Παγκόσμιος οργανισμός για υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση

Παγκόσμιος οργανισμός για υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση

Autonomous Technology Group

H Daimler Trucks ιδρύει τον όμιλο Autonomous Technology Group με τη μορφή ενός οργανισμού αυτόνομης οδήγησης με παγκόσμια εμβέλεια, ο οποίος από την 1η Ιουνίου θα συγκεντρώνει το σύνολο των εξειδικευμένων γνώσεων και δραστηριοτήτων της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο. Το κύριο έργο της νέας μονάδας αφορά στην ευρύτερη στρατηγική για την αυτόνομη οδήγηση και την υλοποίησή της. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται η έρευνα και η τεχνολογική ανάπτυξη, καθώς και η ετοιμασία των απαιτούμενων υποδομών και δικτύων για τις αντίστοιχες λειτουργίες, έτσι ώστε η εταιρεία να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή υψηλού επιπέδου αυτόνομων φορτηγών.

Ο νέος όμιλος αποτελεί μέρος της παγκόσμιας προσπάθειας που καταβάλλει η Daimler Trucks, προκειμένου να φέρει τα υψηλού επιπέδου αυτόνομα φορτηγά στους δρόμους μέσα σε μία δεκαετία. Για να το επιτύχει αυτό, η γερμανική εταιρεία, ανακοίνωσε στην έκθεση Consumer Electronics Show (CES) 2019 στο Λας Βέγκας μια επένδυση που υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ. Στα επαγγελματικά φορτηγά, το επίπεδο 4 είναι το επόμενο λογικό βήμα, μετά το επίπεδο 2, για την αύξηση της ασφάλειας, καθώς και της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας.

Από την 1η Ιουνίου, ο Peter Vaughan Schmidt, ο οποίος σήμερα είναι Επικεφαλής Στρατηγικής της Daimler Trucks, θα αναλάβει επικεφαλής αυτού του νέου, παγκόσμιου οργανισμού. Ο Peter Vaughan Schmidt διαθέτει 15ετή εμπειρία στον κλάδο, ενώ στην προηγούμενη θέση του ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη της στρατηγικής της Daimler Trucks για τα αυτόνομα οχήματα.

Δραστηριότητες της νέας μονάδας

Η ανάπτυξη λογισμικού για υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση θα αποτελεί μία από τις βασικές δραστηριότητες του ομίλου Autonomous Technology Group. Μία άλλη δραστηριότητα θα είναι το λεγόμενο «vehicle project», η μελέτη του οχήματος: Από τη μία πλευρά, το «vehicle project» θα είναι υπεύθυνο για το λεγόμενο «εφεδρικό σύστημα πλαισίου» (chassis redundancy) ώστε τα συστήματα του οχήματος να αναλαμβάνουν το ρόλο του οδηγού κατά την οδήγηση, παρέχοντας την υψηλότερη δυνατή ασφάλεια. Από την άλλη πλευρά, το «vehicle project» θα φροντίσει για την ενσωμάτωση των αναγκαίων αισθητήρων για την αυτόνομη οδήγηση (κάμερα, οπτικό ραντάρ, ραντάρ), οι οποίοι, σε συνδυασμό με μια ακριβή χαρτογράφηση, διασφαλίζουν ότι το πλήρως αυτόνομο φορτηγό θα βρίσκει την πορεία του στον δρόμο. Η υποδομή και το δίκτυο για την επιχειρησιακή χρήση των φορτηγών αποτελούν ακόμη μία βασική δραστηριότητα του ομίλου Autonomous Technology Group και θα περιλαμβάνουν ένα κέντρο ελέγχου οχημάτων με πρόσθετους σταθμούς σε κόμβους logistics.

Ο όμιλος Autonomous Technology Group έχει παγκόσμια εμβέλεια και διαθέτει ειδικούς που εργάζονται σε διάφορες τοποθεσίες του παγκόσμιου δικτύου ανάπτυξης της εταιρείας, δηλαδή στο Πόρτλαντ και το Μπλάκσμπουργκ των ΗΠΑ και στη Στουτγάρδη στη Γερμανία. Όσο θα ετοιμάζεται και θα κυκλοφορεί ο δοκιμαστικός στόλος, θα προστίθενται και άλλες τοποθεσίες. Η εταιρεία Torc Robotics που εδρεύει στο Μπλάκσμπουργκ θα ενταχθεί στο νέο όμιλο Autonomous Technology Group, αφού εγκριθεί από τις αρχές η εξαγορά της εταιρείας που ανακοινώθηκε πρόσφατα από την Daimler Trucks. Οι δύο εταιρείες αλληλοσυμπληρώνονται ιδανικά, καθώς η Torc ειδικεύεται στην ανάπτυξη ευέλικτου λογισμικού και η Daimler Trucks διαθέτει εξειδικευμένη εμπειρία στην κατασκευή αξιόπιστων και ασφαλών προϊόντων. Η Torc Robotics θα διατηρήσει την αυτοτέλειά της, καθώς και το όνομα, την ομάδα, το πελατολόγιο και τις εγκαταστάσεις της στο Μπλάκσμπουργκ. Επίσης, οι ιδρυτές της Torc Robotics θα παραμείνουν στη διοικητική ομάδα της εταιρείας.

Συνέργειες

Η Daimler Trucks θα συνεχίσει να συνεργάζεται πολύ στενά με όλα τα τμήματα της Daimler στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, αναλαμβάνοντας από κοινού δράσεις και με την Mercedes-Benz Cars, προκειμένου να αξιοποιηθούν συνέργειες και στο τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, οι προδιαγραφές των φορτηγών απαιτούν ιδιαίτερες δραστηριότητες ανάπτυξης, λόγω της εντελώς διαφορετικής φύσης του συστήματος (αμάξωμα ενός όγκου έναντι αρθρωτού αμαξώματος) και της έμφασης στις μεταφορές αγαθών σε αυτοκινητοδρόμους έναντι της μεταφοράς επιβατών σε αστικό περιβάλλον.

Να σημειωθεί ότι, η Daimler Trucks πρωτοπορεί στην τομέα της αυτοματοποίησης φορτηγών. Το 2014 παρουσίασε το Future Truck 2025, το πρώτο αυτόνομο φορτηγό στον κόσμο, ενώ ήταν η πρώτη εταιρεία που ανέδειξε τις τεχνολογικές ευκαιρίες και τις σπουδαίες προοπτικές που προσφέρουν στην οικονομία και την κοινωνία τα αυτόνομα φορτηγά. Το 2015, το Freightliner Inspiration Truck της Daimler έλαβε την πρώτη άδεια μερικώς αυτόνομου επαγγελματικού οχήματος που δόθηκε ποτέ για κυκλοφορία στο δρόμο. Την ίδια χρονιά, πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια πρεμιέρα του Mercedes-Benz Actros με το σύστημα Highway Pilot σε δημόσιους δρόμους.

Με το σύστημα Active Drive Assist (Mercedes-Benz Actros, FUSO Super Great) και το σύστημα Detroit Assurance 5.0 με Active Lane Assist (Freightliner Cascadia), η Daimler Trucks είναι η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία που τοποθετεί εξοπλισμό μερικώς αυτόνομης οδήγησης (SAE επιπέδου 2) σε οχήματα μαζικής παραγωγής. Το νέο σύστημα μπορεί να φρενάρει, να επιταχύνει και να διευθύνει το όχημα αυτόνομα. Σε αντίθεση με τα συστήματα που λειτουργούν μόνο πάνω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα, τα συστήματα Active Drive Assist / Detroit Assurance 5.0 παρέχουν στον οδηγό δυνατότητα μερικώς αυτόνομης οδήγησης σε όλο το φάσμα ταχυτήτων. Αυτό αποτελεί άλλη μια πρωτιά για φορτηγό μαζικής παραγωγής. Αυτό το επαναστατικό πακέτο πλευρικής και διαμήκους υποβοήθησης διαθέτει ένα σύστημα τελευταίας τεχνολογίας που συνδυάζει ραντάρ και κάμερα.

Νίκος Τσάδαρης