Η ανατομία του νέου Ford S-MAX

Η Ford αποκάλυψε το νέο S-MAX, ένα στιλάτο, καινοτόμο μοντέλο που επαναπροσδιορίζει το πρωτοποριακό, 7θέσιο πολυμορφικό.

Πιστό στο πνεύμα της αρχικής έκδοσης, το νέο S-MAX θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη του χρόνου προσφέροντας στυλ, οδηγική απόλαυση και προηγμένα χαρακτηριστικά χωρίς θυσίες στην ευρυχωρία, την ευελιξία και την απόδοση καυσίμου.

Το νέο S-MAX θα σηματοδοτήσει το ντεμπούτο της τεχνολογίας Ford Adaptive Steering στην Ευρώπη για βελτιστοποιημένη απόκριση στις εντολές του οδηγού όταν κυκλοφορήσει του χρόνου. Το Intelligent All-WheelDrive και μία γκάμα προηγμένων κινητήριων συνόλων – συμπεριλαμβανομένου ενός νέου βενζινοκινητήρα 1.5 EcoBoost – υπόσχονται επίσης αναβάθμιση της οδηγικής εμπειρίας.

Το S-MAX θα είναι το πρώτο Ford παγκοσμίως με σύστημα φωτισμού Ford Dynamic LED Headlamps με Glare-Free Highbeam που διατηρεί τη μέγιστη φωτεινότητα χωρίς να ενοχλεί τους άλλους χρήστες των δρόμων. Η προηγμένη τεχνολογία Pre-CollisionAssist, θα συμβάλλει στον περιορισμό των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης ακόμα και με υψηλές ταχύτητες.

Το νέο S-MAX μπορεί να μεταφέρει με άνεση μέχρι επτά άτομα, είτε σε κάποιο χιονοδρομικό κέντρο ή σε καθημερινές διαδρομές – με 32 διαφορετικούς συνδυασμούς καθισμάτων και χώρου φόρτωσης, αλλά και τα πρώτα στην κατηγορία καθίσματα Easy-Fold στη δεύτερη και τρίτη σειρά.

Η ομάδα σχεδίασης της Ford εξέλιξε το φρέσκο και ιδιαίτερο στυλ του πρώτου S MAX πετυχαίνοντας ακόμα πιο δυναμική και ανώτερη αίσθηση.

Η αεροδυναμική σχεδίαση συνοδεύεται από περιορισμένη χρήση γραφιστικών στοιχείων για να αποφεύγονται οι υπερβολές. Η εμπρός κολόνα έχει μετακινηθεί πιο πίσω για τη δημιουργία ενός μακρύτερου, ανάγλυφου καπό που αποπνέει μία αίσθηση premium οχήματος. Η υπερυψωμένη χρωμιωμένη τραπεζοειδής μάσκα και η λεπτή σχεδίαση των προβολέων προσδίδουν μία πιο τεχνική και προηγμένη εμφάνιση.

Το σχήμα του S-MAX και η χαρακτηριστική γραμμή των παραθύρων γίνονται τώρα ακόμα πιο ελκυστικά καθώς συμπληρώνονται από στοιχεία ταυτότητας όπως τα φώτα ημέρας LEDDayTimeRunningLights και τα τεχνικά πίσω φώτα που προσθέτουν οπτικό πλάτος. Αυτά συνδέονται με μία χαρακτηριστική σατινέ χρωμιωμένη λωρίδα. Ένας πίσω διαχύτης διαχωρίζει τις ενσωματωμένες απολήξεις εξαγωγής επιτυγχάνοντας μία πιο μοντέρνα αίσθηση.

Στο εσωτερικό, μία ώριμη, σοφιστικέ και δυναμική αίσθηση δημιουργείται από την ανάγλυφη κεντρική κονσόλα που αποτελεί αρμονική συνέχεια του πάνω τμήματος του ταμπλό, τα αλουμινένια στοιχεία πάνω από το ντουλαπάκι και την αμφιθεατρική τοποθέτηση των καθισμάτων της δεύτερης και τρίτης σειράς. Η ανοιχτή και φωτεινή καμπίνα αναδεικνύεται από μια πανοραμική κρυστάλλινη οροφή πλήρους μήκους, ενώ η σχεδίαση των καθισμάτων με λεπτότερες πλάτες αυξάνουν την ευρυχωρία στην περιοχή των ποδιών.

Μαλακά υλικά και διακοσμητικές ραφές χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό, ενώ τα υλικά είναι ανθεκτικά στη φθορά που προκαλείται από τη σκληρή οικογενειακή χρήση, μέσω επιστρώσεων που δεν επιτρέπουν τη δημιουργία λεκέδων, ενώ έγιναν εκτενείς δοκιμές για αξιολόγηση της αντοχής χρησιμοποιώντας χώμα και καφέ.

Οι μηχανικοί προσομοιώνουν σχολαστικά την ταλαιπωρία που υφίσταται η καμπίνα από φερμουάρ και μεταλλικά στοιχεία ρούχων. Μία μεταλλική σφαίρα με αιχμηρές απολήξεις (όπως ένα μεσαιωνικό ρόπαλο) χρησιμοποιείται για ‘βούρτσισμα’ των υφασμάτων 600 φορές.

Το νέο S-MAX - σε 5θέσια και 7θέσια διάταξη - έχει βελτιστοποιηθεί ως προς την άνεση και τη λειτουργικότητα. Το σύστημα Easy-Fold επιτρέπει την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων από ένα πάνελ διακοπτών. Τα καθίσματα Easy-Entry δεύτερης σειράς επιτρέπουν την πρόσβαση στην τρίτη σειρά μέσω ενός μπουτόν.

Η ρύθμιση της ιδανικής θερμοκρασίας επιτυγχάνεται τώρα ταχύτερα με το αναβαθμισμένο σύστημα θέρμανσης εξαερισμού και κλιματισμού (A/C) που παρέχει περισσότερη ροή αέρα, μπορεί να διαχειρίζεται πιο ακραίες θερμοκρασίες και είναι πιο αθόρυβο. Αναγνωρίζοντας ότι οι πίσω επιβάτες προσδοκούν τα ίδια επίπεδα άνεσης με τους εμπρός, η Ford διασφάλισε ότι μπορούν να επιλέγουν τις δικές τους ρυθμίσεις θερμοκρασίας με ξεχωριστά χειριστήρια και σύστημα κλιματισμού.

Πρόσθετα ηχομονωτικά υλικά, βελτιωμένες τσιμούχες θυρών και τεχνολογία μαγνητικών μαζών απόσβεσης ενσωματωμένη στην οροφή για την εξουδετέρωση των κραδασμών, συμβάλλουν σε μία πιο αθόρυβη καμπίνα. Το S-MAX περιλαμβάνει επίσης για πρώτη φορά στην κατηγορία τα θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα Multi-ContourSeats της Ford με λειτουργία μασάζ ActiveMotion.

Τα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων ρυθμίζονται επάνω, κάτω, εμπρός και πίσω και οι οδηγοί μπορούν να ρυθμίζουν τη θέση του καθίσματός τους χρησιμοποιώντας την πρώτη στην κατηγορία λειτουργία ηλεκτρικής ρύθμισης της κολόνας του τιμονιού (απόσταση / ύψος) και τη λειτουργία μνήμης καθίσματος του οδηγού. Επίσης προσφέρεται θερμαινόμενο τιμόνι για πρώτη φορά.

Η στήριξη και η σκληρότητα των πίσω καθισμάτων έχουν αναβαθμιστεί με κριτήριο την αναβαθμισμένη άνεση των πίσω επιβατών. Το εσωτερικό προσφέρει τις καλύτερες λύσεις αποθήκευσης στην κατηγορία για τις ανάγκες των επιβατών με επιλογές όπως ένας καλυμμένος νέος αποθηκευτικός χώρος στο πάνω τμήμα του ταμπλό, ένας χώρος αποθήκευσης πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα και κρυφός υποδαπέδιος αποθηκευτικός χώρος πίσω από την τρίτη σειρά καθισμάτων.

Το νέο πολυμορφικό της Ford χρησιμοποιεί κάμερα, ραντάρ και υπερηχητικές συσκευές για την υποστήριξη 16 και πλέον αξιοσημείωτων τεχνολογιών οδήγησης που βοηθούν στην οδήγηση και ασφαλή έλεγχο του οχήματος όπως:

  • Pre-CollisionAssist, εφαρμόζει πίεση πέδησης εάν ανιχνευτεί επικείμενη σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα – προηγείται μία ηχητική προειδοποίηση και στη συνέχεια μία οπτική ένδειξη στο παρμπρίζ από τα 8 km/h μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα

  • Τεχνολογία προσαρμοζόμενων προβολέων LED (AdaptiveLEDheadlamp) που χρησιμοποιεί το AdaptiveFrontLightingSystem της Ford για την προσαρμογή της γωνίας δέσμης των προβολέων σύμφωνα με τις συνθήκες οδήγησης

  • Τεχνολογία Glare-FreeHighbeam που ανιχνεύει προπορευόμενα ή αντίθετα ερχόμενα αυτοκίνητα και χαμηλώνει την ένταση φωτισμού των προσαρμοζόμενων προβολέων LED για να μην θαμπώνει τους άλλους οδηγούς, ενώ διατηρεί μέγιστη ένταση φωτισμού στις υπόλοιπες περιοχές

Επιπλέον οι τεχνολογίες ανίχνευσης κάνουν το παρκάρισμα ευκολότερο:

  • PerpendicularParking μπορεί να ανιχνεύει και να παρκάρει αυτόματα (hands-free) με όπισθεν το αυτοκίνητο σε χώρους στάθμευσης κάθετα δίπλα σε άλλα αυτοκίνητα, όπως το ActiveParkAssist υποστηρίζει τους οδηγούς στο παράλληλο παρκάρισμα

  • Park-OutAssist, βοηθά τους οδηγούς να εξέρχονται από παράλληλο χώρο στάθμευσης, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο του τιμονιού ενώ ο οδηγός ελέγχει το γκάζι και το φρένο

  • SideParkingAid, προσφέρει ακουστικές προειδοποιήσεις και προβάλλει στην οθόνη τις αποστάσεις από εμπόδια γύρω από το όχημα

  • CrossTrafficAlert προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από έναν κάθετο χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση οχημάτων πίσω τους

Άλλες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού είναι: BlindSpotInformationSystem, TrafficSignRecognition, LaneKeepingAlert, LaneKeepingAidκαιDriverAlert.

Το νέο S-MAX επίσης λανσάρει στην κατηγορία την τεχνολογία Front Split View Camera, που διευκολύνει την οδήγηση σε οδικούς κόμβους ή χώρους στάθμευσης με περιορισμένη ορατότητα χάρη στη χρήση ενός συστήματος κάμερας 180 μοιρών στο εμπρός τμήμα του οχήματος. Η τεχνολογία AdaptiveCruiseControl χρησιμοποιεί ένα εμπρός ραντάρ που επιτρέπει στους οδηγούς του S-MAX να διατηρούν μία προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Νέα τεχνολογία Intelligen Speed Assist αναβαθμίζει το υπάρχον σύστημα Adaptive Speed Limiter που επιτρέπει στους οδηγούς να ορίζουν μία μέγιστη ταχύτητα, προσφέροντας και τη δυνατότητα προσαρμογής του ορίου ταχύτητας του οχήματος σύμφωνα με τις πληροφορίες που λαμβάνονται από το TrafficSignRecognition και τα συστήματα πλοήγησης.

Στο νέο S-Μax κάνει ντεμπούτο το νέο Adaptive Front Steering της Ford που θα αυξήσει την οδηγική απόλαυση σε δρόμους με στροφές. Το σύστημα βελτιστοποιεί την απόκριση διεύθυνσης, μεταβάλλοντας συνεχώς το λόγο γωνιών τιμονιού/τροχών σύμφωνα με την ταχύτητα του οχήματος. Στις χαμηλότερες ταχύτητες, όπως κατά το παρκάρισμα ή σε ελιγμούς σε στενούς χώρους, το νέο σύστημα αυξάνει την ευελιξία και ευκολία στο στρίψιμο. Στις υψηλότερες ταχύτητες, το αυτοκίνητο αντιδρά πιο ομαλά και με ακρίβεια στις εντολές του οδηγού.

Η νέα ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση integrallink συμβάλλει στην αναβάθμιση της δυναμικής συμπεριφοράς με μία διάταξη που περιλαμβάνει αλουμινένια εξαρτήματα μειωμένου βάρους, προσφέρει πιο δυναμικές επιδόσεις και βελτιώνει σημαντικά την οδηγική ποιότητα – κυρίως για τους πίσω επιβάτες.

Άλλες τεχνολογίες βελτίωσης της οδηγικής εμπειρίας είναι:

  • Το σύστημα τετρακίνησης Intelligent All-Wheel Drive της Ford που διασφαλίζει κράτημα και πρόσφυση και προσφέρεται με το S-MAX για πρώτη φορά

  • TorqueSteerCompensation και Active Nibble Compensation που εξουδετερώνουν την ανεπιθύμητες αντιδράσεις και κραδασμούς

 

Το SMax “υπόσχεται” άνετα και αθόρυβα ταξίδια με νέους αποδοτικούς και υψηλής απόκρισης κινητήρες diesel ή EcoBoost βενζίνης.

Οι εκπομπές CO2 των κινητήρων diesel προβλέπεται να μειωθούν κατά 7%. Περιλαμβάνεται ένας 2.0 TDCi (120 PS) με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και ένας ανανεωμένος 2.0 TDCi (150 PS) και (180 PS) με μηχανικό ή Powershift αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το ActiveThermalManagementSystem βελτιώνει τους χρόνους προθέρμανσης ώστε να επιτυγχάνεται ταχύτερα η μέγιστη απόδοση και να μειώνονται οι εκπομπές CO2.

Η γκάμα βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει το νέο αποδοτικό 1.5 EcoBoost 160 PS της Ford με μηχανικό κιβώτιο και τον 2.0 EcoBoost 240 PS με αυτόματο κιβώτιο.

Οι εκπομπές CO2 και η απόδοση καυσίμου βελτιώνονται και με τις λειτουργίεςSmartRegenerativeCharging και Auto-Start-Stop. Αεροδυναμικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος και η τεχνολογία ActiveGrilleShutter αυξάνουν την αεροδυναμική απόδοση, ενώ οι επιδόσεις έχουν βελτιστοποιηθεί κατά τη διάρκεια δοκιμών 400 ωρών στην αεροδυναμική σήραγγα.

Η δομή αμαξώματος του νέου S-MAX είναι 3% ισχυρότερη λόγω αυξημένης χρήσης ατσαλιού πολύ υψηλής αντοχής και προσφέρει πρόσθετα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας όπως πλευρικούς αερόσακους στα καθίσματα της δεύτερης σειράς, για πρώτη φορά.

Η ευστάθεια του οχήματος αυξάνεται επίσης με τα συστήματα CurveControl και RollStabilityControl που προσαρμόζουν τη ροπή του κινητήρα και το φρενάρισμα για διατήρηση του ελέγχου.

Με την τεχνολογίαMyKey οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να προγραμματίζουν ένα κλειδί – συνήθως για νεαρότερους οδηγούς – που θα βάζει φραγή στις εισερχόμενες τηλεφωνικές κλήσεις, θα περιορίζει την τελική ταχύτητα, θα εμποδίζει την απενεργοποίηση των συστημάτων υποστήριξης και ασφάλειας, θα μειώνει τη μέγιστη ένταση ήχου του ηχοσυστήματος και θα το απενεργοποιεί πλήρως εάν οι επιβάτες δεν χρησιμοποιούν ζώνες ασφαλείας.

Το παραδοσιακό ταμπλό οργάνων δίνει τη θέση του σε μία προαιρετική οθόνη 10 ιντσών που προσομοιώνει το κλασσικό αναλογικό στυλ για το ταχύμετρο και στροφόμετρο. Οι χρήστες μπορούν επίσης να προσαρμόζουν τις ρυθμίσεις της οθόνης για μία εξατομικευμένη και διαδραστική εμπειρία.

Μία οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 8-ιντσών στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει στους οδηγούς να ελέγχουν το FordSYNC 2 με Φωνητικές Εντολές (VoiceControl) για τη λειτουργία του τηλεφώνου και των συστημάτων ψυχαγωγίας, κλιματισμού και πλοήγησης, χρησιμοποιώντας την απλή καθομιλουμένη γλώσσα. Οι οδηγοί μπορούν ακόμα και να ενεργοποιούν την εμφάνιση μιας λίστας με τοπικά εστιατόρια λέγοντας: ‘I’mhungry’.

Το SYNC 2 περιλαμβάνει τη λειτουργία EmergencyAssistance, που συνδέει απευθείας τους επιβάτες του οχήματος με εκπροσώπους τοπικών κέντρων επείγουσας ανάγκης (και μάλιστα στη γλώσσα της περιοχής) μετά από ένα ατύχημα.

Τέλος, το S-Max θα προσφέρεται για πρώτη φορά με Hands-FreeLiftgate που μπορεί να ανοίγει ή να κλείνει με μία κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.

 

 

 

 

 

 

Σχετικά Tags
Ford