Αυτοκίνητο

Εκτοξεύθηκαν οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων τον Απρίλιο

Πάνω από 300% αύξηση σε όλες τις κατηγορίες

Δεν πιστεύουν στα μάτια τους ειδικοί και μη, βλέποντας τα αποτελέσματα της αγοράς καινούριων οχημάτων που καταγράφηκε τον περασμένο Απρίλιο. Τριψήφια τα ποσοστά αύξησης σε όλες τις κατηγορίες με τα λεωφορεία στο +385,7%, τα δίκυκλα στο +375,2% και τα επιβατικά στο +319,0%, σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020. Το ποσοστό της αύξησης είναι τέτοιο που παραλίγο να «ισοφαρίσει» τις πωλήσεις του 2019, δηλαδή την καλύτερη χρονιά από τότε που μπήκαμε στην οικονομική κρίση.

Πιο αναλυτικά και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Απρίλιος 2021 Απρίλιος 2020 Απρίλιος 2019 Μεταβολή 2021/2020 Μεταβολή 2021/2019
Καινούργια επιβατικά 10.198 2.434 12.303 +319,0% -17,1%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

1.006 444 662 +126,6% +52,0%
Καινούργια λεωφορεία 34 7 40 +385,7% -15,0%
Καινούργια δίκυκλα

(πλέον των 50 cc)

4.377 921 3.336 +375,2% +31,2%
Ιανουάριος -Απρίλιος 2021 Ιανουάριος -Απρίλιος 2020 Ιανουάριος -Απρίλιος 2019 ΜεταβολήΙαν.-Απρ. 2021/2020  Μεταβολή Ιαν.-Απρ. 2021/2019
Καινούργια επιβατικά 33.637 23.824 38.592 +41,2% -12,8%
Καινούργια φορτηγά 

(ελαφρά και βαρέα)

3.578 2.192 2.685 +63,2% +33,3%
Καινούργια λεωφορεία 93 120 154 -22,5% -39,6%
Καινούργια δίκυκλα 

(πλέον των 50 cc)

11.525 7.007 9.138 +64,5% +26,1%

Όσον αφορά τις κατηγορίες, η Β είναι αυτή που κερδίζει σταθερά, παίρνοντας μερίδιο –κυρίως- από την Α, ενώ στην κατανομή ανά καύσιμο, οι θερμικοί κινητήρες χάνουν σημαντικό ποσοστό προς όφελος κυρίως των υβριδικών και δευτερευόντως των αμιγώς ηλεκτρικών, άλλα και των plug-in υβριδικών. Άξιο προσοχής είναι επίσης, η πτώση (-0,6%) των οχημάτων με φυσικό αέριο, την ώρα που το υγραέριο κερδίζει έστω και μόλις 0,9%.

Segment Απρίλιος 2021 Απρίλιος 2020 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος-Απρίλιος 2021 Ιανουάριος-Απρίλιος 2020 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 9,6% 6,4% +3,2 8,4% 9,9% -1,5
A-SUV 1,1% 1,6% -0,5 1,2% 1,9% -0,7
A TOTAL 10,6% 8,0% +2,7 9,6% 11,8% -2,2
B 28,0% 27,3% +0,8 29,9% 29,0% +0,9
B-SUV 21,1% 16,5% +4,7 20,3% 17,9% +2,4
B TOTAL 49,2% 43,8% +5,4 50,2% 46,9% +3,3
C 14,3% 14,7% -0,4 13,3% 13,0% +0,3
C-SUV 19,6% 25,5% -5,9 20,7% 21,6% -0,8
C TOTAL 33,9% 40,1% -6,3 34,0% 34,5% -0,5
D 2,0% 1,5% +0,5 2,1% 1,4% +0,7
D-SUV 2,4% 3,3% -0,9 2,4% 2,7% -0,2
D TOTAL 4,3% 4,8% -0,4 4,6% 4,1% +0,5
E 0,2% 0,2% -0,0 0,2% 0,2% -0,1
E-SUV 0,4% 0,8% -0,4 0,4% 0,3% +0,0
E TOTAL 0,6% 1,0% -0,5 0,5% 0,6% +0,0
F-G 0,1% 0,2% -0,1 0,0% 0,1% +0,0
F-G-SUV 0,2% 0,1% +0,1 0,1% 0,1% +0,0
F-G TOTAL 0,3% 0,3% -0,1 0,2% 0,2% +0,0
SPORTS 0,1% 0,2% -0,2 0,1% 0,1% -0,1
MPV 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
MPV-M/COMBI 0,9% 1,7% -0,8 0,7% 1,7% -1,0
100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0
(Εκ των οποίωνSUV 44,7% 47,7% -3,1 45,2% 44,4% +0,7)

 

Απρίλιος 2021 Απρίλιος 2020 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Απρίλιος 2021

Ιανουάριος –

Απρίλιος2020

Διαφορά(μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘21*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘20*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 51,6% 46,9% +4,7 49,8% 57,1% -7,3 42,2% 52,3% -10,1
Πετρέλαιο 19,3% 30,8% -11,4 20,9% 27,4% -6,6 23,2% 29,9% -6,7
Υβριδικά (HEV) 22,1% 17,8% +4,3 21,7% 12,7% +9,1 18,4% 9,4% +9,0
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 5,1% 2,6% +2,4 5,4% 0,9% +4,5 13,9% 6,8% +7,1
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,9% 1,9% -1,1 1,2% 1,8% -0,6 2,4% 1,6% +0,8
Υγραέριο 

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,1% 0,0% +1,1 0,9% 0,0% +0,9

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάρτιο ως εξής:

 

Μάρτιος 2021 Μάρτιος 2020 Μεταβολή Ιανουάριος –Μάρτιος2021 Ιανουάριος –Μάρτιος2020 Μεταβολή
ΕΕ(1) 1.062.446 567.253 +87,3% 2.560.330 2.480.186 +3,2%
ΕΕ 14(2) 946.808 487.967 +94,0% 2.272.747 2.189.088 +3,8%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 1.103.960 598.338 +84,5% 2.655.226 2.570.478 +3,3%
Ελλάδα 8.984 3.743 +140,0% 23.439 21.390 +9,6%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Νίκος Τσάδαρης