Το news.gr οδηγεί το VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Το news.gr οδηγεί το VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Πρόκειται για ένα μοντέλο της κατηγορίας Β-SUV, ευρύχωρο, λειτουργικό, ασφαλές και καλά εξοπλισμένο

Στον αγώνα των κατασκευαστών προκειμένου να παρουσιάσουν όλο και περισσότερα SUV μοντέλα, δεν θα μπορούσε βέβαια να λείπει η VW, που πρόσφατα παρουσίασε το T-ROC (η πρώτη γνωριμία μας είχε δημοσιευτεί πριν λίγες εβδομάδες).

Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης

Πρόκειται για ένα μοντέλο της κατηγορίας Β-SUV, ευρύχωρο, λειτουργικό, ασφαλές και καλά εξοπλισμένο, το οποίο με τον 3κύλινδρο 1000άρη κινητήρα  συνδυάζει αξιοπρεπείς επιδόσεις με σχετικά χαμηλή κατανάλωση και μικρό φορολογικό τεκμήριο.

Το αυτοκίνητο αυτό βρέθηκε μαζί μας για πολλές ημέρες στις οποίες διανύσαμε κάτι λιγότερο από 1000 χιλιόμετρα σε όλων των ειδών τις διαδρομές, βγάζοντας ασφαλή συμπεράσματα που θα σας αναφέρουμε στη συνέχεια.

Με έντονο (και κατά συνέπεια ασφαλές καθώς είναι ευδιάκριτο) κιτρινωπό χρώμα και διχρωμία στην οροφή, αποκλείεται να περάσει απαρατήρητο, όντας αντικειμένικά όμορφο και ιδιαίτερα ευχάριστο στο μίνιμαλ αλλά μοντέρνο εσωτερικό του. Με λίγα λόγια, χαίρεσαι κάθε φορά που το βλέπεις και απολαμβάνεις την κάθε στιγμή μαζί του, ακόμα και όταν είσαι σταματημένος σε μποτιλιάρισμα. Τα σκληρά πλαστικά του εσωτερικού, τέλεια συναρμολογημένα δεν μειώνουν σε τίποτα την εικόνα της ποιοτικής γεροδεμένης κατασκευής, ενώ οι χώροι επαρκούν για 4 ενήλικες, αλλά χρειάζονται πολύ ανοχή για να μπει και τρίτος στο πίσω κάθισμα. Επαρκής είναι και ο χώρος αποσκευών (445 λίτρα) που διαθέτει και διπλό μετακινούμενο πάτο, ενώ στη βάση του υπάρχει η ρεζέρβα ασφαλείας (απαραίτητη για όποιο αυτοκίνητο στην Ελλάδα, ότι κι αν σας λένε οι πωλητές).

Στην βασική τιμή περιλαμβάνεται ιδιαίτερα πλούσιος εξοπλισμός, που λίγα χρόνια πριν θα τον θεωρούσαμε έως και περιττό, αλλά είναι αλήθεια ότι, κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη και ευχάριστη. Ο εξοπλισμός αυτός διαθέτει ESP με hill holder (και λειτουργίες ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου), σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, Bluetooth και θύρες SD και USB (συμβατή με iPod/iPhone), υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση κ.ά.

Ο 3κύλινδρος 1000άρης κινητήρας με τους 115 ίππους γνωστός και από άλλα μοντέλα της μάρκας, είναι εύστροφος, ελαστικός, συνδυάζεται σωστά με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο και κινεί με αξιοπρέπεια τα σχεδόν 1300 κιλά βάρους του αμαξώματος. Με επιδόσεις 0-100 σε 11.1΄΄ και τελική ταχύτητα 187 χλμ/ώρα, έχει ικανοποιητική ροπή αλλά υστερεί στις χαμηλές στροφές και χρειάζεται προσοχή στα ξεκινήματα όταν είναι σε λειτουργία το σύστημα star/stop, γιατί αν οδηγός δεν αφήσει αποφασιστικά τον συμπλέκτη την ώρα που πατά το γκάζι, ο κινητήρας θα σβήσει και –αν μη τι άλλο- θα τον πανικοβάλει, ιδιαίτερα αν βρίσκεται σε φάση «κροσαρίσματος» κεντρικού δρόμου. Κατά τα λοιπά ο θόρυβος είναι σε χαμηλά επίπεδα και ο κραδασμός (μόνιμος φόβος στα 3κύλινδρα σύνολα) σχεδόν ανεπαίσθητος, ενώ όσο ανεβαίνουν οι στροφές μειώνεται.

Στον δρόμο, το T-ROC, χωρίς να είναι μικρό (4,234 μ.), συμπεριφέρεται σαν ένα αυτοκίνητο πόλης τόσο στην αίσθηση όσο και στην πράξη, καθώς η υψηλά ευρισκόμενη θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με την καλή εργονομία / ορατότητα, δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να ελίσσεται εύκολα και να μην «καταπιέζεται» ψυχολογικά πίσω από ψηλότερα αμαξώματα.

Οδηγώντας από ψηλά ένα εύχρηστο σύνολο μπορείς εύκολα να ξεχαστείς και να οδηγήσεις γρήγορα ένα υπερυψωμένο τελικά όχημα (απόσταση από το έδαφος 16 εκ.), που τελικά δεν γέρνει πολύ, χάρη στη σφιχτή ανάρτηση, αλλά βέβαια δεν είναι και ένα χαμηλό σπορ αυτοκίνητο.

Ουδέτερο στις περισσότερες των περιπτώσεων, θα υποστρέψει λίγο στην πίεση και σχεδόν ποτέ δεν θα χάσει την «ουρά» του, αλλά και αν την χάσει, τότε είναι το γρήγορο / σαφές τιμόνι και τα ηλεκτρονικά αυτά που επεμβαίνουν για να διατηρήσουν την επιθυμητή τροχιά. Όλα τα παραπάνω διαπιστώθηκαν παρά τα αγνώστου μάρκας ελαστικά από την …Ταϊλάνδη που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Επιπλέον, σε στιγμές που «δεν πάει άλλο» τα δυνατά με αίσθηση φρένα έρχονται να τελειώσουν την δυσάρεστη φάση πριν αυτή εξελιχθεί.

Όσον αφορά τον ανοιχτό δρόμο, ταξιδεύει ευθύβολα και άνετα, δεν επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους και έχει πάτημα μεγαλύτερης κατηγορίας. Εκεί όμως που το μικρό γερμανικό SUV δίνει ρέστα είναι τα φώτα, που σπάνια έχουμε συναντήσει ακόμα και σε πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα.

Καταλήγοντας θα επισημάνουμε ότι, το T-ROC σε κερδίζει από την πρώτη επαφή, όντας όμορφο, ευχάριστο και καλοφτιαγμένο. Με τον 1000άρη κινητήρα αποτελεί φορολογικό πλεονέκτημα χωρίς να υστερεί κάπου, εκτός από την κατανάλωση που στην περίπτωσή μας ήταν 8,2 λτ/100 χλμ. Στιβαρό και ικανό να κινηθεί σε ομαλούς χωματόδρομους, μπορεί να αποτελέσει την μοναδική λύση και για μια μικρή οικογένεια, ενώ παρουσιάζεται ιδανικό για τον νέο που θέλει «όλα σε ένα».

Τέλος, με την τιμή του να ξεκινά λίγο πριν τα 20.000 ευρώ, δεν είναι η μεγάλη ευκαιρία της κατηγορίας, αλλά σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό και το σήμα του «αυτοκινήτου του λαού», είναι τουλάχιστον μια λογική αγορά.

Υπέρ

- Σχεδίαση

- Εσωτερικό

- Κινητήρας

- Χώροι

- Ποιότητα κατασκευής

- Τεχνολογία

- Εξοπλισμός

- Θέση οδήγησης

- Φώτα

- Εργονομία-λειτουργικότητα

Κατά

- Σκληρή ανάρτηση

- «Τσιμπημένη» κατανάλωση

- Έλλειψη ροπής στις χαμηλές στροφές

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 999 κ.εκ.
  • Ισχύς:  115 ίπποι/5000 σαλ
  • Ροπή:  200 Nm/2.000 σαλ
  • Επιτάχυνση 0-100:  11,1΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 187 χλμ
  • Μετάδοση: στους Εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο:  Μηχανικό 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson – Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί:  215/60/16
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι – Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ
  • Κύκλος στροφής: 11,1 μ.
  • Διαστάσεις:  4.234 Χ 1.819 Χ 1.573 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.590 χλστ
  • Βάρος:  1.270 κιλά
  • Ρεζερβουάρ:  45 λίτρα
  • Αριθμός θυρών / θέσεων: 5 / 5
  • Χώρος αποσκευών:  445 λίτρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής):  8,2 λίτρα/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2: 117 γρ/χλμ
  • Τέλη κυκλοφορίας: 114.66 €
  • Φορολογήσιμοι ίπποι: 7