Δοκιμάζουμε τα νέα ελαστικά της Kleber στο δρόμο

Δοκιμάζουμε τα νέα ελαστικά της Kleber στο δρόμο

Η γκάμα των ελαστικών της περιλαμβάνει επιλογές «παντός καιρού» που ταιριάζουν σε όλα τα οχήματα μαζικής παραγωγής

Αν και σχετικά άγνωστη στην ελληνική αγορά, η γαλλική Kleber μετρά 108 χρόνια στην κατασκευή ελαστικών και από το 1981 ανήκει στον όμιλο Michelin. Πριν λίγες ημέρες, βρεθήκαμε στη Γαλλία για να δοκιμάσουμε δύο νέα ελαστικά της Kleber που υπόσχονται εξαιρετικές επιδόσεις στη βροχή και βέλτιστη σχέση ποιότητας/τιμής.

Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης

Με «ορμητήριο» το κέντρο δοκιμών και εξέλιξης στη νότια Γαλλία (Fontange), οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρίας ελαστικών, έχουν βάλει στόχο να εξωτερικεύσουν τις αξίες της και να επεκταθούν σε νέες αγορές, όπως αυτές της νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Β. Αφρικής.

Η γκάμα των ελαστικών της περιλαμβάνει επιλογές «παντός καιρού» που ταιριάζουν σε όλα τα οχήματα μαζικής παραγωγής. Σημείο αναφοράς όλων, η ποιότητα πρόσφυσης στο βρεγμένο οδόστρωμα και η ανταγωνιστική τιμή αγοράς.

Τα θερινά ελαστικά, Dynaxar HP4 και Dynaxer UHP ήταν η αφορμή του ταξιδιού μας και είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην ιδιόκτητη πίστα δοκιμών της εταιρίας, κάτω από ιδανικές συνθήκες.

Dynaxer HP4

Η νέα γενιά της σειράς Dynaxer HP «ακούει» στην κωδική ονομασία HP4, όπου «HP» σημαίνει «High Performance».

Πρόκειται για ένα θερινό ελαστικό το οποίο (όπως και το απερχόμενο HP3)  είναι σχεδιασμένο ώστε να προσφέρει σε συμβατικά αυτοκίνητα κορυφαία ποιότητα κύλισης, καθώς και υψηλό επίπεδο πρόσφυσης στη βροχή. Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά του ελαστικού, το Dynaxer HP4 διαθέτει νέα διαγράμμιση του πέλματος και αυτό-μπλοκαριζόμενες εγκοπές που μειώνουν την παραμόρφωση της γόμας.

Η νέα αυτή τεχνολογία μειώνει σημαντικά το χρόνο που απαιτείται για την ιδανική θεμοκρασία λειτουργίας και βελτιώνει την αποτελεσματικότητά του. Επιπλέον, προσφέρει βελτιωμένο κράτημα στις στροφές, μειωμένη αντίσταση κύλισης και ως εκ τούτου, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Σε συγκριτική δοκιμή απότομου φρεναρίσματος που διεξήγαμε σε βρεγμένο οδόστρωμα, το HP4 ακινητοποίησε το όχημα δοκιμής μέχρι και 4,7 ταχύτερα από ότι το προηγούμενο μοντέλο, Dynaxer HP3.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρίας, το νέο ελαστικό, θα είναι διαθέσιμο στην αγορά από τις αρχές του 2019 και θα καλύπτει 83 διαφορετικές διαστάσεις τροχών, από 14’’ έως 17’’ ίντσες.

Dynaxer UHP

Το άλλο ελαστικό που δοκιμάσαμε, απευθύνεται σε όσους αναζητούν γρήγορες επιδόσεις και οδηγική απόλαυση. Πρόκειται για το Dynaxer UHP (Ultra High Performance) και προορίζεται –κυρίως- για αυτοκίνητα με σπορ χαρακτήρα.

Σύμφωνα με τον κ. Romain Aynard, υπεύθυνο για τη δημιουργία του Dunaxer UHP, το συγκεκριμένο ελαστικό είναι κατασκευασμένο από 256 διαφορετικά συστατικά, επιλεγμένα αφενός για να μη ρυπαίνουν το περιβάλλον και αφετέρου για να είναι ανθεκτικά στις κακοτεχνίες των δρόμων και να διατηρούν χαμηλά επίπεδα θορύβου.

Παράλληλα, οι δύο διαμήκεις αυλακώσεις στο κέντρο του πέλματος του UHP προσφέρουν ασφάλεια σε συνθήκες έντονης βροχόπτωσης, βοηθώντας την αποφυγή της υδρολίσθησης. Στην πίστα και κάτω από οριακή οδήγηση, το Dynaxer UHP ανταποκρίθηκε άψογα τόσο στις απαιτήσεις μας, όσο και σε εκείνες του αυτοκινήτου δοκιμής.

Η πρώτη δοκιμασία περιελάμβανε φρενάρισμα πανικού σε στεγνό οδόστρωμα και εν συνεχεία σλάλομ, με απότομες μετατοπίσεις στο βάρος του αυτοκινήτου. Το τεστ ολοκληρώθηκε με γρήγορη οδήγηση σε συνθήκες βροχής, μια δοκιμασία που επαλήθευσε αυτό που το ελαστικό «υπόσχεται», δηλαδή την εμπιστοσύνη του οδηγού στο βρεγμένο οδόστρωμα.

Το νέο Dynaxer UHP διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά και εφαρμόζει σε ζάντες διαστάσεων 17” και 18” ιντσών, ενώ μέχρι το 2020 αναμένεται να καλύπτει τροχούς έως και 20” ιντσών.