Ο άνθρωπος που έκανε το κυνήγι μετεωριτών επάγγελμα

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, δεν σηκώνει κεφάλι γιατί ψάχνει... τα αστέρια. Ο 40χρονος Michael Farmer είναι επαγγελματίας κυνηγός μετεωριτών. Βγάζει τα προς το ζην βρίσκοντας κομμάτια από μετεωρίτες που έχουν πέσει στη Γη και πουλώντας τα σε συλλέκτες.

Ο άνθρωπος που έκανε το κυνήγι μετεωριτών επάγγελμα, μιλά στο National Geographic για τα αντικείμενα από το διάστημα που... εισβάλλουν στον πλανήτη μας.

“Είναι ιστορικό γεγονός. Θα το συζητάνε οι άνθρωποι για πάντα. Όλοι θέλουν να έχουν ένα μικρό κομματάκι” λέει για το μετεωρίτη που έπεσε στα Ουράλια προκαλώντας φρενίτιδα. “Θέλουμε να ξέρουμε τι υπάρχει εκεί έξω” λέει ο Farmer.

Εξηγεί ότι ενώ γνωρίζουμε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες κομματάκια από μετεωρίτες, υπάρχουν εκατομμύρια εκατομμυρίων σε όλο τον πλανήτη μας “αρκεί να τα ανακαλύψουμε”. “Το μεγαλύτερο κομμάτι της Γης είναι ακατοίκητο” λέει “δάση, ζούγκλες, ωκεανοί. Οι μετεωρίτες που πέφτουν στους ωκεανούς απλά χάνονται στο βυθό”.

Υπάρχουν περίπου 20 άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο που κάνουν τη δουλειά του Farmer.

Δεν πάω στη Ρωσία για το μετεωρίτη... είναι μπλέξιμο

Ο ίδιος αποφάσισε ότι αυτό θέλει να κάνει ως επάγγελμα όταν αγόρασε ένα κομματάκι μετεωρίτη σε μια έκθεση και έκτοτε... παθιάστηκε! Έκτοτε έχει ταξιδέψει περίπου 4 εκατομμύρια μίλια απ΄άκρου σε άκρο του κόσμου για να βρει θραύσματα μετεωριτών. Έχει πάει σε 70 χώρες, έχει κάνει περισσότερα από 50 ταξίδια στην Αφρική. “Υπάρχει δουλειά στην Αφρική, είναι πιο εύκολο να βρεις κομμάτια μετεωρίτη στη Σαχάρα και η άμμος τα διατηρεί καλά” λέει.

Δεν είναι εύκολη η δουλειά του, τον έχουν κλέψει, τον έχουν βάλει φυλακή, τον έχουν χτυπήσει βάναυσα.

Όμως δεν πτοείται. Έχει βρει σπάνιους και πολύτιμους θησαυρούς από... άλλο πλανήτη. Ένα από αυτά ήταν ένας βράχος από τη Σελήνη που βρήκε στη Μέση Ανατολή και τον πούλησε 100.000 δολάρια μέσα σε μια βδομάδα. Δεν ξεπερνούσε σε μέγεθος ένα φουντούκι. Η πολυτιμότερη ανακάλυψη όμως ήταν 53 κιλά ενός σπάνιου μετεωρίτη ηλικίας 4,5 δισεκατομμυρίων ετών που βρήκε μαζί με τρεις συνεργάτες του στον Καναδά. Τώρα βρίσκονται στο Βασιλικό Μουσείο στο Οντάριο του Καναδά και θεωρούνται εθνικός θησαυρός.

Πάντως ξεκαθαρίζει ότι δεν θα πάει στη Ρωσία να αναζητήσει το μετεωρίτη που έπεσε στα Ουράλια παρ' ότι πολλοί προθυμοποιήθηκαν να τον πληρώσουν αδρά για να το κάνει.

“Είναι περίπλοκο να πας στη Ρωσία” λέει. “Αν είχε συμβεί στην Κίνα ή την Αφρική, θα είχα ήδη ετοιμάσει βαλίτσα” προσθέτει.