γλυπτό κατασκευασμένο με χειρουργική ακρίβεια. Η χρήση του πλαϊνού σκαλοπατιού στα ανάγλυφα μαρσπιέ εξυπηρετεί τόσο στιλιστικούς όσο και πρακτικούς σκοπούς.

Σχεδιαστικά, το πίσω τμήμα θυμίζει ένα μεγάλο, τολμηρό εξάγωνο γλυπτό  που δίνει έμφαση στη στιβαρότητα SUV. Τα πίσω φώτα σχήματος T είναι της ίδιας φιλοσοφίας με τα εμπρός.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό, ένας οριζόντιος πίνακας οργάνων και η λειτουργική σχεδίαση βοηθούν τον οδηγό στο έργο του. Το οριζόντιο θέμα τονίζεται με χάλκινες γραμμές που έχουν προστεθεί στον πίνακα οργάνων και στο τιμόνι. Διακόπτες που θυμίζουν πληκτρολόγιο τοποθετούνται πάνω από την κεντρική κονσόλα σε οριζόντια διάταξη, ενώ η εμπρός λαβή λειτουργεί και ως χειριστήριο αφής για ευκολότερους χειρισμούς. Οι λειτουργίες προβάλλονται με σαφή και κατανοητό τρόπο, παρέχοντας μία αίσθηση σιγουριάς στον οδηγό.

Η MMC δημιούργησε μία σχεδίαση που χαρίζει στον οδηγό μεγαλύτερη ξεγνοιασιά. Στο εμπρός παρμπρίζ προβάλλονται όλες οι χρήσιμες πληροφορίες  σε μορφή εικονιδίων (graphics) όπως οδική συμπεριφορά, αναγνώριση εδάφους και βέλτιστη καθοδήγηση διαδρομής.

Ελαφρύ, μικρών διαστάσεων σύστημα PHEV

Η μονάδα ισχύος του νέου συστήματος PHEV είναι ένας ελαφρύς, μικρός αεριοστρόβιλος στη θέση του παραδοσιακού βενζινοκινητήρα.  Καθώς η περιβαλλοντική συνείδηση ενισχύεται και το downsizing κερδίζει έδαφος, το πρωτότυπο όχημα αναδεικνύει τις τεχνολογικές αρετές της ενσωμάτωσης ενός συστήματος κίνησης PHEV σε ένα μικρό SUV. Η γεννήτρια αεροστροβίλων παράγει μεγάλη ισχύ συγκριτικά με το μέγεθος και το βάρος της.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα του στροβιλοκινητήρα είναι η ευελιξία του να λειτουργεί με διάφορους τύπους καυσίμου όπως diesel, κηροζίνη και βιοκαύσιμο, που μπορεί να επιλεγεί ανάλογα με τις περιοχές. Επιπλέον δεν παράγει ρύπους, που σημαίνει ότι πληροί τις περιβαλλοντικές και ενεργειακές απαιτήσεις.

Ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης

Η Mitsubishi χρησιμοποίησε το S-AWC Integrated Vehicle Dynamics Control System σε ένα Quad Motor σύστημα 4WD  με εμπρός και πίσω μονάδες Dual-Motor Active Yaw Control (AYC). Με ηλεκτρικές δαγκάνες φρένων, επιτεύχθηκε ταχύτερη απόκριση, υψηλή ακρίβεια ελέγχου κίνησης και δύναμη πέδησης στους τέσσερις τροχούς παράλληλα με αξιοσημείωτη βελτίωση επιδόσεων στις στροφές και στην ελκτική πρόσφυση. Σε συνθήκες off-road, όταν οι δύο τροχοί ολισθαίνουν, η δυνατότητα βέλτιστης μετάδοσης σε τέσσερις τροχούς, επιτρέπει τη μεταφορά ελκτικής ισχύος στους δύο τροχούς που παραμένουν στο έδαφος, διασφαλίζοντας την πρόσφυση. Επομένως, η εταιρία έχει δημιουργήσει μία ασφαλή, συναρπαστική οδηγική εμπειρία στην οποία ο οδηγός νιώθει άνετα με το αυτοκίνητο σε όλες τις συνθήκες, σε καθημερνές ή κακοτράχαλες διαδρομές, βιώνοντας παράλληλα  νέες συγκινήσεις με υπερστροφές ισχύος 180 μοιρών μέσω ανάποδης περιστροφής δεξιών και αριστερών τροχών.

Προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού

Το όχημα φέρει διεπαφή Human Machine Interface (HMI) που προβάλλει διάφορες πληροφορίες που συλλέγει μέσω τεχνολογίας ανίχνευσης, συμπεριλαμβανομένων οπτικών αισθητήρων σε ένα παρμπρίζ επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Με την προβολή πληροφοριών για το όχημα, το δρόμο και τις συνθήκες κυκλοφορίας στο παρμπρίζ AR, οι οδηγοί μπορούν να προειδοποιούνται και να λαμβάνουν ακριβείς αποφάσεις ακόμα και σε συνθήκες κακής ορατότητας.

Το πρωτότυπο είναι επίσης εφοδιασμένο με το πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης νέας γενιάς MI-PILOT, που υποστηρίζει τον οδηγό όχι μόνο σε συμβατικούς ασφάλτινους δρόμους αλλά και σε συνθήκες εκτός δρόμου.

Super Height K – Wagon Concept

Πρόκειται για ένα ‘Kei wagon’ επόμενης γενιάς που απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν σε πιο μακρινούς προορισμούς και να διανύσουν περισσότερα χιλιόμετρα. Ευρύχωρο όπως αρμόζει σε ένα super height Kei wagon και με τις επιδόσεις και τη λειτουργικότητα που χαρακτηρίζουν την κατηγορία, αλλά με σχεδίαση που ενσαρκώνει καθαρά το DNA ενός SUV της MMC.

Σχεδίαση SUV

Στη φυσιογνωμία του οχήματος κυριαρχεί η σχεδιαστική φιλοσοφία Dynamic Shield της MMC χρησιμοποιήθηκε στο εμπρός τμήμα, με ένα ατσάλινο κάθετο στοιχείο να τέμνει την οριζόντια μάσκα.

Παρατηρώντας το από το πλάι, το αυτοκίνητο αποπνέει μία αίσθηση δύναμης, με την καμπίνα να αξιοποιεί τις δυνατότητες του μεγάλου μεταξονίου και να αναδεικνύεται με ζωηρές χαρακτηριστικές γραμμές. Ταυτόχρονα, τα διακοσμητικά των μαρσπιέ και τα τόξα των θόλων των τροχών έγιναν μαύρα για να τονίζουν το χαρακτήρα και τη μοναδικότητα ενός SUV.

Η χρωματική φιλοσοφία επιλέχθηκε με βάση την προσωπικότητα των οδηγών οι οποίοι αγαπούν τις υπαίθριες δραστηριότητες. Έτσι ως καταλληλότεροι αποφασίστηκαν  δίχρωμοι συνδυασμοί λαδί (olive green) και λευκού, με ασημί ράγες οροφής. Οι τροχοί υιοθετούν τα χρώματα του αμαξώματος, για ένα ενιαίο οπτικό αποτέλεσμα.

 

Κορυφαία άνεση και σύγχρονο εσωτερικό

Προσφέροντας την ευρυχωρία ενός super height Kei wagon, ο χώρος επιβατών μεγιστοποιήθηκε στα πίσω  καθίσματα με κριτήριο την οικογενειακή χρήση. Το μεγάλο άνοιγμα πίσω θυρών και ο κορυφαίος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών δημιουργούν ένα περιβάλλον ιδανικό για χαλάρωση.

Η φινέτσα και η πολυτέλεια του εσωτερικού αναδεικνύεται άριστα με το καφέ, ως βασικό χρώμα και διάσπαρτες πορτοκαλί πινελιές. Η επένδυση των καθισμάτων είναι από δερματίνη με μοτίβα ρόμβου, που αποπνέουν μία αίσθηση ανώτερης ποιότητας.

Ζωηρές επιδόσεις

Το Super Height K – Wagon Concept προσφέρει ζωηρές επιδόσεις στο δρόμο με χαμηλές η υψηλές ταχύτητες. Ενσωματώνοντας το πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας e-Assist, με MI-PILOT για υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο, σύστημα πέδησης ανάγκης που περιορίζει τις ζημιές σε μία σύγκρουση, και υποβοήθηση πρόληψης σύγκρουσης από λανθασμένη χρήση των πεντάλ, η MMC υποστηρίζει τον οδηγό στο έργο του παρέχοντας ασφάλεια και ξεγνοιασιά για όλους τους επιβάτες.

Mitsubishi Engelberg Tourer

Το Mitsubishi Engelberg Tourer, ένα SUV με τρεις σειρές καθισμάτων, εξελίσσει το σύστημα Twin Motor PHEV που δημιούργησε η MMC για το Outlander PHEV με την προσθήκη τεχνολογίας  ηλεκτροκίνησης νέας γενιάς και έλεγχο τεσσάρων τροχών.

Σύστημα κίνησης PHEV

Η μπαταρία υψηλής χωρητικότητας τοποθετείται κάτω από το πάτωμα στο κέντρο του οχήματος. Παρά το ότι χρησιμοποιεί το σύστημα Twin Motor που περιλαμβάνει ισχυρούς, αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες μπροστά και πίσω, το PHEV έγινε πιο συμπαγές σε διαστάσεις και η διάταξή του έχει βελτιστοποιηθεί προς όφελος  της ευρυχωρίας, ενώ έγινε εφικτή η προσθήκη μιας τρίτης σειράς καθισμάτων.

Το Engelberg Tourer έχει ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 70 χλμ. (WLTP), ενώ με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία και γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου, η συνολική αυτονομία του υπερβαίνει τα 700 χλμ. (WLTP). Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός θα μπορεί να απολαμβάνει για ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης (ισχυρή, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία).

Σύστημα τετρακίνησης

Το σύστημα χρησιμοποιεί Active Yaw Control” (AYC), για έλεγχο της κατανομής ροπής μεταξύ των δύο εμπρός τροχών, και μόνιμη τετρακίνηση (4WD) με το σύστημα Twin Motor με μοτέρ υψηλής ισχύος και απόδοσης μπροστά και πίσω. Αυτά συνδυάζονται με το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οχήματος Super All Wheel Control (S-AWC) της MMC, που βελτιώνει τις επιδόσεις σε όλες τις οδηγικές συνθήκες με πλήρη έλεγχο της δύναμης πέδησης κάθε τροχό (Anti-Lock Braking System - ABS) και της ισχύος των εμπρός και πίσω μοτέρ (Active Stability Control - ASC).

Νίκος Τσάδαρης