Οικονομία

Ποιοι θα πρέπει να δηλώσουν τα POS στο Μητρώο της ΑΑΔΕ – Τέλος στις κομπίνες με τις αποδείξεις

Ποια στοιχεία θα γνωρίζει η εφορία

«Ορατά» στην εφορία θα είναι έως τα τέλη Σεπτεμβρίου όλα τα ενεργά POS της αγοράς καθώς από σήμερα Παρασκευή (22/9) παίρνει σάρκα και οστά η εξαγγελία για δημιουργία Μητρώου POS σε μια προσπάθεια να μπει τάξη στην αγορά και να κλείσουν «παράθυρα» φοροδιαφυγής μέσω τη μη έκδοσης αποδείξεων. Με την υποχρεωτική διασύνδεση POS και ταμειακών μηχανών τους πρώτους μήνες του 2024, το οικονομικό επιτελείο και η ΑΑΔΕ επιδιώκουν να δοθεί ένα αποφασιστικό «χτύπημα» στη φοροδιαφυγή το οποίο βεβαίως μένει να αποδειχθεί …στο ταμείο.

Έτσι, λίγους μήνες πριν γίνουν ένα οι 450.000 ταμειακές μηχανές και τα POS, ξεκινά η πλήρη χαρτογράφηση των ενεργών POS στην αγορά με τη δημιουργία Μητρώου POS από τους τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών και τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών. Από τους επαγγελματίες-χρήστες των POS ζητείται απλώς η επιβεβαίωση της ορθότητας των στοιχείων.

Μέσω της διαδικασίας δημιουργίας Μητρώου POS, η ΑΑΔΕ θα γνωρίζει για κάθε «μηχανάκι» τα πλήρη στοιχεία των Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών, από ΑΦΜ και επωνυμία έως ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του POS και βέβαια τον τραπεζικό λογαριασμό με τον οποίο είναι συνδεδεμένο το POS και δέχεται πληρωμές. Το ηλεκτρονικό φακέλωμα αφορά και τα POS του εξωτερικού για τα οποία θα πρέπει μεταξύ άλλων να δηλωθεί επωνυμία, αριθμός φορολογικού μητρώου αλλοδαπής ή άλλος λειτουργικά ισοδύναμος αριθμός ταυτοποίησης, χώρα καταστατικής έδρας ή μόνιμης εγκατάστασης Παρόχου Μέσων Πληρωμών αλλοδαπής είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που απαιτείται να δηλωθούν.

Με το «φακέλωμα» των POS ο ελεγκτικός μηχανισμός θα γνωρίζει τον αριθμό των POS που διαθέτουν οι επιχειρήσεις, ποια είναι δηλωμένα και ποια χρησιμοποιούνται νόμιμα ή παράνομα.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΑΑΔΕ συστήνεται και τηρείται στην ψηφιακή πύλη myAADE Μητρώο Μέσων Πληρωμών (POS) και τα ενεργά POS θα δηλώνονται αυτοματοποιημένα, μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο:

Στην περίπτωση των Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirers) ως ημερομηνία πρώτης εφαρμογής της σχετικής υποχρέωσης ορίζεται η 22α Σεπτεμβρίου 2023 με υποβαλλόμενα στοιχεία τα σχετικά με τα ενεργά Μέσα Πληρωμών κατά την 10η Σεπτεμβρίου 2023.

Για το χρονικό διάστημα από τις 11 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2023, οι σχετικές δηλώσεις υποβάλλονται έως και την 5η Οκτωβρίου 2023.

Στην περίπτωση των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs) ως ημερομηνία πρώτης εφαρμογής της σχετικής υποχρέωσης ορίζεται η 26η Σεπτεμβρίου 2023 με υποβαλλόμενα στοιχεία τα σχετικά με τα ενεργά Μέσα Πληρωμών κατά την 10η Σεπτεμβρίου 2023.

Για το χρονικό διάστημα από τις 11 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2023, οι σχετικές δηλώσεις υποβάλλονται έως και την 5η Οκτωβρίου 2023.

Η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), λαμβάνει χώρα:

Από την πλευρά τους, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS:

Διευκρινίζεται ότι ενεργό νοείται το POS που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ολοκλήρωση συναλλαγών με κάρτα ανεξάρτητα αν χρησιμοποιείται ή διατίθεται ως εφεδρικό για την περίπτωση λειτουργικής βλάβης ή άλλης έκτακτης ανάγκης.