Ο “Κάβος” που ξεχείλισε το ποτήρι…

Της Βίκης Βαμιεδάκη

Τον Ιούλιο που μας πέρασε ένας διάσημος βρετανός τζόκεϊ, ο Campbell Gillies, πνίγηκε σε μια πισίνα ξενοδοχείου στον Κάβο της Κέρκυρας. Ήταν μεθυσμένος. Βρισκόταν μόλις τέσσερις ώρες στο νησί και σε λίγες μέρες θα γινόταν 22 χρονών.

Το τραγικό ατύχημα του νεαρού και η περιοχή του Κάβου πρωταγωνίστησαν σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της μεγάλης Βρετανίας για αρκετό καιρό. Το ίδιο έγινε και τις προηγούμενες ημέρες, σε πολύ μεγαλύτερη ένταση, στα μέσα της Βρετανίας και της Ελλάδας. Το ριάλιτι πρόγραμμα του Channel 4, με τίτλο «What happens in Kavos» καθήλωσε στο πρώτο του επεισόδιο 1,61 εκατομμύρια άγγλους στις οθόνες, έγινε παγκόσμιο trend στο Twitter και κέρδισε άπειρα δημοσιεύματα.

Tο ριάλιτι πρόγραμμα

Το περιεχόμενο του άκρως ακατάλληλο, όχι μόνο για να παιδιά, αλλά για όλους όσοι σέβονται τους εαυτούς τους. Η διάσημη κατάντια των νεαρών βρετανών, που κάνουν όργια, σκοτώνονται, τραυματίζονται, καταστρέφουν και συλλαμβάνονται κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, σε όλο της το μεγαλείο. Ο Κάβος, είναι ένα από τα χαρακτηρισμένα σημεία της Ελλάδας, για αυτού του είδους τον τουρισμό. Έφηβοι βρετανοί, που πίνουν από το πρωί μέχρι το βράδυ ότι βρουν, κάνουν όργια, προκαλούν καυγάδες και ζημιές. Μάλια, Χερσόνησος στην Κρήτη, Φαλιράκι στη Ρόδο και Λαγανάς στην Ζάκυνθο, είναι οι αγαπημένοι τους προορισμοί.Τα παιδιά αυτά έρχονται με οργανωμένα πακέτα, που ξεκινούν από 350 λίρες για μια εβδομάδα και προωθούνται από τους μεγαλύτερους tour operator της Ευρώπης.

Πέρυσι ο Thomas Cook, ένας από τους κορυφαίους tour operators στον κόσμο και ιδιοκτήτης του Club 18-30 – που διακινεί νεανικό τουρισμό - χρηματοδότησε την ταινία «The Inbetweeners», όπου πρωταγωνιστούσαν τα Μάλια και μια παρέα τεσσάρων αγοριών, που επέλεξαν την Κρήτη για το πάρτι των οργίων τους. Τι κατάφερε; Έσπασε τα ρεκόρ όλων των εποχών του βρετανικού Box Office στην κατηγορία της κωμωδίας και εκτόξευσε τις κρατήσεις για το καλοκαίρι στα Μάλια. Μόνο η Hotels.com είχε τότε ανακοινώσει 243% αύξηση των αναζητήσεων για τα ξενοδοχεία της περιοχής.

Έχουν καταλάβει οι Βρετανοί και τα κανάλια τους ότι το θέαμα αυτό πουλάει πολύ, ξέρουν οι tour operators πως θα αυξήσουν τις κρατήσεις τους, η Ελλάδα δεν παρουσιάζει καμία επίσημη αντίσταση, άρα βούτυρο στο ψωμί όλων. Τα αγγλικά μέσα και κυρίως οι μεγαλύτερες εφημερίδες της χώρας, έγραψαν πολύ επιθετικά άρθρα και σχόλια για το νέο ριάλιτι στον Κάβο, ανεβάζοντας θέλοντας και μη την δημοφιλία του. «Άθλιο, αισχρό, απαράδεκτο, υβριστικό, χυδαίο», ήταν κάποιοι από τους χαρακτηρισμούς που του αποδόθηκαν. Η εφημερίδα Daily Mail στον τίτλο του άρθρου της ρωτούσε τους γονείς μήπως θα έπρεπε να ανησυχούν γα τις διακοπές των παιδιών τους. Άλλα δημοσιεύματα έκαναν λόγο για απόλυτο ρεζίλεμα των βρετανών νέων σε όλο τον κόσμο.

Οι ευθύνες

Το news.gr επικοινώνησε με τον πρόεδρο των ξενοδόχων της Κέρκυρας κ. Τάκη Μπράμο, ο οποίος δήλωσε την αντίθεση του και των επαγγελματιών του νησιού για το ριάλιτι και τόνισε ότι θα γίνει σύσκεψη με τον Δήμο και την Περιφέρεια για να αποφασίσουν πως θα πράξουν.

Τα γεγονότα εδώ και δεκαετίες φέρνουν τους αρμόδιους προ των ευθυνών τους, χωρίς όμως να τις αναλαμβάνουν.
- Γιατί λειτουργούν ακόμη παράνομα μπαρ και πωλούν αλκοόλ κακής ποιότητας;
- Γιατί σερβίρεται αλκοόλ σε νέους κάτω των 18 ετών;
- Γιατί λειτουργούν παράνομα αλλά και νόμιμα καταλύματα, με άθλιες υποδομές, όπου δεν τηρούνται ούτε οι βασικοί κανόνες ασφάλειας και υγιεινής;
- Γιατί οι tour operator αγνοούν χρόνια τώρα τις υποδείξεις που τους έχουν γίνει κατά καιρούς από τους φορείς και τους επαγγελματίες της Ελλάδας;
- Γιατί το επίσημο κράτος δεν προστατεύει από την ντροπιαστική έκθεση αυτούς τους προορισμούς;

Το γεγονός ότι οι νεαροί βρετανοί, κάνουν όργια, μεθούν, τραυματίζονται και εκτίθενται σε όλο τον κόσμο, είναι δικό τους πρόβλημα. Το Υπουργείο Τουρισμού, οι Δήμοι και οι λοιποί αρμόδιοι, μετά και από αυτό το εξευτελιστικό τηλεοπτικό πρόγραμμα, θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά και να αντιμετωπίσουν την κατάσταση στη χώρα μας, πριν γίνει ακόμα πιο ανεξέλεγκτη.

Αντιδράσεις από το Υπουργείο Τουρισμού

Την αντίδραση της υπουργού Τουρισμού κ. Όλγας Κεφαλογιάννη, προκάλεσε η μετάδοση εκπομπής ριάλιτι για τις διακοπές Βρετανών τουριστών στην Κέρκυρα από το Αγγλικό κανάλι channel 4, η οποία σε δήλωση της αργά το απόγευμα της Πέμπτης τόνισε: 
 
«Πρόκειται για μια άκρως προσβλητική εκπομπή για τη χώρα μας και τους κατοίκους της. Η Ελλάδα, η Κέρκυρα και το τουριστικό προϊόν που προσφέρουμε, σε καμία περίπτωση δεν έχουν αυτή την αποκρουστική εικόνα που παρουσιάζεται. Αντίθετα η χώρα μας έγινε παγκόσμιος τουριστικός πόλος έλξης, γιατί είναι ένας τόπος που πέρα από τις φυσικές του ομορφιές, συμπυκνώνει παγκόσμιες αξίες και σύμβολα, που η συγκεκριμένη εκπομπή αγνοεί με προκλητικό τρόπο.
 
Για το συγκεκριμένο θέμα αποστέλλω άμεσα επιστολή διαμαρτυρίας στην Αγγλίδα επιτετραμένη στην Αθήνα, μεταφέροντας τη δυσαρέσκεια του Υπουργείου Τουρισμού και της ελληνικής κοινής γνώμης για το συγκεκριμένο ριάλιτι. Μια δυσαρέσκεια που είμαι βέβαιη ότι  νιώθουν και τα εκατομμύρια Βρετανών τουριστών που κάθε χρόνο κατακλύζουν τα Ελληνικά νησιά και φεύγουν με τις καλύτερες των εντυπώσεων από την Ελλάδα. Επιπλέον ζήτησα από τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ κ. Πάνο Λειβαδά να έρθει σε επαφή με το γραφείο του ΕΟΤ στη Μεγάλη Βρετανία για να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να αποκατασταθεί η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό».