Οικονομία

Χρεώσεις, συμβόλαια, πέναλτι: Όλες οι αλλαγές που πρέπει να ξέρουν οι συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας

Πότε ενεργοποιείται το νέο πλαίσιο χρεώσεων και πώς θα διαμορφωθεί το κόστος για κλήσεις, sms και δεδομένα

Ήδη από τις αρχές Οκτωβρίου οι συνδρομητές σταθερής και κινητής τηλεφωνίας βρίσκονται αντιμέτωποι με νέα δεδομένα. Και έπεται συνέχεια.

Στις αρχές του περασμένου μήνα τέθηκαν σε ισχύ οι αλλαγές στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που έχουν οι πάροχοι ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Το «κύμα» των αλλαγών θα τελειώσει μέσα στο έτος που έρχεται (2019) που θα αλλάξουν και οι χρεώσεις.

Ενώ οι συνδρομητές θα πρέπει να γνωρίζουν πλέον τα νέα δικαιώματα που έχουν στα συμβόλαια που συνάπτουν με τις εταιρείες αλλά και όταν θέλουν να τα διακόψουν.

Αλλαγές στις χρεώσεις για κλήσεις από κινητό και σταθερό εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης

Ήδη έχει εγκριθεί από την Ευρωβουλή δέσμη μέτρων και οι πολίτες θα την καταλάβουν άμεσα καθώς η μείωση στο κόστος κλήσεων μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. τόσο σε ό,τι α φορά στο κινητό, όσο όμως και στο σταθερό τηλέφωνο μειώνεται σημαντικά.

Συγκεκριμένα οι μειώσεις αφορούν τις κλήσεις από τη μια χώρα στην άλλη και θα εφαρμοστούν από τις 15 Μαΐου του 2019, σε έξι μήνες δηλαδή από σήμερα.

Οι νέες χρεώσεις:

Τέλος, τα κράτη μέλη θα πρέπει να διευκολύνουν την ανάπτυξη δικτύων 5G μέχρι το 2020, ώστε να φτάσουν το στόχο «EU 5G Roadmap», βάσει του οποίου πρέπει να υπάρχει 5G δίκτυο σε τουλάχιστον μια μεγάλη πόλη κάθε κράτους μέλους της ΕΕ μέχρι το 2020.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις των παρόχων που έχουν ήδη εφαρμοστεί συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Τι αλλάζει στο «πέναλτι» αν διακόψετε συμβόλαιο σε κινητά και σταθερά

Με διευκρίνιση της η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, είχε ξεκαθαρίσει ότι απαγορεύεται η επιβολή τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Όπως είχε διευκρινιστεί, η υποχρέωση των παρόχων να μην επιβάλουν τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής /καταγγελίας σύμβασης (σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας) δεν αφορά σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αλλά μόνο συμβάσεις αορίστου χρόνου και συνδέσεις καρτοκινητής τηλεφωνίας.

Δείτε εδώ τα σχετικά παραδείγματα για να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας.