Νέος κινητήρας για το Dacia Duster

Νέος κινητήρας για το Dacia Duster

Υπερτροφοδοτούμενος, βενζίνης, 1,3 λίτρων με 130 ή 150 ίππους

Το Duster είναι το πιο εμπορικό μοντέλο της Dacia και το πρώτο SUV της ευρωπαϊκής αγοράς σε πωλήσεις λιανικής, ενώ στην χώρα μας έχει συμβάλλει τα μέγιστα στην αύξηση των πωλήσεων της μάρκας κατά σχεδόν 50% (1ο 4μηνο 2019)

Πρόκειται για ένα ψηλό, πρακτικό SUV, με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που συνολικά προσφέρει ένα από τα πληρέστερα «πακέτα» της αγοράς σε ασυναγώνιστη τιμή, σε όλο το εύρος της γκάμας του.

Τώρα, η γκάμα του Duster εμπλουτίζεται με ένα σύγχρονο turbo κινητήρα βενζίνης, τον Energy 1.3 TCe.

Πρόκειται για το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Συμμαχίας του Groupe Renault με την Daimler, για ένα κινητήριο σύνολο που εγγυάται οδηγική ευχαρίστηση, προσφέροντας υψηλή ροπή από τις χαμηλές στροφές, συνεχή παροχή της ροπής μέχρι το υψηλό φάσμα στροφών, αλλά και χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ιπποδύναμη 130 ή 150 ίππων, μέγιστη ροπή 240 ή 250 Nm, ανάλογα την έκδοση, αλλά και χαμηλές τιμές μέσης κατανάλωσης από 6,0 έως 6,4 λτ./100 χλμ.

Παράλληλα, και οι επιδόσεις του Duster 1.3 TCe (χρησιμοποιεί χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων) είναι εντυπωσιακές, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 200 χλμ./ώρα (έκδοση 1.3 TCe 150).

Η υψηλή απόδοση και τα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων είναι αποτέλεσμα μιας δέσμης προηγμένων τεχνολογιών, που έχουν την βάση τους στην τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί από την επιτυχημένη, πολυετή εμπλοκή του Groupe Renault στη Formula 1.

Ενδεικτικά, ο Energy 1.3 TCe αξιοποιεί την τεχνολογία Bore Spray Coating, όπου οι κύλινδροι επικαλύπτονται με ειδικό υλικό για τον περιορισμό των τριβών και την καλύτερη μεταφορά της θερμότητας, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση της απόδοσης.

To καύσιμο ψεκάζεται απευθείας στον κύλινδρο με πίεση αυξημένη στα 250 bar, την ώρα που ο θάλαμος καύσης έχει ειδικό σχεδιασμό που επιτρέπει τη βέλτιστη ανάμειξη του καυσίμου με τον αέρα, βοηθώντας έτσι τον περιορισμό της κατανάλωσης.

Επίσης, ο νέος κινητήρας κάνει χρήση του Συστήματος Διπλού Μεταβλητού Χρονισμού (Dual Variable Timing Camshaft). Η εν λόγω τεχνολογία μεταβάλλει διαρκώς την χρονική στιγμή ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο του κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι, αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές και πιο επίπεδη καμπύλη ροπής έως τις υψηλές με σημαντικά οφέλη για τον οδηγό σε οδηγική απόλαυση και άνεση, ενώ εγγυάται και άριστη ανταπόκριση  στις μεσαίες.

Παράλληλα, ο κινητήρας Energy 1.3 TCe εξοπλίζεται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων (Gasoline Particulate Filter), ένα τεχνικό γνώρισμα κυρίως των κινητήρων πετρελαίου, εξασφαλίζοντας έτσι ιδιαίτερα μειωμένους ρύπους.

Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται τόσο με τις 2κίνητες όσο και με τις τετρακίνητες εκδόσεις του μοντέλου.  Σε κάθε περίπτωση, ο εξοπλισμός του Duster 1.3 TCe παραμένει πλήρης από την έκδοση Sportive, που είναι και η αρχική διαθέσιμη με τον καινούριο κινητήρα, με Συστήματα Hill Start Assist & Hill Descent Control (4x4), φώτα ημέρας LED και προβολείς ομίχλης, μπάρες οροφής και ζάντες αλουμινίου 16’’, αισθητήρες φωτεινότητας, 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo (με οθόνης αφής 7 ιντσών και ελληνικούς χάρτες πλοήγησης), δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων.

Για όποιον επιθυμεί το κάτι παραπάνω, η κορυφαία έκδοση Prestige εξοπλίζεται με το Σύστημα Multi-view camera, με τέσσερις κάμερες θέασης, αλλά και με το Σύστημα Blind Spot Warning για έλεγχο του τυφλού σημείου κατά τους ελιγμούς ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας.

Όλα τα παραπάνω προσφέρονται στον υποψήφιο πελάτη, σε τιμή από 15.980 ευρώ, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο τον χαρακτήρα Value for Money του μοντέλου, που –εκτός των άλλων- συνοδεύεται από 5 Χρόνια Εργοστασιακή Εγγύηση και 3 Χρόνια Οδική Βοήθεια.

Νίκος Τσάδαρης

Παρακαλούμε περιμένετε ...