Tech>Δίκαιο Internet

Τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε από το διαδίκτυο

Όταν ο καταναλωτής αγοράζει μέσω διαδικτύου, βρίσκεται σε μία παγκόσμια αγορά με μεγάλη ποικιλία και ευκολία πρόσβασης στην επιθυμητή υπηρεσία ή το προϊόν που θέλει να αγοράσει.

Δεν θα πρέπει, όμως αυτή η ευκολία αγορών μέσω Διαδικτύου να οδηγεί σε απερίσκεπτες και βιαστικές ενέργειες.

Ο καταναλωτής οφείλει να είναι πολύ καλά πληροφορημένος πριν  προβεί στην πληρωμή ώστε να μπορεί να προστατευθεί από κάθε είδους πρόβλημα και επιπλοκή.. Το σημαντικότερο είναι να επιλέγει πολύ προσεκτικά τα sites από τα οποία αγοράζει.

Ο καταναλωτής πριν προβεί στην αγορά πρέπει να :

• γνωρίζει με ποιόν συναλλάσσεται. Γι’ αυτό πρέπει να ψάχνει το site της εταιρίας για περισσότερες πληροφορίες ώστε να βεβαιωθεί ότι, το site δείχνει λεπτομερώς το είδος της επιχείρησης, την έδρα της και όλα τα απαραίτητα στοιχεία επικοινωνίας.  

• να βεβαιωθεί ότι έχει όλες τις πληροφορίες για το προϊόν, την τιμή του και το νόμισμα με το οποίο θα πραγματοποιηθεί η πληρωμή (προκειμένου να είναι ενήμερος για τυχόν διαφορές στο currency κατά τη χρονική στιγμή της πληρωμής)

• προσέξει εάν υπάρχουν επιπλέον έξοδα, όπως αποστολής, φόροι, κλπ

• ελέγξει εάν υπάρχουν τυχόν περιορισμοί ή απαγορεύσεις όσον αφορά στην πώληση και να ενημερωθεί για την πολιτική επιστροφών της εταιρίας.

• διαβάζει τους τρόπους πληρωμής και την ασφάλειά τους.

• να γνωρίζει τον χρόνο παράδοσης του προϊόντος από την ημέρα της παραγγελίας του.

Άλλα στοιχεία που πρέπει να προσέξει ο καταναλωτής, κατά τη διάρκεια της συναλλαγής είναι τα ακόλουθα:

Μετά την αγορά, ο καταναλωτής θα πρέπει να κάνει τα εξής:

Εάν υπάρχουν προβλήματα, κατά την αγορά του διαδικτύου:

• Σύμφωνα με την νομοθεσία της Ε.Ε., ο καταναλωτής μπορεί να ακυρώσει μια υπηρεσία ή να επιστρέψει ένα προϊόν μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα., ήτοι σε επτά ημέρες από την ημερομηνία αγοράς.

• Εάν ο ίδιος αποφασίσει να κάνει επιστροφή, θα πρέπει να πληρώσει και ο ίδιος τα έξοδα αποστολής.

• Εάν το προϊόν κατά την παραλαβή είναι σπασμένο ή φθαρμένο, ο καταναλωτής πρέπει να προβεί σε έγγραφη διαμαρτυρία αμέσως. Η εταιρία πρέπει να επιλύσει το πρόβλημα. Εάν η εταιρία δεν το κάνει, τότε  ο καταναλωτής πρέπει να υποβάλλει έγγραφη διαμαρτυρία στην τοπική οργάνωση προστασίας καταναλωτών

• Εάν το προϊόν ή η υπηρεσία που έχει πληρώσει δεν του αποστέλλεται ή δεν παρέχεται, ο καταναλωτής δικαιούται την επιστροφή των χρημάτων του.

chryssa.tsiotsi@gmail.com