Η Giulia Quadrifoglio και η Stelvio Quadrifoglio σε συλλεκτική έκδοση

Η Giulia Quadrifoglio και η Stelvio Quadrifoglio σε συλλεκτική έκδοση

Σε περιορισμένο αριθμό οχημάτων η έκδοση Nürburgring ως φόρος τιμής της Alfa Romeo στη θρυλική Γερμανική πίστα

Η Alfa Romeo παρουσιάζει και διαθέτει στην αγορά, δυο μοντέλα υψηλών επιδόσεων, περιορισμένης παραγωγής, αφιερωμένα στην θρυλική πίστα του Nürburgring. Όμως ας πάρουμε τα γεγονότα με την σειρά.

Από το 1927 που άνοιξε για πρώτη φορά, το Nürburgring αποτελεί το απόλυτο σημείο αναφοράς στους αγώνες αυτοκινήτου. Η μοναδική διάταξη της πίστας του μέσα από δάση, οι ατελείωτες στροφές της, τα εναλλασσόμενα σαμαράκια, ανηφόρες και κατηφόρες της καθώς και η δημοτικότητα της στον κόσμο έχουν κάνει την Γερμανική πίστα μια γη της επαγγελίας για τους λάτρεις του σπορ δημιουργώντας προσμονή για επικά κατορθώματα.

Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης

Η μακρόχρονη, σχεδόν ενός αιώνα, ιστορία του Green Hell (η πίστα αποκαλείται και Πράσινη Κόλασση) γράφτηκε με σημαντική συμμετοχή της Alfa Romeo, η οποία έχτισε τον μύθο της μέσα από μια πολλαπλές νίκες και αξέχαστα ρεκόρ στο Nürburgring.

Η Stelvio Quadrifoglio, το πρώτο SUV στην ιστορία της μάρκας, κατέχει το ρεκόρ στην κατηγορία της, έχοντας διανύσει τα 20.832 km του Nordschleife σε 7 λεπτά και 51.7 δευτερόλεπτα. Αυτό την καθιστά το ταχύτερο SUV στην κατηγορία, εφοδιασμένο με ένα εξαιρετικό 2.9 V6 Bi-Turbo βενζινοκινητήρα με 510 HP και ροπή 600 Nm που αποδίδει τελική ταχύτητα 283 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3.8 δευτερόλεπτα.

Η Giulia Quadrifoglio έχει ταχύτερο γύρο στα 7'32", που επιτεύχθηκε χάρη στην οδηγική της συμπεριφορά, τελική ταχύτητα 307 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3.9 δευτερόλεπτα. Οι Giulia Quadrifoglio "NRING" και Stelvio Quadrifoglio "NRING" Nürburgring Limited Editions έχουν δημιουργηθεί για να τιμήσουν την ιστορική αυτή σχέση με την πίστα, που αναζωπυρώθηκε πρόσφατα με τις θρυλικές επιδόσεις των νέων μοντέλων Quadrifoglio.

Τα συλλεκτικά Limited edition μοντέλα είναι τώρα διαθέσιμα για παραγγελίες

Διαθέσιμες, στην περιοχή της EMEA, με μόλις 108 αυτοκίνητα από κάθε μοντέλο που προορίζονται μόνο για συλλέκτες και τους πιο πιστούς πελάτες της μάρκας, οι νέες περιορισμένες εκδόσεις έχουν μοναδικό εξοπλισμό, όπως το αριθμημένο σήμα στο ταμπλό από ανθρακονήματα και τη μοναδική εμφάνιση Circuito Grey, αποκλειστικά διαθέσιμη σ' αυτήν την περιορισμένη έκδοση.

Επιπλέον των χαρακτηριστικών που χαρακτηρίζουν όλα τα αυτοκίνητα Quadrifoglio, ο στάνταρ εξοπλισμός στην ειδική σειρά "NRING" είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει φρένα carbon-ceramic, αγωνιστικά καθίσματα Sparco με κόκκινο γαζί και σκελετό από ανθρακονήματα, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Mopar με λεβιέ με λεπτομέρειες από ανθρακονήματα, τιμόνι από δέρμα και Alcantara, επίσης με λεπτομέρειες από ανθρακονήματα. Το μπροστινό σήμα και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεφτών είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, όπως και οι πλευρικοί μαρσπιέδες. Και η λίστα δεν τελειώνει εδώ: σκουρόχρωμα τζάμια, Adaptive Cruise Control, πακέτο ηχοσυστήματος Harman Kardon premium, και σύστημα AlfaTM Connect 3D Nav με οθόνη 8.8'', Apple CarPlayTM, Android AutoTM και DAB. Η Giulia λανσάρει τη νέα οροφή  από ανθρακονήματα ενώ η Stelvio εξοπλίζεται με ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή. Και οι δύο έχουν πατάκια με κόκκινο λογότυπο και από την Mopar.

Μεγάλη ισχύς και τεχνολογία αιχμής

Τα μοντέλα Quadrifoglio είναι υποδείγματα τεχνολογίας και επίδοσης. Για παράδειγμα, στη Stelvio, ο βενζινοκινητήρας 2.9 V6 Bi-Turbo των 510 HP συνδυάζεται με το σύστημα τετρακίνησης Q4, το οποίο εξασφαλίζει απόδοση, πρόσφυση, οδηγική απόλαυση και ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες.

Και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν επίσης το AlfaTM Chassis Domain Control, το οποίο συντονίζει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να παρέχουν πάντοτε τη καλυτερη απόδοση σε συνδυασμό με οδηγική ευχαρίστηση.

Συγκεκριμένα, το σύστημα διαχειρίζεται και αναθέτει ταυτόχρονα συγκεκριμένες λειτουργίες στα διάφορα ενεργά συστήματα, όπως το Q4 all-wheel drive (στην Stelvio Quadrifoglio), το σύστημα AlfaTM Active Torque Vectoring, το AlfaTM Active Suspension, το ESC και τον επιλογέα AlfaTM DNA Pro με λειτουργία Race. Η τεχνολογία Torque Vectoring βελτιστοποιεί την κατανομή της ροπής. Οι δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι συμπλέκτες μέσα στο σύστημα Torque Vectoring καθιστούν εφικτό τον έλεγχο της παρεχόμενης ροπής σε κάθε ένα τροχό ξεχωριστά. Αυτό εξασφαλίζει την καλύτερη μεταφορά της ισχύος στο έδαφος σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ZF 8 σχέσεων, που παρέχεται σαν στάνταρ, είναι ειδικά καλιμπραρισμένο για να αλλάζει ταχύτητες σε μόλις 150 milliseconds όταν είναι στην λειτουργία Race. Το σύστημα μετάδοσης έχει μία ασφάλιση συμπλέκτη έτσι ώστε να δίνει στον οδηγό μία αίσθηση δύναμης και ακρίβειας, κατά την αλλαγή στην επιτάχυνση. Ανάλογα με τον τρόπο λειτουργίας που έχει επιλογέα AlfaTM DNA Pro το νέο αυτόματο κιβώτιο βελτιστοποιεί τη ρευστότητα, την άνεση και την ευκολία στην οδήγηση σε όλες τις συνθήκες, ακόμα κι εκτός πόλης, βελτιώνει ακόμα περισσότερο την αποδοτικότητα του καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές του CO2. Τέλος και τα δύο μοντέλα είναι εφοδιασμένα με χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων κατασκευασμένα από καθαρό αλουμίνιο τα οποία είναι ενσωματωμένα στην κολόνα του τιμονιού.

Μοναδική διαδικασία παράδοσης

Η Alfa Romeo έχει δημιουργήσει μία πραγματικά ολιστική εμπειρία για τους 216 αγοραστές των Giulia Quadrifoglio "NRING" και Stelvio Quadrifoglio "NRING" Nürburgring Limited Editions. Η εμπειρία ξεκινάει πριν την παράδοση καθώς, η αποστολή ενός αριθμημένου μοντέλου σε κλίμακα 1:18, προηγείται της άφιξης του αυτοκινήτου.

Και οι εκπλήξεις δεν τελειώνουν εδώ: όταν παραδίδεται το αυτοκίνητο, στο εσωτερικό του, ο αγοραστής θα βρει ένα welcome kit, που αποτελείται από αγωνιστικά γάντια Sparco και εξατομικευμένο ειδικό σακάκι, σπορ τσάντα στο μοτίβο της Alfa Romeo, μανικετόκουμπα "Quadrifoglio" και τα γνήσια υποδήματα, σχεδιασμένα από το Car Shoe, με το επίσημο σήμα "Quadrifoglio". Τα υποδήματα από δέρμα και τεχνητές ίνες, είναι εμπνευσμένα από το σχεδιασμό αγωνιστικών μποτών και έχουν το σύμβολο που ενσωματώνει απόλυτα τις υψηλότερες επιδόσεις της Alfa Romeo.

Επιπλέον, όλοι οι ιδιοκτήτες Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio "NRING" και Giulia Quadrifoglio "NRING" θα μπορούν να παρακολουθήσουν, κατά την διάρκεια του 2019, ένα σεμινάριο τεχνικής για σπορ οδήγηση στην πίστα του Nürburgring. Μια ειδική τηλεφωνική υπηρεσία εξυπηρέτησης θα υποστηρίζει τους πελάτες του NRING σε όλη την διάρκεια της εμπειρίας τους με την Alfa Romeo.

Πιστοποίηση

Η γέννηση της νέας περιορισμένης έκδοσης των εκδόσεων NRING θα τιμηθεί με ειδικό "Πιστοποιητικό Αυθεντικότητας" που εκδίδεται από το FCA Heritage, το τμήμα της FCA Group που διατηρεί και προωθεί το ιστορικό αρχείο των Ιταλικών μαρκών.

Η απόφαση για την παροχή των ειδικών αυτών εκδόσεων με "Πιστοποιητικό Αυθεντικότητας", που κανονικά εκδίδεται μόνο για ιστορικά αυτοκίνητα, τους δίνει αμέσως ένα status γνήσιου "Instant Classic", τοποθετώντας τα μεταξύ των αυτοκινήτων που βαθμολογούνται σαν συλλεκτικά αντικείμενα (και ασφαλείς επενδύσεις) αμέσως μόλις βγουν στην αγορά, λόγω της αποκλειστικότητας τους, της απόδοσης και της περιορισμένης παραγωγής που έχουν.

Κάθε νέος ιδιοκτήτης θα λάβει ένα kit που αποτελείται από το πιστοποιητικό αυθεντικότητας του κατασκευαστή, μία αριθμημένη πλακέτα πιστοποίησης που αναγράφει τον αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου, ένα λεύκωμα με φωτογραφίες και τις τεχνικές προδιαγραφές.

Η ιστορία της Alfa Romeo στο Nürburgring

Οι νέες ειδικές εκδόσεις εδραιώνουν τον δεσμό μεταξύ της μάρκας και της θρυλικής πίστας.

Η πρώτη από τις πολλές νίκες της Alfa Romeo στο Green Hell καταγράφηκε το 1932 από τον Rudolf Caracciola, οδηγώντας ένα Gran Premio Tipo B, το οποίο κέρδισε μπροστά από δύο άλλες Alfa Romeo με τους Nuvolari και Borzacchini στο τιμόνι.

Τρία χρόνια αργότερα ήταν ο ίδιος ο "ιπτάμενος Mantovan" που, λίγο πριν βγει στη σύνταξη, πρωταγωνίστησε σε έναν αγώνα που έκοβε την ανάσα: οδηγώντας μία Alfa Romeo Tipo B ξεπέρασε τους αντιπάλους του ακόμα και από τα προκριματικά στάδια και πέτυχε μια συντριπτική νίκη στο Γερμανικό Grand Prix.

Αλλά, δεν ήταν μόνο η Formula 1, αφού από τη δεκαετία του πενήντα, η Alfa Romeo με όπλο στην κατηγορία Tourism με την Giulietta Sprint Veloce, εδραίωσε αυτή την κυριαρχία κατά την επόμενη δεκαετία με την Giulia TZ, την Giulia TZ2, την Giulia Sprint GTA, την GTA 1300 Junior και τις 1750-2000 GTAm, οι οποίες πέτυχαν μια σειρά νικών στους αγώνες, συμπεριλαμβανομένων των 1000 Km, των 500 Km και των 6 ωρών. Αξιομνημόνευτο είναι και το ρεκόρ των 9' 59.7" της Giulia Sprint GTA που επιτεύχθηκε από τον Andrea De Adamich, την πρώτη φορά που ένα αυτοκίνητο GT με κινητήρα μικρότερο από 1600 cc έσπασε το φράγμα των 10 λεπτών.

Επίσης, η Alfa Romeo εισήλθε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για κατασκευαστές με το νέο Tipo 33 και κέρδισε δύο νίκες το 1968 και το 1969, στην κατηγορία των δύο λίτρων και δύο τίτλους παγκόσμιου πρωταθλήματος, το 1975 και το 1977.

Το 1975, οι Merzario και Laffite κέρδισαν επτά από τους οκτώ αγώνες της περιόδου, συμπεριλαμβανομένης της νίκης στο Nürburgring. Άλλη μία σπουδαία νίκη που χρονολογείται από το 1993, ήταν όταν η 155 V6 TI που οδηγούσε ο Nicola Larini γύρισε με νίκη, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τον τίτλο του DTM.