Το νέο Opel Corsa συναντά ένα σπάνιο Corsa GT

Το νέο Opel Corsa συναντά ένα σπάνιο Corsa GT

Στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης η εταιρεία τιμά το ιστορικό της μοντέλο

Η Opel γιορτάζει τρεις παγκόσμιες πρεμιέρες στο φετινό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA, 12-22 Σεπτεμβρίου). Ανάμεσά τους και η 6η γενιά Corsa σε τρεις εκδόσεις. Το μικρό best-seller (με πωλήσεις πάνω από 13,6 εκατομμύρια μονάδες) γίνεται ηλεκτρικό και με το νέο Corsa-e Rally (που επίσης κάνει ντεμπούτο στο IAA), θέτει τις βάσεις του αγωνιστικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Στο IAA, το νέο Corsa θα πλαισιωθεί από έναν ξεχωριστό προσκεκλημένο, ένα σπάνιο Corsa GT του 1987 σε κίτρινο χρώμα, ζωντανή απόδειξη 32 χρόνων οδηγικής απόλαυσης και επιτυχίας. Το ιστορικό αυτοκίνητο ταξίδεψε από την Πορτογαλία μέχρι το Opel Classic Workshop στο Rüsselsheim. Από εκεί θα οδηγηθεί στο IAA στη Φρανκφούρτη, όπου θα συνεισφέρει με την παρουσία του στην ανάδειξη της ιστορίας του μοντέλου, δίπλα στο νέο Corsa.

Το τμήμα Opel Classic χρειάστηκε να ψάξει αρκετά μέχρι να εντοπίσει ένα σπάνιο Corsa GT πρώτης γενιάς. Το συγκεκριμένο αντίτυπο, που αρχικά είχε ταξινομηθεί στην Ισπανία, βρέθηκε προστατευμένο σε ένα γκαράζ στην Πορτογαλία. Το ταξίδι προς τη Φρανκφούρτη για το μικρό Gran Turismo ξεκινά από ένα πάρκο αυτοκινήτων στο λιμάνι του Porto.

Η Opel προσέφερε το GT από τον Απρίλιο του 1985 μέχρι το φθινόπωρο του 1987. Ήταν ο διάδοχος του Corsa SR, με κινητήρα 1.3 λίτρου 70 ίππων με σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου μέσω καρμπυρατέρ. Η πρόσθετη ισχύς και οι διακριτικές αεροτομές έδωσαν σπορ χαρακτήρα στο Corsa 1ης γενιάς, μέχρι την άφιξη του GSi το 1988. Το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, μπορούσε να τιθασεύσει τη δίψα του για επιδόσεις στα πιο μακρινά ταξίδια.

Ακόμα και σήμερα, συμβαδίζοντας με τα τρέχοντα κυκλοφοριακά δεδομένα, το Corsa GT είναι ιδιάιτερα αθόρυβο και ευκολοδήγητο. Το πλαίσιο δεν είναι πιο άκαμπτο από όσο χρειάζεται, ενώ το σύστημα διεύθυνσης δεν παρουσιάζει τους συνήθεις τζόγους, και δεν προβάλλονται περιττές πληροφορίες στον πίνακα οργάνων: στα στάνταρ όργανα, προστίθεται απλά ένα στροφόμετρο και ένας δείκτης πίεσης λαδιού. Η κατανάλωση καυσίμου εναρμονίζεται  με τις επίσημες τιμές της εποχής και σπάνια υπερβαίνει τα έξι λίτρα ανά 100 χλμ., καθώς το απόβαρο των 750 κιλών βοηθά πολύ στον τομέα αυτό, προσφέροντας λόγο ισχύος προς βάρος 10,71 κιλών / ίππο.

Στο road trip του από την Πορτογαλία στο Rüsselsheim, το GT κάνει στάση στη Zaragoza, όπου κατασκευάστηκε το 1987. Το αυτοκίνητο παίρνει το πράσινο φως για να επισκεφθεί ακόμα και το εργοστάσιο παραγωγής του. Καθώς το κίτρινο Corsa σταματά στη γραμμή συναρμολόγησης, πολλοί από τους εργαζόμενους σπεύδουν να το υποδεχτούν σαν ένα μακρινό, χαμένο φίλο.

Συνεχίζοντας το ταξίδι του ανατολικά, το αυτοκίνητο περνά από Βαρκελώνη και διασχίζει τη Γαλλία και τη Βασιλεία κατά μήκος του Ρήνου. Συνολικά 2.700km για ένα 32χρονο Corsa που άφησε, πίσω στην Πορτογαλία, την ήρεμη ζωή ενός ...συνταξιούχου και ξεκίνησε χωρίς επισκευές το μεγάλο οδοιπορικό του. Κατά την άφιξη του GT στο Rüsselsheim, η ομάδα Opel Classic περιμένει  με ανυπομονησία.

Ο ηλιόλουστος καιρός της Ισπανίας και της Πορτογαλίας ωφέλησαν το Corsa GT. Μία ζωή σε δρόμους χωρίς αλάτι απομακρύνει τον κίνδυνο σκουριάς και διάβρωσης. Ο κίτρινος «βετεράνος» παραμένει σε καλή κατάσταση. Το TÜV συμφωνεί και μετά τον έλεγχο για τη Γερμανική ταξινόμηση, οι ελεγκτές τοποθετούν το πολύτιμο αυτοκόλλητο στην πινακίδα κυκλοφορίας. Αλλά τώρα αρχίζουν τα δύσκολα: οι ειδικοί του τμήματος Opel Classic το εξετάζουν διεξοδικά. Αρκετά ζευγάρια μάτια το επιθεωρούν και αποκαλύπτουν μικρές ή και λίγο μεγαλύτερες ατέλειες – λακουβίτσες στην οροφή, μη αυθεντικά σήματα, γρατζουνιές στα κρύσταλλα, φθαρμένα μαξιλάρια καθισμάτων. Ακόμα και η κόρνα ηχεί λανθασμένα. Στο τέλος το αυτοκίνητο γίνεται φύλλο και φτερό.

Η ομάδα Classic συναντιέται με τους συναδέλφους της από το Service Workshop. Δημιουργείται το “Project IAA 2019”, με επικεφαλής τους Thorsten Götz και Dieter Eder. Κομμάτι-κομμάτι συνθέτουν εκ νέου το παζλ Corsa. Πρώτα ο ανανεωμένος κινητήρας, και ακολουθούν ανάρτηση, αμορτισέρ και ελατήρια. Το φρεσκοβαμμένο αμάξωμα αποκτά νέο διάκοσμο και τα σωστά σήματα GT. Σειρά έχουν οι αυθεντικές ζάντες αλουμινίου. Τέλος, τοποθετούνται τα παράθυρα, χάρη σε ένα φιλικό διανομέα Opel ο οποίος τα βρήκε στο απόθεμά του. Το Corsa GT είναι τώρα έτοιμο για τη δεύτερη νιότη του που θα ξεκινήσει στο 68ό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA). Οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν το αναπαλαιωμένο Corsa GT στο περίπτερο της μάρκας (D31, hall 11.0), όπου ο άξιος πρόγονος θα δώσει περισσότερη λάμψη στην παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Corsa.

Νίκος Τσάδαρης