M3 CS, ένα οικογενειακό με έντονη σπορ εμφάνιση

M3 CS, ένα οικογενειακό με έντονη σπορ εμφάνιση

Το 4θυρο sedan υψηλών επιδόσεων συνδυάζει ιδανικά ένα μεταφορικό με ένα σπορ όχημα

Η BMW M GmbH παρουσίασε μία ακόμα αποκλειστική, ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής, με την M3 CS. Με έντονη σπορ εμφάνιση, η νέα M3 CS συνεχίζει την μακροχρόνια παράδοση των θρυλικών ειδικών εκδόσεων Μ, που ξεκίνησε το 1988 με την E30 M3 Evolution. Ταυτόχρονα, το 4θυρο sedan υψηλών επιδόσεων συνδυάζει ιδανικά ένα μεταφορικό με ένα σπορ όχημα.

Ο δυνατός 3λιτρος κινητήρας ξεπερνά τις επιδόσεις της M3 με Competition Package κατά 10 ίππους, φτάνοντας τους 460 ίππους. Η τεχνολογία M TwinPower Turbo δίνει στην M3 CS επιτάχυνση 0 - 100 χλμ σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 280 χλμ/ώρα.

Με δύο υπερσυμπιεστές mono-scroll, εναλλάκτη αέρα, High Precision Injection, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων Valvetronic και πλήρως μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Double-Vanos, ο 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας στοχεύει μεν σε κορυφαίες επιδόσεις, αλλά έχει σχεδιαστεί επίσης με γνώμονα την πλούσια ροπή από χαμηλές στροφές και την περιορισμένη κατανάλωση (κατανάλωση μικτού κύκλου: 8,3 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 194 γρ/χλμ). Ο κινητήρας έρχεται στη ζωή πιέζοντας το νέο, κόκκινο μπουτόν start/stop και εκπέμπει συναρπαστικό ήχο από τη νέα, ειδικά ρυθμισμένη σπορ εξάτμιση της M3 CS, με τέσσερις μπούκες εξαγωγής.

Η νέα M3 CS είναι στάνταρ εξοπλισμένη με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M Double Clutch Transmission (M DCT) με Drivelogic. Το κιβώτιο αυτό έχει ανεξάρτητο ψυγείο λαδιού και προσφέρει αυτόματες αλλαγές σχέσεων αλλά και μηχανικές από τα σχετικά χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι. Οι σχέσεις αλλάζουν σε κλάσματα του δευτερολέπτου, χωρίς διακοπή στη ροή ισχύος, αλλά χρησιμοποιείται μία μακριά έβδομη σχέση για να κρατά τις στροφές χαμηλά και να ελαχιστοποιεί την κατανάλωση σε μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.

Η ανάρτηση θυμίζει αυτή της M3 με Competition Package. Οι σύνδεσμοι και τα ακραξόνια τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα κατασκευάζονται από σφυρήλατο αλουμίνιο, γι’ αυτό και είναι πανάλαφρα. Έτσι, οι μη αναρτώμενες μάζες είναι περιορισμένες, προς όφελος της δυναμικής συμπεριφοράς.

Η M3 CS εφοδιάζεται στάνταρ με ανάρτηση Adaptive M, της οποίας η γεωμετρία έχει ρυθμιστεί για καλυτερες επιδόσεις στο δρόμο και στην πίστα. Την βέλτιστη δυνατή πρόσφυση σε όλες τις οδηγικές συνθήκες εξασφαλίζουν το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) – που περιλαμβάνει M Dynamic Mode – και το Active M Differential. Τα συστήματα ελέγχου για την ανάρτηση Adaptive M, το DSC και το Active M Differential (ενεργό διαφορικό Μ) έχουν τροποποιηθεί σύμφωνα με τις δυναμικές απαιτήσεις της M3 CS, όπως και το set up του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να προσαρμόσει τις ρυθμίσεις των συστημάτων διεύθυνσης και ανάρτησης στις προσωπικές του προτιμήσεις ή απαιτήσεις της εκάστοτε διαδρομής.

Οι ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου (μπροστά: 9 J x 19, πίσω: 10 J x 20) εφοδιάζονται (στάνταρ) με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (εμπρός: 265/35 R 19, πίσω: 285/30 R 20). Τα ημι-σλικ ελαστικά που έχουν έγκριση για χρήση στο δρόμο, προσφέρουν άριστη πρόσφυση και πλευρική ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες στην πίστα. Η M3 CS μπορεί επίσης να παραγγελθεί με ελαστικά δρόμου Michelin Sport.

Στο εσωτερικό της νέας M3 CS, η δίχρωμη, δερμάτινη επένδυση των καθισμάτων σε Silverstone/Black και Alcantara δημιουργεί ένα εντυπωσιακό περιβάλλον που συνδυάζει τις δυναμικές επιδόσεις με την ποιότητα. Μερικά από τα στοιχεία εξοπλισμού είναι, ο αυτόματος έλεγχος κλιματισμού, το σύστημα ήχου Harman Kardon surround και το Σύστημα Πλοήγησης Professional, που προσφέρονται στάνταρ.

Εξωτερικά, οι σχεδιαστές του μοντέλου έδωσαν εμφάνιση που φανερώνει τις σπορ προθέσεις της. Το στοιχείο ταυτότητας του εμπρός τμήματος μαζί με τους δίδυμους προβολείς LED είναι η εμπρός ποδιά με μεγάλους αεραγωγούς τριών τμημάτων.

Η διακριτική αεροτομή Gurney πίσω έχει σχεδιαστεί ειδικά για τη νέα M3 CS, και συνεργάζεται με το εμπρός splitter και τον πίσω διαχύτη για ελαχιστοποίηση της δυναμικής άνωσης. Τα εξαρτήματα αυτά κατασκευάζονται από ελαφρύ και εξαιρετικά άκαμπτο high-tech πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), όπως το καπό και η οροφή της νέας BMW M3 CS.

Η κατασκευή της ειδικής έκδοσης θα περιοριστεί σε 1.200 αντίτυπα λόγω παραγόντων που έχουν σχέση με την παραγωγή, η οποία ξεκίνησε το Μάρτιο του 2018.