Οδηγήσαμε το νέο Suzuki Jimny

Οδηγήσαμε το νέο Suzuki Jimny

Φτιαγμένο για χωμάτινες και εκτός δρόμου περιπέτειες, αλλά μπορεί να τα καταφέρει σχεδόν εξίσου καλά και σαν αυτοκίνητο πόλης

Πριν λίγες εβδομάδες σας παρουσιάσαμε αναλυτικά το νέο Suzuki Jimny, ένα δημοφιλές μοντέλο της δεκαετίας του ’90 που είχε να εμφανιστεί από το 1998 και επανήλθε στο προσκήνιο φέτος.

Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης

Το νέο Jimny ήρθε για να ταράξει τα νερά σε μια κατηγορία σχεδόν ξεχασμένη, αυτή των γνήσιων 4Χ4 που είναι φτιαγμένα κυρίως για χωμάτινες και εκτός δρόμου περιπέτειες, αλλά μπορεί να τα καταφέρει σχεδόν εξίσου καλά και σαν αυτοκίνητο πόλης.

Συναντήσαμε το γνήσιο 4Χ4 της Suzuki με το χρώμα λανσαρίσματος (κάτι σε φλουοπράσινο) και είναι αλήθεια ότι, το ερωτευτήκαμε εξ αρχής παρά το λιτό και απέριττο σχήμα του, που ουσιαστικά είναι ένα υπερυψωμένο «κουτί». Ψηλό, σχετικά στενό, με μεγάλες επίπεδες γυάλινες επιφάνειες και τους τέσσερις τροχούς στις γωνίες του αμαξώματος, το νέο Jimny δείχνει αμέσως τον προσανατολισμό του και μοιάζει μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, αλλά δεν είναι.

Τρεις πόρτες, τέσσερις θέσεις, ανύπαρκτος χώρος αποσκευών (85 λίτρα), ελάχιστες θέσεις για μικροαντικείμενα, πίσω τζάμια που δεν ανοίγουν και κανονική ρεζέρβα, κρεμασμένη πάνω στην πίσω πόρτα. Βλέποντάς το από την πλευρά του επιβατικού, είναι αλήθεια ότι αρχικά απογοητεύεσαι. Κι όμως.

Η θέση του οδηγού είναι από τις καλύτερες (παρά το ότι, το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο καθ΄ ύψος) που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο της κατηγορίας. Πίσω, μπορούν να καθίσουν (εύκολη πρόσβαση μόνο από την πόρτα του συνοδηγού) δυο σχετικά εύσωμοι ενήλικες. Η εργονομία και η ορατότητα παίρνουν άριστα, ενώ η σχεδίαση του εσωτερικού και η ποιότητα συναρμολόγησης των σκληρών (εκ πρώτης όψεως ανθεκτικών) πλαστικών κυριολεκτικά φτιάχνουν την διάθεση του οδηγού/χρήστη.

Στη μέση του ταμπλό, η κλασική ψηφιακή οθόνη των σύγχρονων Suzuki, πληροφορεί και ψυχαγωγεί, ενώ υπάρχουν και όλα τα βασικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού. Όσο για την χωρητικότητα, αν οι επιβάτες είναι μόνο τρεις ο χώρος πάνω από το 4ο κάθισμα μπορεί εύκολα να φιλοξενήσει δυο ή τρεις βαλίτσες, ενώ αν οι επιβάτες είναι μόνο δυο, τότε ο χώρος πίσω χωρά 830 λίτρα (μέχρι την οροφή). Επιπλέον καθώς τα εμπρός καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν εντελώς, δημιουργούνται στο εσωτερικό του μόλις 3,480μ. (3,645 μ. με την ρεζέρβα) μήκους οχήματος, δυο μικρά κρεβάτια.

Στο εμπρός μέρος του κεντρικού τούνελ, βρίσκονται οι δυο κλασσικοί μοχλοί επιλογής ταχυτήτων και μετάδοσης που είναι άμεσα προσβάσιμοι και εύχρηστοι, με τον μακρύ μοχλό να έχει 5 θέσεις + όπισθεν και τον κοντό τρεις θέσεις, από όπου ο οδηγός επιλέγει κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, τετρακίνηση (γρήγορο) και τετρακίνηση (αργό). Σημειώνουμε εδώ ότι, η αλλαγή από 2H σε 4H και τούμπαλιν, μπορούν να γίνουν και εν κινήσει με ταχύτητα έως και 100 χλμ/ώρα.

Κάτω από το καπώ, βρίσκεται τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα ο νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης, 1,5 λίτρων, με ισχύ 102 ίππους/6000 στροφές και ροπή 130 Νm/4400 στροφές. Ο κινητήρας αυτός (χωρίς start/stop), ελαστικός από χαμηλά, με αποθέματα ροπής, χαμηλά επίπεδα ήχου και χωρίς κραδασμούς, έχει να «αντιμετωπίσει» το βάρος των περίπου 1100 κιλών και τα καταφέρνει αρκετά καλά. Με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο (υπάρχει και η επιλογή 4άρι αυτόματο), η επιτάχυνση είναι κοντά στα 11.5 δεύτερα, ενώ η τελική φθάνει τα 145 χλμ/ώρα και τα 130 χλμ/ώρα είναι μια ταχύτητα που μπορείς να ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο, με μόνο αντίτιμο λίγο καύσιμο παραπάνω και αυξημένο θόρυβο. Πάντως στην δοκιμή μας η μέση κατανάλωση έδειξε 7,5 λίτρα, παρά την μεγάλη μετωπική επιφάνεια, τις «κοντές» σχέσεις και την σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου.

Στην «εποπτική» θέση οδήγησης, αισθάνεσαι άνετα και το ευχάριστο εσωτερικό, σε συνδυασμό με την απλότητα και το γεροδεμένο της κατασκευής, κάνουν πραγματική διασκέδαση την οδήγηση του νέου Jimny, που κατά την γνώμη μας είναι ένα ιδανικό αυτοκίνητο πόλης. Μικρό, ψηλό, ευέλικτο, με ψηλοπρόφιλα ελαστικά, άπλετη ορατότητα και «κοντή» τετρακίνηση για τα δύσκολα ...πεζοδρόμια, δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να είναι το καθημερινό αυτοκίνητο εντός αστικού ιστού, με εξαίρεση μόνο τις πολλές στροφές (4) από άκρη σε άκρη του τιμονιού. Στα συν αυτής της άποψης η άνεση της ανάρτησης, πρωτόγνωρη για τα αυτοκίνητα αυτού του είδους, αλλά αληθινή. Οι κοντές σχέσεις σε συνδυασμό με τα κυβικά του κινητήρα μειώνουν τις αλλαγές ταχυτήτων και το εύχρηστο σύστημα πληροφόρησης/ψυχαγωγίας, κάνει τον χρόνο στα μποτιλιαρίσματα να περνά ευχάριστα.

Εκτός πόλης και συγκεκριμένα στους αυτοκινητόδρομους, είναι αλήθεια ότι, το Jimny δεν είναι στο στοιχείο του, αλλά έχει κάνει άλματα προόδου τόσο σε σχέση με τον προ 20ετίας προκατόχό του, όσο και από τον μέχρι προ ετών βασικό αντίπαλο, το Daihatsu Terios. Χωρίς αναπηδήσεις, με σημαντική διαδρομή της ανάρτησης και μικρές κλίσεις, το Jimny δεν λατρεύει το ταξίδι, αλλά μπορεί και να το ...υποστεί χωρίς ιδιαίτερο κόστος για τους επιβάτες. Πλέον αυτών, τα φρένα είναι αποτελεσματικά παρά τα πίσω ταμπούρα, ενώ τα φώτα είναι υπερεπαρκή για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Όταν βέβαια το ταξίδι είναι με προορισμό τα βουνά, τότε οι όποιες υποχωρήσεις των επιβατών «αποζημιώνονται» μόλις το καθαρόαιμο τετρακίνητο της Suzuki πατήσει χώμα, ότι κι αν είναι αυτό.

Το σύγχρονο τύπου σκάλας σασί, με γερά βιδωμένο πάνω του το λιτό αμάξωμα, δίνει αμέσως αίσθηση «δεν σπάει, δεν χαλάει», ενώ η απόσταση από το έδαφος (210 χλστ) και οι μεγάλες γωνίες (προσέγγισης 37, διαφυγής 49 και ράμπας 28 μοιρών) προσπέλασης εμποδίων, δίνουν στον οδηγό την πεποίθηση ότι μπορεί να πάει σχεδόν παντού.

Με τους τροχούς να ακολουθούν τις ανωμαλίες του εδάφους και τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα (Hill Hold Control και Hill Descent Control) στην υπηρεσία του οδηγού, οι εκτός δρόμου «εξερευνήσεις» γίνονται εφικτές ακόμα και σε κάτι περισσότερο από μονοπάτια. Φυσικά όταν το παιχνίδι «χοντρύνει», τότε η θέση 4L στον επιλογέα μετάδοσης δίνει σχεδόν απεριόριστες λύσεις και βγάζει από ενδεχόμενα δύσκολες καταστάσεις.

Με λίγα λόγια, συνοψίζοντας μια από τις καλύτερες οδηγικές εμπειρίες της χρονιάς, θεωρούμε το νέο Jimny σαν το μοναδικό προσιτό σε τιμή σκληροτράχηλο πραγματικό off road όχημα της εποχής, ενώ την ίδια στιγμή μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ίδιο αποτελεσματικά σαν αυτοκίνητο πόλης. Με «σπαρτιάτικη» εμφάνιση, σύγχρονο εξοπλισμό και την παραδοσιακή συνταγή των καθαρόαιμων τζιπ, είναι ένα ξεχωριστό, ιδιαίτερο στην εμφάνιση όχημα που θα επιλεγεί ακόμα και από ανθρώπους που δεν έχουν ανάγκη τις μεγάλες εκτός δρόμου ικανότητές του. Άλλωστε με τιμή από τα 16.270 ευρώ (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κοστίζει 17.670), αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσει κανείς χωρίς να φοβάται την απομείωση της αξίας, δεδομένου του ότι το Jimny κρατούσε (και κρατά ακόμα) υψηλές τιμές μεταπώλησης.

Υπέρ

  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Γεροδεμένη κατασκευή
  • Ευχάριστο εσωτερικό
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Ευέλικτο & εύχρηστο στην πόλη
  • Θέση οδήγησης
  • Εργονομία/Ορατότητα
  • Μίνιμαλ σχεδίαση

Κατά

  • Μικρός χώρος αποσκευών
  • Ελάχιστες θέσεις για μικροαντικείμενα
  • Πίσω τζάμια που δεν ανοίγουν
  • Μικρό ρεζερβουάρ

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κινητήρας                      1.5 βενζίνης
  • Ιπποδύναμη                   102 ίπποι/6000 σαλ
  • Ροπή                               130 Nm/4400 σαλ
  • Κιβώτιο                            5άρι χειροκίνητο ή 4άρι αυτόματο
  • Βάρος                             1090-1135 κιλά
  • Διαστάσεις                      3,645 Χ 1,600 Χ1,725 μ.
  • Μεταξόνιο                       2,250 μ.
  • 0-100 χλμ/ώρα                περίπου 11.5 δεύτερα
  • Τελική ταχύτητα              145 χλμ/ώρα
  • Μέση κατανάλωση (δοκιμής)       7,5 λτ/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2                178 / 181 γρ/χλμ
  • Τιμή                                   από 16.270 €