Το Suzuki Vitara γιορτάζει τα 30 του με ένα επετειακό facelift

Το Suzuki Vitara γιορτάζει τα 30 του με ένα επετειακό facelift

Τα πρόσθετα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει το νέο μοντέλο

Το πρώτο Suzuki Vitara έκανε το ντεμπούτο του το 1988, πρωτοπόρος μιας ολόκληρης κατηγορίας, αυτής των καθαρόαιμων SUV. Μετά από 30 χρόνια, το 2018 γιορτάζει την 30ή επέτειό του και έρχεται ανανεωμένο σε σχέση με την 4η τέταρτη γενιά που λανσαρίστηκε το 2015. Διαθέτει σύστημα τετρακίνησης, σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, πλούσιο εξοπλισμό και πολλές επιλογές εξατομίκευσης.

Το νέο μοντέλο, εξοπλισμένο με turbo κινητήρες βενζίνης Boosterjet 1.0 και 1.4 λίτρων με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, σε αντικατάσταση του υπάρχοντος βενζινοκινητήρα 1.600 κ.εκ., συνδυάζει εξαιρετικές επιδόσεις με οικονομία καυσίμου.

Σχεδίαση

Το νέο Vitara έχει δεχθεί αισθητικές παρεμβάσεις στην εξωτερική σχεδίαση, όπως στην μάσκα και στον εμπρός προφυλακτήρα, που αποτελούν χαρακτηριστικά στοιχεία του. Επίσης, τα πίσω φωτιστικά σώματα προεξέχουν πλέον προς τα έξω και σε συνδυασμό με την τεχνολογία LED ανανεώνουν και το πίσω μέρος. Το σύνολο έρχεται να συμπληρώσει η επανασχεδιασμένη πίσω ποδιά, η οποία δίνει αίσθηση ποιότητας. Επιπλέον, πανοραμική ηλιοροφή διατίθεται στις εκδόσεις GLX, ενώ οι ζάντες αλουμινίου νέας σχεδίασης ολοκληρώνουν την φρέσκια εικόνα.

Η χρωματική παλέτα αποτελείται από 7 επιλογές χρωμάτων και 8 επιλογές διχρωμίας, με την προσθήκη τριών επιπλέον επιλογών διχρωμίας: την σπορ και φωτεινή  Solar Yellow Pearl / Cosmic Black Pearl, την Solar Yellow Pearl / Superior White και την εκλεπτυσμένη επιλογή Ice Grayish Blue Metallic / Cosmic Black Pearl.

Εσωτερικά, γίνεται άμεσα φανερό ότι, έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα. Οι διαστάσεις των οργάνων έχουν σχεδιαστεί με ακρίβεια και τρόπο που ταιριάζουν σε ένα σύγχρονο SUV. Νέα έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 ιντσών τοποθετείται στον πίνακα οργάνων, προσφέροντας στον οδηγό πληθώρα πληροφοριών όπως οι λειτουργίες της τεχνολογίας Allgrip (τετρακίνηση), η λειτουργία Hill Control, η επιτάχυνση της βαρύτητας G, η ισχύς και η ροπή του κινητήρα, η επιτάχυνση, η χρήση φρένου καθώς και η αναγνώριση κυκλοφοριακών σημάτων. Επίσης, το κλασικό ρολόι που είναι ενσωματωμένο στο ταμπλό, έχει επανασχεδιαστεί, όπως και το σύνολο των οργάνων.

Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν την προσθήκη αφρώδους υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό, τις ασημένιες ενδείξεις στο ταμπλό, τις πόρτες και την κεντρική κονσόλα καθώς και το μεταλλικό γεωμετρικό πλαίσιο - μοτίβο κατά μήκος του ταμπλό. Τα ανασχεδιασμένα μπροστινά και πίσω καθίσματα από σουέτ με ανάγλυφα γεωμετρικά σχέδια εξασφαλίζουν πλευρική στήριξη και άνεση, ενώ άνεση και χρηστικότητα προσφέρει και το εμπρός κεντρικό υποβραχιόνιο που αποτελεί πλέον βασικό εξοπλισμό στις εκδόσεις GL+/GLX.

Κινητήρες

Εκτός από τον ήδη υπάρχοντα κινητήρα 1.4 Boosterjet άμεσου ψεκασμού, με τον οποίο ήταν εξοπλισμένο το Vitara S, προστίθεται και o νέος κινητήρας 1.0 Boosterjet άμεσου ψεκασμού. Ο νέος κινητήρας άμεσου ψεκασμού με υπερσυμπιεστή της Suzuki αναπτύχθηκε ειδικά για να εξισορροπήσει την ισχύ και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ο υπερσυμπιεστής, ο άμεσος ψεκασμός και η διαμόρφωση τριών κυλίνδρων σε σειρά στον συμπαγή, ελαφρύ κινητήρα K10C προσφέρουν αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές, υψηλή απόδοση και χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Ο 1000άρης κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, ενώ ο 1.4 κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Τόσο ο 1000άρης, όσο και ο 1400άρης κινητήρας συνδυάζονται με κίνηση στους δύο τροχούς, αλλά και με τετρακίνηση.

Οι τιμές ρύπων και καταναλώσεων του 1.0lt Boosterjet σε σχέση με τον απερχόμενο 1.6lt VVT, κυμαίνονται σε αντίστοιχα επίπεδα, και σε κάποιες περιπτώσεις (2WD/4WD MT) είναι χαμηλότερες παρόλο που η μέτρηση έγινε με το νέο πρότυπο NEDC2.0:

  • Με εκπομπές ρύπων CO2 στα 129 γρ. ανά χλμ., το ανανεωμένο Vitara είναι ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στα χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας με μόλις €154,80.
  • Αντίστοιχα, οι τιμές ρύπων και καταναλώσεων του 1.4lt Boosterjet σε σχέση με τον απερχόμενο 1.6lt VVT, παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Συστήματα ασφαλείας

Το Vitara του 2018 διαθέτει πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας που βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει πιθανά ατυχήματα ενώ παράλληλα υποστηρίζουν την ομαλή και ξένοιαστη καθημερινή οδήγηση.

Το σύστημα Dual Sensor Brake Support (DSBS) χρησιμοποιεί μια κάμερα και ένα αισθητήρα λέιζερ. Ο συνδυασμός της κάμερας, που εστιάζει στις μέσες και μεγάλες αποστάσεις και μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πεζούς και τη διαγράμμιση των λωρίδων, και του αισθητήρα laser, που επικεντρώνεται στις μικρές αποστάσεις και στη νυχτερινή ανίχνευση, εξασφαλίζει εξαιρετικά αποτελέσματα.

Επιπλέον για πρώτη φορά το μικρομεσαίο ιαπωνικό SUV (κατασκευάζεται στην Ουγγαρία) διαθέτει για υποστήριξη του οδηγού, τα εξής:

- Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (BlindSpotMonitor)

- Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Control)

- Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), το οποίο γνωρίσαμε πρώτη φορά στο νέο Jimny.

Πρόσθετα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει το νέο μοντέλο είναι: Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης εκτροπής, Σύστημα Hill Hold, Σύστημα Hill Descent Control και Adaptive Cruise Control.

Το Vitara στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει τώρα το σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC) με την λειτουργία Stop & Go η οποία επιπλέον βοηθά την επιτάχυνση και την πέδηση διατηρώντας ασφαλή απόσταση (ανιχνεύοντας την βάσει του χιλιοστομετρικού ραντάρ) από το προπορευόμενο όχημα. Η ταχύτητα που καθορίζει ο οδηγός αποτελεί το μέγιστο όριο ταχύτητας. Το σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου – Blind Spot Monitor (BSM) και το Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας - Rear Cross Traffic (RCTC).

Υπάρχει ακόμα, σύστημα υποβοήθησης πέδησης, που αξιοποιεί μία κάμερα και έναν αισθητήρα λέιζερ για να ανιχνεύσει τον κίνδυνο σύγκρουσης με ένα προπορευόμενο όχημα ή με πεζό. Στην περίπτωση αυτή, με σκοπό να μειωθεί η πιθανότητα σύγκρουσης ειδοποιεί αρχικά τον οδηγό μέσω λυχνίας και ηχητικού μηνύματος, στην συνέχεια αυξάνει τη δύναμη πέδησης, εάν διαγνωσθεί υψηλή πιθανότητα σύγκρουσης και ο οδηγός φρενάρει εξαιρετικά απότομα. Στην περίπτωση που δεν υπάρξει κάποια αντίδραση από τον οδηγό ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, αφού η πιθανότητα σύγκρουσης έχει αυξηθεί.

Τέλος, το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας μέσω της κάμερας, παρακολουθεί το δρόμο για πινακίδες κυκλοφορίας. Όταν εντοπίζει οδικά σήματα, όπως όρια ταχύτητας ή σημαντικές απαγορεύσεις (π.χ. προσπέραση), τα εμφανίζει στην οθόνη του πίνακα οργάνων (μετά το πέρασμα του οχήματος) για να υπενθυμίσει στον οδηγό ποια σήμανση έχει προηγηθεί. Όταν ανιχνεύονται περισσότερα από ένα σήματα, μπορούν να προβληθούν ταυτόχρονα ως τρία.

Βελτιωμένες είναι και οι τιμές, καθώς στην κατεύθυνση αυτή βοηθούν και οι μικροί κυβισμοί των κινητήρων. Έτσι οι τιμές της δικίνητης έκδοσης με τον 1000άρη κινητήρα ξεκινούν από 15.990 ευρώ, ενώ η βάση τιμών της έκδοσης 4Χ4 είναι τα 19.450 ευρώ.