Concept GC-PHEV από τη Mitsubishi: Η αυτοκίνηση του μέλλοντος

Πρόκειται για την επόμενη γενιά μεγάλων SUV της Mitsubishi, με μόνιμη τετρακίνηση, που εφοδιάζεται με ένα προηγμένο, plug-in υβριδικό, ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Το ConceptGC-PHEV συνδυάζει μία παράδοση σχεδόν επτά δεκαετιών της Mitsubishi στην τεχνολογία 4WD με τις θεμελιώδεις αρχές της φιλοσοφίας, χαμηλών περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Πιστό στη μακρόχρονη παράδοση της Mitsubishi στα οχήματα 4WD που ξεκίνησε το 1936 το GC-PHEV εκφράζει το όραμα της για ένα μεγάλο, στιβαρό και ισχυρό αυτοκίνητο, ικανό να μεταφέρει τους επιβάτες του με άνεση και ασφάλεια, ανεξαρτήτως εδάφους, σε επαγγελματικές ή δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου, με τις μικρότερες δυνατές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Το εξωτερικό συνδυάζει μυώδεις επιφάνειες με ακριβείς γραμμές για τη δημιουργία ενός ανάγλυφου, τρισδιάστατου σχήματος που δείχνει να είναι σμιλεμένο από ένα κομμάτι μετάλλου. Με τα φώτα ημέρας τοποθετημένα ψηλά για μέγιστη ορατότητα, προβολείς μέσα στον προφυλακτήρα, επικλινή μάσκα και μεγάλη προστατευτική ποδιά, το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου εμφανίζεται ισχυρό, δυναμικό και επιβλητικό.

Ενσωματωμένη στο φαρδύ προφυλακτήρα, η μεγάλη πίσω πόρτα συνδυάζει σύγχρονη εμφάνιση με λειτουργικότητα, ενώ η προς τα πίσω ορατότητα έχει βελτιωθεί με τη χρήση σταθερών πίσω παραθύρων.

 

Στο σχεδιασμό του αμαξώματος χρησιμοποιήθηκε ένας συνδυασμός στοιχείων που βελτιώνουν την αεροδυναμική, ενώ η απουσία των "υποστυλωμάτων" επιτείνει την αίσθηση ευρυχωρίας, άνεσης και ελευθερίας.

ΤοGC-PHEV χρησιμοποιεί ένα plug-in υβριδικό, ηλεκτρικό σύστημα κίνησης ώστε να προσφέρει τη δυναμική οδηγική εμπειρία με ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Στην περίπτωση αυτή, το σύστημα κίνησης PHEV αποτελείται από ένα 3.0 V6 υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα MIVEC, ένα συμπλέκτη, 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ένα ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ και μία μπαταρία υψηλής χωρητικότητας – η τελευταία τοποθετείται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών για καλύτερη κατανομή βάρους εμπρός/πίσω.

Το σύστημα PHEV αλλάζει αυτόματα μεταξύ ηλεκτροκίνησης με EVMode και υβριδικού προγράμματος ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και άλλους παράγοντες.

Οι μηχανικοί της Mitsubishi εξέλιξαν τη φιλοσοφία PHEV ακόμα περισσότερο με τα εξής:

  • Ενσωμάτωση ενός 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Σε EVMode, στόχο έχει τη μεγιστοποίηση της απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα σε όλες τις ταχύτητες του οχήματος. Σε HybridMode(s), αντλεί ισχύ από τον κινητήρα ενώ το ισχυρό μοτέρ παρεμβαίνει για να προσφέρει πρόσθετη ισχύ εάν και εφόσον είναι απαραίτητο.

  • Αλλαγή από δύο ηλεκτροκινητήρες (εμπρός και πίσω) σε έναν ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα τη μείωση βάρους και απωλειών τριβών.

Προσφέροντας καλές επιδόσεις με πλούσια αποθέματα ισχύος, το σύστημα PHEV υπόσχεται αξιόπιστη και απολαυστική οδηγική εμπειρία, βοηθώντας το GC-PHEV να κινηθεί σε δύσκολες εδαφικές συνθήκες ή να ρυμουλκήσει με μεγαλύτερη ευκολία.

Επίσης, προσφέρει άμεση απόκριση και ομαλή επιτάχυνση αθόρυβα σαν αυτοκίνητο πολυτελείας.

Η υψηλής χωρητικότητας μπαταρία του ConceptGC-PHEV μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εξωτερική πηγή ισχύος. Η παροχή 100VAC προσφέρει μέχρι 1500 watt ηλεκτρικής ισχύος, αρκετή για τροφοδοσία εξοπλισμού σε κατασκήνωση ή υπαίθριες δραστηριότητες αλλά και να αποτελέσει πηγή ηλεκτρικής ενέργειας έκτακτης ανάγκης για οικιακές συσκευές. Το σύστημα προσφέρει το αντίστοιχο της ημερήσιας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για ένα μέσο νοικοκυριό μόνο από τη μπαταρία και για μάξιμουμ μέχρι 13 ημέρες όταν ο κινητήρας χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Super-All Wheel Control

Το σύστημα ολοκληρωμένου ελέγχου οδικής συμπεριφοράς οχήματος Super-AllWheelControl που διαθέτει το διάσημο Lancer Evolution -το οποίο λειτουργεί κυρίως με έλεγχο της κατανομής ροπής και της πίεσης πέδησης σε κάθε τροχό -  έχει βελτιστοποιηθεί. Έτσι το όχημα συμπεριφέρεται σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού παρέχοντας μέγιστη ευστάθεια.

Στη νέα εφαρμογή του, το S-AWC βασίζεται σε ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης (full-time 4WD) που περιλαμβάνει ένα πίσω διαφορικό + ένα Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Διαφορικό Περιορισμένης Ολίσθησης Electronically-controlled Limited Slip Differential (LSD) μπροστά + ένα ακόμα Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Διαφορικό Περιορισμένης Ολίσθησης Electronically-controlled Limited Slip Differential στο κέντρο + μία Ηλεκτρική Μονάδα Ενεργού Ελέγχου Περιστροφής Αμαξώματος Electric-Active Yaw Control (E-AYC) πίσω. Η τελευταία χρησιμοποιεί ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα για να ελέγχει με ακρίβεια την κατανομή της ροπής σε κάθε πίσω τροχό, διασφαλίζοντας άριστη ευστάθεια. 

Επιπλέον, οι κοντές σχέσεις – που χρησιμοποιούνται σε συνθήκες εκτός δρόμου – επιτυγχάνονται μέσω μιας κεντρικά τοποθετημένης Υπο-Μονάδας Μετάδοσης που λειτουργεί σαν κιβώτιο τετρακίνησης.

Ανάλογα με τις οδικές συνθήκες και το επιλεγμένο πρόγραμμα πρόσφυσης, το S-AWC συνεργάζεται με το PHEV για να υποστηρίξει τον οδηγό στην τροχιά που επιλέγει όταν στρίβει καθώς και στο να ανταπεξέρχεται στις δυσκολίες κάθε εδάφους..

Το Concept GC-PHEV χρησιμοποιεί συστήματα πληροφορικής επόμενης γενιάς.

Συνδεδεμένο σε ένα δίκτυο δεδομένων οχήματος, το σύστημα επικοινωνίας αυτοκινήτου ανεβάζει πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος σε πραγματικό χρόνο και τις συνδέει με τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής, σήματα και άλλες πληροφορίες για να συμβουλεύσει τον οδηγό με ποιο τρόπο να οδηγεί οικονομικότερα.

Το σύστημα προσφέρει επίσης ένα Σύστημα Έγκαιρης Ανίχνευσης Βλαβών και Δυσλειτουργιών, που ενημερώνει τον οδηγό για την ανάγκη επισκευών ή σέρβις, καθώς και μια λειτουργία Αναφοράς Εκτίμησης Ζημιάς λόγω Ατυχήματος που περιλαμβάνει και σύνδεση με υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και ασφάλειας.

Προσβλέποντας σε περαιτέρω δυνατότητες της τεχνολογίας επικοινωνίας αυτοκινήτου, το μελλοντικό Mitsubishi εφοδιάζεται με καινοτόμα συστήματα διεπαφών. Μεταξύ αυτών είναι το Παρμπρίζ Επαυξημένης Πραγματικότητας -  AR Windshield, που χρησιμοποιεί προηγμένη σχετική τεχνολογία καθώς και η μεγάλη οθόνη αφής Tactical Table που τοποθετείται στο κέντρο της καμπίνας.

Το AR windshield χρησιμοποιεί τεχνολογία Augmented Reality για την απεικόνιση πληροφοριών απαραίτητων στον οδηγό εν κινήσει.  Προβάλλοντας πληροφορίες στο πεδίο ορατότητάς του, το AR Windshield παρέχει τον οδηγό πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος χωρίς η προσοχή του να διασπάται από το δρόμο. Μεταξύ άλλων, στο παρμπρίζ προβάλλονται: Sat-Nav-linked Route Guidance, Active safety system-linked Distance to Vehicle in Front, και Lane Departure Warning. (Εύρεση Διαδρομής Μέσω Συστήματος Δορυφορικής Πλοήγησης, Έλεγχος Απόστασης από το Προπορευόμενο Όχημα σε συνεργασία με το Σύστημα Ενεργητικής Ασφάλειας και Προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας).

Το παρμπρίζ AR παρουσιάζει επίσης πληροφορίες Προειδοποίησης που χρησιμοποιεί επικοινωνίες οχήματος με όχημα και οχήματος με πεζό για την καθοδήγηση του οδηγού, αλλά και την απεικόνιση προειδοποιήσεων για οχήματα ή πεζούς που πλησιάζουν από τυφλά σημεία σε διασταυρώσεις.

Τέλος, η οθόνη αφής στο κέντρο της καμπίνας είναι ένα  εργαλείο που χρησιμοποιεί την τεχνολογία επικοινωνίας αυτοκινήτου για να δημιουργήσει ένα νέο είδος παρακολούθησης της ζωής των πελατών, όπου οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιούν τα smartphones τους προκειμένου να συλλέγουν πληροφορίες για το ταξίδι τους, δημιουργούν ένα χάρτη ή σχέδιο ταξιδιού και μοιράζονται αυτές τις πληροφορίες με άλλους χρησιμοποιώντας τις συσκευές επικοινωνίας τους.

Βασικές Προδιαγραφές

 

Μ x Π x Υ

4930/1940/1980 mm

Θέσεις:

4

Απόδοση υβριδικού συστήματος κίνησης

> 15.0 (σύμφωνα με τον Ιαπωνικό κύκλο οδήγησης JC08)

Αυτονομίαηλεκτροκίνησης

> 40 km

Κινητήρας

Τύπος:

3.0-λίτρων, V6, με υπερσυμπίεση καιMIVEC

Μεγ. Ισχύς (καθαρή)

250 kW

Καύσιμο:

Βενζίνη


Ηλεκτροκινητήρας

Μεγ. Ισχύς:

70 kW

Μπαταρία

 

Χωρητικότητα:

 

12 kWh

Μετάδοση:

Full-time 4WD

Κιβώτιο

8τάχυτο αυτόματο