Η επαναστατική εξέταση για τη διάγνωση καρκίνου του προστάτη

Μια επανάστατική ιατρική έρευνα μπορεί να ανοίξει το δρόμο για μια εξέταση που θα μπορεί να εντοπίζει πιο επιθετικές μορφές του καρκίνου του προστάτη.

Επιστήμονες από τις ΗΠΑ εντόπισαν μία πρωτεΐνη η οποία φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο στην ταχεία ανάπτυξη των όγκων στον προστάτη. Η ανακάλυψη αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια εξέταση που θα διαφοροποιεί τους άνδρες με επιθετικό καρκίνο του προστάτη από εκείνους με την λιγότερο επικίνδυνη μορφή της νόσου. Σύμφωνα με τους ερευνητες, τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πιο στοχευμένη θεραπεία για εκείνους που πάσχουν απο την πιο επικίνδυνη μορφή της νόσου.

Ο καθηγητής Ρένι Φρανσέσι , ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, δήλωσε ότι η ανακάλυψη του νέου βιοδείκτη ανοίγει το δρόμο για μια "προειδοποιητική λυχνία", που σηματοδοτεί πόσο επικίνδυνος είναι ο καρκίνος, ενώ θα μπορούσε να οδηγήσει σε μία πιο αποτελεσματική θεραπεία.

Η ερευνητική ομάδα έκανε την ανακάλυψη τυχαία, ενώ μελετούσε την αύξηση του σχηματισμού των οστών. Συγκεκριμένα οι ερευνητές βρήκαν ότι μια πρωτείνη, που ονομάζεται Runx2, πυροδότησε τα γονίδια που επηρεάζουν τα κύτταρα των οστών. Αλλά κατά τη διάρκεια των πειραμάτων τους βρήκαν επίσης ότι η ίδια πρωτεΐνη τροφοδοτούσε την ανάπτυξη και την εξάπλωση των όγκων του προστάτη.

Οι ερευνητές εξέτασαν 129 ασθενείς με καρκίνο του προστάτη στην Ιταλία, και ανακάλυψαν ότι η πρωτεΐνη Runx2 απουσίαζε σε ασθενείς που είχαν βραδείας ανάπτυξης ή καλοήθεις όγκους του προστάτη - δείχνοντας ότι είναι μόνο στενά συνδεδεμένη με τις πιο επιθετικές μορφές της νόσου.

Σύμφωνα με τον δρ. Φρανσέσι, τα νέα αυτα ευρήματα θα μπορούσαν δυνητικά να οδηγήσουν στην δημιουργία ενός νέου φαρμάκου κατά του καρκίνου του προστάτη. Ωστόσο χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να επιβεβαιωθούν τα νέα ευρήματα.