Οικονομία>Επιχειρήσεις

Σταθερότητα μετά την πτώση για καλλυντικά και αρώματα

Μετά την καταιγίδα, η νηνεμία.
Αυτή είναι η περιγραφή της πορείας του κλάδου λιανικής σε αρώματα και καλλυντικά.

Σύμφωνα με μελέτη της Infobank Hellastat, το 2013, η αξία της εγχώριας αγοράς υποχώρησε ξανά κατά 3,5%, στα 816 εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για σαφώς μικρότερη μείωση σε σχέση με το 2011, οπότε και είχε φτάσει στο 9%.

Σωρευτικά, όμως, από το 2010, η συγκεκριμένη αγορά λιανικής έχει χάσει περί τα 230 εκατομμύρια ευρώ, πτώση 22% !

Τι καταγράφεται σε αυτή την πτωτική αγορά ;

Ωστόσο, τους πρώτους 7 μήνες του 2014, η αγορά καλλυντικών δείχνει να σταθεροποιείται, με μικρή άνοδο 1,4% ετησίως. Η μικρή αυτή ανάκαμψη αποδίδεται από την Hellastat στη σταθεροποίηση των οικονομικών συνθηκών της χώρας. "Όμως, το λιανικό εμπόριο βρίσκεται ακόμα σε αρκετά πρώιμο στάδιο ανόδου, ώστε να γίνεται λόγος για οριστική έξοδο από την ύφεση των προηγούμενων ετών".

Σύμφωνα με το Χρυσόστομο Κάτση, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, "Η μικρή άνοδος του κύκλου εργασιών στην αγορά καλλυντικών το πρώτο επτάμηνο του 2014 δημιουργεί συγκρατημένη αισιοδοξία για τη φετινή χρονιά, ωστόσο η έξοδος από την ύφεση αναμένεται να είναι βραδεία λόγω της αρκετά μεγάλης υποχώρησης που προηγήθηκε".

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου