Tech>Δίκαιο Internet

Τι να κάνετε όταν λαμβάνετε ανεπιθύμητα mail στον λογαριασμό σας

Τι ορίζει ο νόμος

Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένα μέσα επικοινωνίας, προκειμένου να διαφημιστούν στο αγοραστικό κοινό, πρέπει να φροντίζουν προκειμένου να τηρούν τα οριζόμενα στο άρθρο 11 του ν. 3471/2006, ήτοι, ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι:

Οι υπεύθυνοι επεξεργασίας είναι υπεύθυνοι έναντι της Αρχής  Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων σχετικά με κάθε διαφημιστική ενέργεια μέσω unsolicited communications (αζήτητη επικοινωνία) που τους αφορά, ακόμα και αν αυτή πραγματοποιηθεί μέσω συνεργασίας με κάποια εταιρεία αρμόδια για την προώθηση πωλήσεων.

Σε περίπτωση λοιπόν που ο υπεύθυνος επεξεργασίας χρησιμοποιήσει κάποια λίστα παραληπτών, η οποία του παρέχεται από τρίτο,  αυτός ο τρίτος  πρέπει να αποδείξει τη νόμιμη δημιουργία της λίστας.

Αν θέλετε να διαφημίσετε προϊόντα ή υπηρεσίες χωρίς να προβείτε σε αποστολή αζήτητων μηνυμάτων (unsolicited communications ή spam), έχουμε τις εξής περιπτώσεις:

•           Αν δεν είχατε προηγούμενη συναλλαγή με τους παραλήπτες,  θα πρέπει να έχετε λάβει εγγράφως ή ηλεκτρονικά  (double opt in ή verified opt in) τη συγκατάθεσή τους.

•           Αν βέβαια είχατε προηγούμενη συναλλαγή με τους παραλήπτες  λόγω της οποίας έχετε λάβει τα στοιχεία επικοινωνίας τους, μπορείτε να απευθύνετε ηλεκτρονικά μηνύματα σε αυτούς χωρίς τη συγκατάθεσή τους όταν αυτά αφορούν στην προώθηση παρόμοιων προϊόντων ή υπηρεσιών ή άλλων παρόμοιων διαφημιστικών σκοπών.

Πάντοτε και οπωσδήποτε πριν από τη λήψη της συγκατάθεσης πρέπει να ενημερώνετε τους παραλήπτες των μηνυμάτων σχετικά με την ταυτότητά σας, το σκοπό της επεξεργασίας των δεδομένων, την ύπαρξη του δικαιώματος πρόσβασης, καθώς και τους αποδέκτες των δεδομένων αυτών.

Βέβαια, ένα εύλογο ερώτημα πού προκύπτει είναι πώς μπορούμε να λάβουμε την έγγραφη συγκατάθεση των παραληπτών των μηνυμάτων αυτών.

Μπορείτε λοιπόν να λάβετε τη συγκατάθεση των παραληπτών σε έντυπη μορφή, π.χ μέσω διανομής διαφημιστικών εντύπων σε εκθέσεις ή παρουσιάσεις προϊόντων.

Μπορείτε επίσης να λαμβάνετε τη συγκατάθεση σε ηλεκτρονική μορφή, π.χ. με χρήση συστήματος κατά το οποίο γίνεται και έλεγχος των ηλεκτρονικών δεδομένων του παραλήπτη (σύστημα double opt-in ή verified opt-in).

Για το πώς λειτουργεί το double opt-in, μπορείτε να δείτε το κάτωθι link:

http://kb.mailchimp.com/article/how-does-confirmed-optin-or-double-optin-work/ 

Για το πώς λειτουργεί το Verified-Opt-In, μπορείτε να επισκεφθείτε το κάτωθι link:

https://help.aweber.com/entries/21753897-Verified-Opt-In-Definition- 

Προσοχή ! Η συγκατάθεση που δίνεται για συγκεκριμένη εταιρεία δεν ισχύει για όλες τις εταιρείες του ομίλου, εκτός αν γι΄αυτό ενημερώνεται ο παραλήπτης και δίνει τη συγκατάθεσή του σε ξεχωριστό πεδίο για κάθε εταιρεία.