Οικονομία

Ο αγωγός φυσικού αερίου IGB και τα βασικά πλεονεκτήματά του

Ο αγωγός θα προμηθεύεται αέριο από τον σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη της Ελλάδας

Ο Αλέξης Τσίπρας βρέθηκε στη Βουλγαρία στα εγκαίνια ενός πολύ σημαντικού έργου.

Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός μετέβη στο Κίρκοβο της Βουλγαρίας για τα εγκαίνια της έναρξης των κατασκευαστικών έργων του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου IGB μαζί με τον ομόλογό του Μπόικο Μπορίσοφ.

Ο αγωγός, μήκους 182 χιλιομέτρων, είναι σχεδιασμένος για να μεταφέρει 3 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα/έτος (φυσικού αερίου από την Ελλάδα στη Βουλγαρία, με δυνατότητα αύξησης της μεταφορικής ικανότητας έως και πέντε δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως, με την κατασκευή σταθμού συμπίεσης.

Η διαδρομή του έργου θα είναι μεταξύ της Κομοτηνής (Ελλάδα), και της Στάρα Ζαγόρα (Βουλγαρία). Ο αγωγός IGB θα συνδέσει τα συστήματα μεταφοράς του ΔΕΣΦΑ και του TAPστην Κομοτηνή, από ελληνικής πλευράς, με το σύστημα μεταφοράς της Bulgartransgaz EAD στην πόλη της Στάρα Ζαγορα.

Ο αγωγός θα προμηθεύεται αέριο από τον σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη της Ελλάδας.

Πρόσφατα, η κοινοπραξία του αγωγού IGB επέλεξε την AVAX (πρώην J&P 'Αβαξ) ως κατασκευαστή του έργου, μετά την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού. Υπενθυμίζεται ότι, η AVAX είχε συγκεντρώσει βαθμολογία 83,8 από σύνολο 100 και υπέβαλε προσφορά ύψους 144.850.000 ευρώ. Η Σωληνουργία Κορίνθου έχει αναλάβει την κατασκευή και προμήθεια των σωλήνων του έργου. Η προμήθεια αφορά ολόκληρη τη διαδρομή του αγωγού σε Βουλγαρία και Ελλάδα, ενώ η αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 58,22 εκατ. ευρώ.

Τα βασικά πλεονεκτήματα του έργου:

Η στρατηγική σημασία του έργου

Η κατασκευή της γραμμής διασύνδεσης φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας στοχεύει στην παροχή διαφοροποίησης όχι μόνο των διαδρομών αλλά και των πηγών φυσικού αερίου για τη Βουλγαρία και την περιοχή. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του νότιου διαδρόμου, μέσω του IGB, θα υπάρξει πρόσβαση σε εναλλακτικές προμήθειες από την περιοχή της Κασπίας, καθώς και σε υφιστάμενους ή μελλοντικούς τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου.