Οικονομία

Νικήτρια στο πρώτο… ντέρμπι του Μουντιάλ η Adidas

Η γερμανική εταιρεία «ντύνει» 12 ομάδες φέτος, έναντι 10 της Nike

Νικήτρια στη φετινή πρώτη «μάχη» του Μουντιάλ κόντρα στη Nike αναδεικνύεται η Adidas, η οποία φέτος «ντύνει» 12 από τις ομάδες που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Κύπελλο της Ρωσίας, έναντι 10 της Nike.

Ωστόσο, η Adidas, που είναι και επίσημος χορηγός της διοργάνωσης, δεν αναμένει σημαντικά οικονομικά οφέλη, εν μέρει λόγω του ότι η ρωσική οικονομία δεν είναι και στην καλύτερη κατάσταση.

«Το Παγκόσμιο Κύπελλο στη Ρωσία παρουσιάζει λιγότερες οικονομικές ευκαιρίες από την αντίστοιχη διοργάνωση στη Βραζιλία», δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Adidas, Κάσπερ Ρόρστεντ, σύμφωνα με το Reuters. «Ταυτόχρονα, ανυπομονούμε γι’ αυτό. Θα είναι ένας φανταστικός τρόπος να αναζωογονήσουμε το brand μας διεθνώς», πρόσθεσε.

Στο Μουντιάλ του 2014 η Nike είχε «ντύσει» περισσότερες ομάδες από την Adidas, όμως φέτος έμεινε στις 10 (μεταξύ αυτών η Βραζιλία, η Γαλλία και η Αγγλία), έναντι 12 της Adidas (μεταξύ αυτών η Γερμανία, η Ισπανία και η Ρωσία).

Από την άλλη, οι δύο εταιρείες επενδύουν, πέρα από τις ομάδες, και στις χορηγίες τους σε κορυφαίους ποδοσφαιριστές, όπως ο Κριστιάνο Ρονάλντο (Nike) και ο Λιονέλ Μέσι (Adidas). Η Nike εκτιμά ότι το 60% των παικτών που θα αγωνιστούν στα γήπεδα της Ρωσίας θα φορούν τα παπούτσια της – μεταξύ αυτών σχεδόν οι μισοί ποδοσφαιριστές της Ισπανίας και της Γερμανίας και τα τρία τέταρτα των Ρώσων, παρά το γεγονός ότι οι στολές των ομάδων αυτών είναι της Adidas.

Στην τρίτη θέση πίσω από τους δύο κυρίαρχους της αγοράς βρίσκεται η Puma, που σπονσοράρει μόνο τέσσερις χώρες χαμηλότερης δυναμικότητας, έναντι οκτώ το 2014, έχοντας πληγεί από την αποτυχία της Ιταλίας να προκριθεί στο Μουντιάλ.